Pionýrská doba pomalu končí, vynálezci už jen neshánějí peníze ale i prodávají

Máte nápad ale nemáte peníze? Pak vám nezbude, než sehnat investora či investory. Když to bude známý, máte vyhráno, pokud ale nikoho takového neznáte, musíte své štěstí zkusit na některém z takzvaných crowdfundingových portálů. To není nic nového, je jich mnoho včetně tuzemských.

Mezi ty největší patří dlouhodobě portál Indiegogo. Donedávna fungoval podobně jako mnoho ostatních. Byl platformou pro představování projektů a shánění investorů. Obvykle tak, že za drobný příspěvek investor nabídl nějakou drobnost, většinu peněz pak získal předprodejem produktu, který vymýšlel.

Tak to funguje doposud. Problém ale byl, že i když projekt vybral požadovanou sumu peněz, tak se někdy stalo, že se celý projekt nepodařilo dotáhnout do konce. Zákazníci tak sice měli předkoupené zboží, ale to nedostali, nebo jim přišlo s velkým zpožděním.

Toto riziko nezmizelo, navíc jsou lidé již poučení a dávají si pozor, do čeho investují. Portály po vynálezcích požadují mnohem víc informací, takže si každý může udělat obrázek o tom, jestli je projekt ve stádiu popsaného papíru nebo před koncem vývoje.

Ale i tak celý princip mnoho zákazníků odrazoval. Ať už nechtěli čekat nebo riskovat. Indiegogo na to zareagovalo a připravilo oddělení s produkty, které se již vyrábí a zákazníci si je mohou ihned objednat.

V nabídce je hodně věcí. Od podivných jako je magická peněženka na mince nebo designový zvonek na kolo, přes různé kufry, vyhřívané bundy nebo hodinky až po opravdu chytré doplňky.

Pořídit si můžete chytrý domovní zvonek, docela levnou chytrou zásuvku, šestiobjektivové pouzdro na nové iPhony, v noci svítící pouzdro na telefon, pancéřovaný kabel ke smartphonu a mnoho dalších více či méně zbytných drobností. Ceny jsou někdy bláznivě vysoké, někdy docela normální. Většinu zboží lze poslat do celého světa včetně České republiky. Pak počítejte se zhruba 400 korunami navíc za poštovné a v případě zásilek dražších než 27 dolarů i s platbou DPH ve výši 21 procent.

 

 

 

Jakub Olšanský Autor článku
Jakub Olšanský
Pro Jakuba jsou telekomunikace koníčkem. Zajímá se o novinky, mezi které patří sítě 5G či C-Roads nebo Big Data. Rád si o těchto nových trendech povídá i s odborníky z O2, se kterými připravuje zajímavé rozhovory.
Související článek O2 úspěšně otestovalo jako první operátor v Česku technologii RedCap ve své 5G mobilní síti. Zásadní bude zejména pro průmyslové využití a oblast internetu věcí
Nahoru