Pro Český hydrometeorologický ústav vytvořilo O2 automatickou spojovatelku

Potřebujete pro pojišťovnu posudek nebo potvrzení, že byla na silnici, kde jste měli nehodu, námraza? Nebo že se nad obcí, kde máte chalupu, prohnalo krupobití? Nebo jen hůře vidíte a potřebujete si vyslechnout nejnovější informace o výstrahách nebo kvalitě ovzduší? Pak právě vy oceníte společný projekt Českého hydrometeorologického ústavu a O2 – automatickou spojovatelku IVR (Interactive Voice Response).

Ulehčit orientaci a zjednodušit cestu k informacím – to je hlavní přínos speciálního hlasového automatu, který v uplynulém roce vyvíjel pro Český hydrometeorologický ústav operátor O2. Od ledna již nová služba plně slouží široké veřejnosti na lince 244 03 11 11. Lidé tak nově díky automatické spojovatelce snáze dohledají kontakty a návody, jak postupovat například při vyřizování posudků nebo v případě, že potřebují informace o výstrahách.

„Často se nám stávalo, že lidé potřebovali informace a kvůli složitosti portálu nedokázali najít tu správnou cestu, tedy kontakt. I to byl důvod pro rozhodnutí, že nabídneme veřejnosti přesměrování, nebo doporučení, kam se obrátit a jak si efektivně poradit s dotazem. Celý systém budeme monitorovat a vyhodnocovat. Když zjistíme, že daná služba z hlavního menu není využívána, nebo je poptávka po jiných, upravíme hlavní menu tak, abychom naplnili přání a dotazy veřejnosti,” vysvětluje Monika Hrubalová z Tiskového a informačního oddělení Českého hydrometeorologického ústavu.

Vývoj automatu trval od první myšlenky přibližně rok. „Na začátku bylo potřeba důkladně vytipovat okruhy, které veřejnost nejvíce zajímají. Postupně jsme díky úzké spolupráci napříč jednotlivými úseky ČHMÚ vytvořili základní osnovu – menu, které se dále rozpracovávalo až k dnešní podobě automatu. Nový systém jsme dokončili na konci roku 2021. V lednu letošního roku jsme pak úspěšně IVR úspěšně spustili pro širokou veřejnost. Vzhledem k tomu, že ročně takto Český hydrometeorologický ústav osloví několik stovek lidí, věříme, že automatická spojovatelka bude velkým přínosem nejen pro volající, ale i pro samotné zaměstnance,“ říká Kamil Frieb, který má ve společnosti O2 na starosti projekty veřejné správy.

O2 Autor článku
O2
Jako přední český operátor nabízíme výhodné neomezené volání, rychlý mobilní i pevný internet nebo třeba digitální televizi s širokou programovou nabídkou. Stojí za námi silná mezinárodní telekomunikační společnost a to nám umožňuje na vysoké úrovni provozovat více než sedm miliónů mobilních a pevných linek.
Související článek O2 úspěšně otestovalo jako první operátor v Česku technologii RedCap ve své 5G mobilní síti. Zásadní bude zejména pro průmyslové využití a oblast internetu věcí
Nahoru