O2 KISS: Krizový systém, který varuje, informuje a pomáhá při nečekaných situacích 

Varuje potřebnou skupinu lidí před nebezpečím, pomůže záchranářům rychle se dostat k lidem v ohrožení života nebo třeba okamžitě svolá krizový tým – nejen to, dokáže Krizový informační a svolávací systém O2 KISS. Tento inovativní systém slouží zdravotnickým zařízením, krajským i městským samosprávám, ale také komerčním firmám, aby byly lépe připraveni na neočekávanou situaci.

Operátor O2 se aktivně podílí na zvyšování bezpečnosti společnosti. Už deset let provozuje Krizový informační a svolávací systém neboli zkráceně O2 KISS. Tato komplexní služba umožňuje řízení krizových situací. Od vyhodnocení situace přes okamžité informování všech potřebných, až po volbu následného postupu podle připravených scénářů. A to včetně zadaných kontaktů, které je potřeba o situaci informovat. 

Systém O2 KISS umožňuje například rychlé vyhlašování traumaplánů v nemocnicích, varování zaměstnanců o nebezpečí v budově firmy nebo třeba okamžité svolávání krizových štábů. A to při jakékoliv neočekávané situaci. Města či kraje mohou systém využít k rozeslání SMS nebo e-mailů obyvatelům s upozorněním, že nepoteče voda, nebude fungovat elektřina nebo je mohou informovat o tom, že hrozí povodně

Stačí zmáčknout „červené tlačítko“ a pomoc je na cestě

Krizový informační systém může díky jednomu kliknutí rozesílat informace až osmi různými kanály (SMS, e-maily, hovory v různých jazycích atd.) na předem určené kontakty. Jednoduše ho lze aktivovat třeba z telefonu, tabletu i počítače nebo se umí zapnout automaticky. Záleží, jak si to zákazník individuálně nastaví. Každý uživatel si totiž může funkcionalitu systému O2 KISS přizpůsobit podle svých potřeb na základě připravených scénářů

Součástí systému není jen platforma pro okamžité rozesílání zpráv, ale také možnost připojení externích zařízení, jako jsou čidla nebo senzory – například detektor kouře. To posiluje schopnost detekce a reakce na různé krizové scénáře.

Systém také dokáže počkat na odpověď příjemce. Pokud nereaguje, dá vědět jiné odpovědné osobě. Zadavatele průběžně informuje o tom, jestli všichni danou informaci přijali. Jelikož k provozu systému O2 využívá potenciál svých mobilních sítí, varování a „start“ krizové komunikace přijde v co nejrychlejší možné době a s maximální bezpečností.

Spolehlivá ochrana i pro stát 

V posledních dnech operátor O2 zaznamenal zvýšený zájem o podobné inovativní systémy. Nejen proto je O2 KISS dobrým „pomocníkem“ při řešení krizové komunikace. Hraje tak významnou roli při efektivním zvládání neočekávaných krizových situací a může někomu přispět k záchraně života.

Operátor O2 chce zároveň tento systém včasného varování nabídnout i státu jako systémové řešení pro případ ohrožení veřejnosti. Pomůže tak řešit nenadálé a krizové situace centralizovaně, efektivně, a především co nejrychleji.  

Další informace jsou k dispozici na webových stránkách O2

O2 Autor článku
O2
Jako přední český operátor nabízíme výhodné neomezené volání, rychlý mobilní i pevný internet nebo třeba digitální televizi s širokou programovou nabídkou. Stojí za námi silná mezinárodní telekomunikační společnost a to nám umožňuje na vysoké úrovni provozovat více než sedm miliónů mobilních a pevných linek.
Související článek O2 úspěšně otestovalo jako první operátor v Česku technologii RedCap ve své 5G mobilní síti. Zásadní bude zejména pro průmyslové využití a oblast internetu věcí
Nahoru