Umělá inteligence je na vzestupu. Firmám i jejich zákazníkům přináší celou řadu benefitů. Ať už neomezenou kapacitu nebo nepřetržitou dostupnost. Trend digitalizace a robotizace je nedílnou součástí takzvané 4. průmyslové revoluce.
Mnoho firem řeší pomocí botů zákaznickou komunikaci. Virtuální asistenti jim přináší možnost efektivního využití zdrojů. Což zase firmám umožňuje jejich transformaci a rychlejší adaptaci na změny, kterých v posledních letech čím dál více přibývá.
Udržitelné řešení
Automatizace je přínosná pro obě strany. Firmy šetří kapacity i náklady. Zákazníci zase ušetří čas při řešení svého požadavku. Pro řadu společností to může znamenat převedení principů udržitelnosti do praxe.
Virtuální asistenty používá i společnost O2. „Boti mají nízkou chybovost, a hlavně konzistenci informací. Díky tomu můžeme zákazníkům nabídnout kvalitnější služby a zlepšit zákaznický zážitek. Vybudovali jsme kompetenční centrum uvnitř firmy, které asistenty spravuje. Naši zákazníci jsou s virtuálními asistenty velmi spokojení, dostáváme pozitivní zpětnou vazbu a sledujeme úspěšnou adaptaci asistentů mezi zákazníky. Někteří se dokonce stávají fanoušky,“ říká manažer zákaznické péče O2 Tomáš Řezníček.
Použitím těchto vychytávek a dalšími inovacemi upevňuje O2 pozici technologického leadera. Uvědomuje si i jeden z hlavních aspektů, jak svého virtuálního asistenta dále rozvíjet – a tím je personalizace.
„Budoucnost virtuálních asistentů i chatbotů se otevírá a my stojíme u toho. Neustále vymýšlíme možné cesty pro zlepšení a možnosti využití, aby zákazníci měli co nejlepší uživatelský zážitek. Určitě můžu prozradit, že v brzké době nasadíme vlastní unikátní hlas. Náš hlasový asistent tak bude zcela odlišen od ostatních, se kterými se můžete dnes potkat,“ doplňuje Řezníček.
Není to jen o call centrech
Společnost O2 nedávno nasadila také speciálně vytvořeného chatbota v rámci kampaně na podporu YOU tarifů. Ten pomáhá uživatelům spočítat orientační uhlíkovou stopu a zábavným i interaktivním způsobem představuje uživatelům problematiku udržitelnosti.
Je to méně formální způsob komunikace nejen se zákazníky, ale všemi, kteří se o uhlíkovou stopu zajímají. Bot může pomoci s navázáním vztahu mezi společností O2 a veřejností, protože je dostupný všem v messengerovém profilu O2 CZ.
Uplatnění chatbota v rámci kampaní je další možností, jak tuto technologii smysluplně využít.