Podminky cookies

Auta jsou čím dál chytřejší, inspirují se u mobilů

Moderní automobily jsou stále víc prošpikovány elektronikou – to vlastně dobře známe. Doposud se ovšem auta i přes schopnosti svých, v útrobách ukrytých mozků, tvářila jako docela hloupé krabice. To se v současnosti hodně mění, auta se inspirují u chytrých telefonů.

Nový trend v automobilovém světě se možná trochu proti očekávání neukázal v plné kráse na nedávném detroitském autosalonu, ale na veletrhu CES v Las Vegas. Právě zde výrobci automobilů ukázali své novinky, které přímo nesouvisí s tím, jak jejich auta jezdí.

Zatímco v Detroitu hrály prim samotná auta, jejich výkon či design, na CESu jsme letos viděli novinky z oblasti toho, jak (ne)budeme naše auta ovládat, jak s nimi budeme komunikovat. Začíná to u palubních systémů, které po letech dostávají konečně lákavé dotykové displeje s vysokým rozlišením. Pokračuje to tím, že špičkové displeje nahrazují klasickou sestavu „budíků“ na palubní desce auta. A končí to kompletními komunikačními schopnostmi vozů.

Internetové připojení se v lepších autech stává téměř samozřejmostí, automatické převodovky si dokonce stahují data o trase a některé dovedou řadit třeba podle toho, jaký je profil trati podle map od Googlu. To jsou záležitosti, které uživatelé příliš nevidí. Ale třeba to, že s palubním systémem svého vozu snadno propojíte svůj mobilní telefon, to je pro běžného zákazníka mnohem důležitější. I tyto různé systémy se stávají běžnějšími. Pro důkaz tentokrát nemusíme chodit do Las Vegas, stačí zavítat do Mladé Boleslavi – Škoda Fabia by si měla rozumět s telefony podporujícími funkci Mirror Link.

To všechno musí samozřejmě pohánět nějaký hardware. Velkou příležitost v automobilovém světě vidí Nvidia, která se právě u mobilních telefonů specializuje na vysoce výkonné čipy. Její nový procesor Tegra X1 má takový výkon, že je to prý podle šéfa firmy pro mobily zbytečné. Tegra X1 tak míří právě do automobilů. V nich se bude starat jak o chod všech těchto palubních elektronických systémů, tak o další věci – třeba i o automatické řízení automobilů. Právě Tegra X1 má tolik výkonu, že umožní rozvoj samořiditelných aut.

Ta jsou ovšem zatím na počátku svého vývoje, byť třeba automobilky jako Audi (s ní právě Nvidia hodně spolupracuje) nebo Mercedes ukazují, že už vlastně docela fungují. To je hudba budoucnosti, ale propojení našich mobilních telefonů s automobily a třeba možnost využívat řadu aplikací z mobilu právě přímo na displeji auta, to začíná být aktuální záležitostí.

Související článek Série letních hudebních festivalů HRADY CZ končí na hradě Bezděz. S O2 získáte slevy na vstupném a „zavřeme vás do chládku“
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru