K čemu slouží lokalizační data? Pomůžou s tvorbou jízdních řádů nebo třeba s rozmístěním poboček supermarketů

Chcete změřit návštěvnost vaší akce nebo třeba zjistit dlouhodobé potřeby svých zákazníků? Operátor O2 analyzuje pomocí umělé inteligence velké množství anonymních dat o uživatelském chování a pomáhá tak nastavit směr a rozvoj vašeho podnikání. Lidem tím zároveň ulehčují každodenní život. Čím dál častěji se tato data stávají zdrojem pro nejrůznější obory podnikání. V uplynulých měsících jsme na několika konferencích představovali řešení, která v O2 díky spolupráci s Dataclair.ai dokážeme klientům nabídnout. 

Co to jsou lokalizační data a k čemu jsou dobrá?

Jednoduše řečeno, tato data vznikají při poskytování služeb elektronických komunikací a je z nich patrné, kdy a kde se SIM karty mobilních telefonů připojují k vysílačům signálu mobilní sítě. Jejich zpracováním je možné získat anonymizované a agregované analýzy o pohybu lidí a pochopit tak složení obyvatel v dané lokalitě. Je však důležité zdůraznit, že je možné takto zpracovávat pouze údaje vztahující se ke službám účastníků, kteří k tomu udělili souhlas.   

Díky tomu se například města dozvídají, kolik lidí skutečně bydlí na jejich území. Organizátoři akcí dokáží poznat svoji cílovou skupinu, zjistit opakované návštěvy a třeba odkud lidé přijeli. Slouží také jako podklad pro nové jízdní řády, rozmístění poboček supermarketů nebo k optimalizaci venkovní reklamy

S požadavkem na měření se můžete obrátit na O2 Media. Díky spolupráci s O2 centrem umělé inteligence Dataclair.ai dodávají klientům podrobné analýzy dat na základě jejich požadavků. Produkt, který společně nabízí nese název O2 Geodata.

O2 Media představují práci s daty veřejnosti

Lokalizační O2 Geodata pomáhají v byznysovém rozhodování, protože se můžete opřít o pořádné množství dat. Toto téma jsme veřejnosti představili na několika akcích. Radovan Oprendek, manažer O2 Media, a Zuzana Marková, business development manažerka, vystoupili jako řečníci na KPMG Data Festivalu, na Konferenci City Changers a v rámci workshopu pořádaném O2 Media v prostorech CAMP. Představili řadu případových studií, jak O2 Geodata pomáhají. 

Například společnost Knihy Dobrovský tak měřila návštěvnost požadovaných akcí. Cílem bylo zjistit, jaká skupina obyvatel dorazila a jestli na danou akci chodí opakovaně. Společnost si tak porovná náklady s potřebným dopadem a díky datům tak zjistí, jestli se jim akce vyplatí. “Měření návštěvnosti lokalit a akcí máme v plánu využívat i nadále. Vidíme v tom obrovský potenciál. Ověřili jsme si, že data jsou cenným zdrojem a je důležité na jejich základě naše činnosti zlepšovat,” popisuje svou zkušenost Antonín Sander, tehdejší vedoucí sekce marketingové podpory prodejen a e-shopu Knihy Dobrovský. 

Produkt O2 Geodata využívá také Město Mělník. „Analýzou O2 Geodata jsme si na reálných datech potvrdili, že se nám daří návštěvníky motivovat k vícedenním návštěvám. Díky analýze struktury návštěvníků můžeme navíc blíže poznat naši cílovou skupinu. Do této doby jsme vycházeli z informací jako například počet nakoupených vstupenek na danou akci. Nevýhodou ovšem bylo, že jsme nevěděli odkud k nám lidé přijeli, jak dlouho se zdrželi nebo akci navštívilo víc žen či mužů. A v tomto nám unikátní služba O2 Geodata poskytla data, která můžeme využít pro další plánování,“ řekla Zuzana Syrová, vedoucí odboru školství a kultury z Města Mělník. 

O zajímavostech ze světa O2 Medií se dozvíte na jejich LinkedIn profilu. Na webových stránkách průběžně zveřejňují workshopy primárně pro firmy, které se s produktem chtějí seznámit. 

O2 Autor článku
O2
Jako přední český operátor nabízíme výhodné neomezené volání, rychlý mobilní i pevný internet nebo třeba digitální televizi s širokou programovou nabídkou. Stojí za námi silná mezinárodní telekomunikační společnost a to nám umožňuje na vysoké úrovni provozovat více než sedm miliónů mobilních a pevných linek.
Související článek Na 40 % firem říká, že zálohuje, data ale obnovit neumí. Jak jste na tom vy?
Nahoru