Podminky cookies

Jak vybrat poskytovatele firemního cloudu

Jak vybrat poskytovatele firemního cloudu

Jak vybrat poskytovatele firemního cloudu

Vybíráte firemní cloud? Dejte přednost poskytovateli s vlastními datovými centry, linkami a českou podporou. 

Pokud se rozhodnete pro firemní cloud, máte jen v Česku několik set možností, na koho se obrátit. Od malých „garážových“ firem až po nadnárodní giganty, kteří před 20 lety jako první přišli s myšlenkou cloudu pro firmy. Koho vybrat a podle čeho vůbec vybírat? Zajímejte se o zajištění bezpečnosti, existenci vlastních datových center, ale třeba i jazyk podpory nebo rychlost reakce na vaše požadavky.

Zajímá Vás O2 Cloud?

Stojíte-li před výběrem poskytovatele cloudových služeb, mějte na paměti, že vybíráte firmu, která bude mít vliv na budoucnost vaší společnosti. V jejím cloudu poběží vaše kritické systémy – tedy to, co přímo ovlivňuje chod firmy. Co patří mezi zásadní parametry?

Infrastruktura: Vlastní datová centra i linky

Zvolit poskytovatele cloudu s vlastními datovými centry a datovými linkami má hned několik výhod. „Můžete kombinovat cloud a housing, a celou IT strukturu tak provozovat mimo firmu,“ popisuje Martin Panák z O2. Pokud navíc budete mít vlastní firemní VPN na datových linkách poskytovatele, firemní data vůbec neprostupují do veřejného internetu. „Propoj do internetu poté realizujeme v jednom místě, v datovém centru, takže ho dokážeme naprosto nadstandardně zabezpečit.“

Fyzická bezpečnost datového centra: Od senzorů po snímání krevního řečiště

Obecně platí, že datová centra spolehlivých poskytovatelů jsou mnohonásobně lépe chráněna než jakákoli firemní serverovna. A to jak fyzicky, tak virtuálně. „Datová centra O2 jsou fyzicky chráněná před krádeží, výpadky proudu, požárem i živelními pohromami,“ popisuje Martin Panák.

„Staráme se nejen o ideální provozní podmínky, ale nonstop v nich funguje bezpečnostní agentura, máme alarmy na detekci pohybu, průmyslové televize, systémy detekce kouře. Do datového centra se dostanou pouze autorizované osoby, jejichž totožnost je navíc ověřena použitím biometrických skenerů – konkrétně snímáním krevního řečiště.“

Personál datového centra zajišťuje mnoho činností, které by běžně řešilo firemní IT. S přechodem na cloud ale firemní IT specialista o práci nepřijde, změní se ale jeho pracovní náplň.

Virtuální bezpečnost: Next Generation Firewall už na úrovni datového centra

Z pohledu virtuální bezpečnosti je důležité, zda poskytovatel cloudu nabízí i další doplňkové služby, které může firma poptat a téměř o nic se v tomto směru nestarat.

„Next Generation Firewall nebo ochranu před DDoS útoky dnes nabízí velká část poskytovatelů, my v O2 ale máme výhodu, že je nabízíme už na úrovni datového centra, kde monitorujeme prostup do veřejné internetové sítě,“ vysvětluje Martin Panák. Next Generation Firewall je robustní a neustále aktualizované řešení, AntiDDoS zase dokáže ochránit před útoky o síle až desítek Gbps.“ Firmám je formou služby k dispozici i poradentství v oblasti kybernetické bezpečnosti spojené s dohledovým centrem kybernetické bezpečnosti v ČR.

Vysoká bezpečnost je jednou z hlavních výhod cloudového řešení oproti vlastní serverovně. Přečtěte si ale i o dalších výhodách firemního cloudu.

Lokalita: Infrastruktura ideálně v ČR

Při výběru se zajímejte také o umístění cloudové infrastruktury. Technologie mnohých mezinárodních poskytovatelů cloudu sídlí mimo území České republiky nebo dokonce mimo Evropskou unii. Data tak velmi často putují i za hranice, a to může být pro některé firmy problém. „Jednak z pohledu legislativy, jednak i z pohledu fyzické dostupnosti cloudové infrastruktury,“ popisuje Martin Panák. „U kritických aplikací je nezbytná krátká doba odezvy, proto je potřeba mít infrastrukturu i relativně lokálně dostupnou.“

O2 Cloud je kompletně v Česku, data republiku neopustí a výhodou oproti nadnárodním poskytovatelům je i zdánlivá maličkost: čeština jako jazyk komunikace. „Firemní IT specialisté anglicky umí, mnoho z nich ale spíš pasivně. U velkých cloudových domů jste navíc často přesměrovaní na podporu, která sedí na druhé straně planety,“ vysvětluje častou praxi Martin Panák. „U O2 probíhá veškerá podpora v češtině, což řešení jakéhokoli problému usnadňuje i zrychluje.“

Zajímá Vás O2 Cloud?

Kvalita a rozsah servisu

Nabídka mezinárodních poskytovatelů cloudu je široká, ale… Musíte se smířit s tím, že službu kupujete tak, jak je nastavená. Obvykle ji nemůžete zásadně měnit a upravovat podle svých představ. A nikdo s vámi nebude konzultovat, jestli je vámi vybrané řešení to nejlepší možné právě pro vaši firmu. Prodávají cloud, my v O2 především řešení problémů a potřeb pro každou jednotlivou firmu,“ shrnuje rozdíl v přístupu Martin Panák.

S přístupem firmy pak souvisejí například i smlouvy o úrovni služeb, ve kterých si s poskytovatelem vydefinujete, jaká by měla být dostupnost služby a jak rychle dokáže reagovat – ať už jde o úpravu kapacity serverů nebo odstranění závad. Čím důležitější aplikace chcete v cloudu provozovat, tím větší pozornost věnujte SLA, dostupnosti kontaktní osoby a celkově standardům, kterými se poskytovatel cloudu řídí. Například v O2 jsou všechny procesy řízené podle mezinárodních standardů ITIL (Information Technology Infrastructure Library).

Reference: Zjistěte si, kdo už v cloudu funguje

V neposlední řadě se zajímejte o to, pro koho už firma přechod na cloud zajišťovala a jaké jsou zákaznické reference. O2 pomohlo do cloudu mnoha velkým, středním i menším firmám. A rádi s přechodem na cloud pomůžeme i té vaší.

Kontaktujte nás a nezávazně se informujte o možnostech, které vám O2 Cloud a další ICT řešení pro firmy od O2 nabízejí.

S firemním cloudem vám poradíme

 

Související článek Firemní cloud versus kybernetické útoky: Od cloudového firewallu až k „hrncům plným medu“ pro hackery
Nahoru