Na kávu chodíme v O2 s vlastním hrnkem. Pomoci životnímu prostředí může každý

Soutěž, kterou jsme v O2 vyhlásili v rámci kampaně „ Odpovědné kafe“, je u konce. O co šlo? Přimět zaměstnance, aby si pro svůj oblíbený voňavý nápoj do kavárny a kantýny v pražské centrále O2 chodili s vlastním hrnkem a nepoužívali jednorázové kelímky, které zatěžují životní prostředí.

Proč to všechno vlastně děláme? Každý rok se v Evropské unii spotřebuje 16 miliard kelímků na kávu. Na první pohled vypadají papírově. Ale obsahují plastovou fólii a kvůli tomu jsou nerecyklovatelné. Abychom spotřebu v O2 omezili, domluvili jsme se s provozovatelem kantýny a kavárny v pražské centrále, že nám budou v případě zájmu dávat nápoje do vlastních hrnků.

Za každý takto zakoupený nápoj dostali milovníci kávy od obsluhy razítko na kartičku. Na konci soutěže všichni zaměstnanci, kteří odevzdali plnou kartičku, dostali termohrnek O2, který můžou dále využít ke svému odpovědnému chování v místech, která dávají nápoje do vlastních nádob. Navíc bylo vylosováno 10 výherců a ti získali poukázku na 500 korun do kavárny a kantýny v naší centrále.

Jen razítka na odevzdaných kartičkách ukazují, že jsme za necelé dva měsíce, po které se motivační soutěž konala, přírodě ušetřili práci s 600 kelímky. Pro lepší představu by had vytvořený ze zmiňovaného počtu pokryl na šířku pražské Václavské náměstí. Navíc, v přírodě se jeden takový kelímek rozkládá několik desítek let a to už stojí za změnu v uvažování.

A co nás čeká dál?

Kampaň „Odpovědné kafe“ na vyžádání míří do dalších regionů. I naši O2 kolegové z Pardubic, Ústí nad Labem a z Ostravy tak dostanou možnost být fér a pít kávu z hrnku a určitě se budou snažit překonat stanovenou laťku 600 kelímků z Prahy.


Pomáhat přírodě s námi mohou naši zákazníci i široká veřejnost

Chcete pomoct životnímu prostředí i vy? Žádný problém – už od prosince roku 2017 si mohou zákazníci O2 v portfoliu výrobků a příslušenství nabízených v našich O2 Prodejnách a v e-shopu vybrat také odpovědný a udržitelný obal na mobil . Díky spolupráci s projektem Forewear se nám podařilo do nabídky zařadit ekologický produkt vyráběný z recyklované textilie a šitý v chráněné dílně. Obal je prodáván za cenu zahrnující pouze náklady na výrobu a distribuci. V současné době nabízíme dvě barevné varianty a dvě velikosti.

Přidanou hodnotou je, že se do projektu může zapojit skutečně každý, a to formou sbírky oblečení. Během dvoutýdenní kampaně v roce 2017 se nám podařilo vybrat téměř 100 kilogramů textilií. Jedna část, ta v zachovalém stavu, pomohla lidem v nouzi – například klientům Borůvka Praha o.p.s. nebo nadaci Dobré dílo sester boromejek. Zbytek oblečení Forewear roztřídil a speciální technikou přetvořil na recyklovanou netkanou textilii, která je použita právě pro výrobu k přírodě šetrného obalu na mobil.

Jiří Řezáč Autor článku
Jiří Řezáč
Společně s O2 Guru Ambasadory realizuje všechny O2 eventy a roadshow po celé republice. Nejčastěji na akce táhne za svým autem O2 Guru karavan, se kterým již za ty roky najezdil tisíce kilometrů – a to bez nehod. Jirka je ve firmě již od začátku Eurotelu a zažil zrod všech technologií, produktů a řešení. Baví ho všechny technologické novinky, wearables i chytrá domácnost. Vždyť na O2 Smart Boxu a jeho řešení chytré domácnosti má zařízený celý dům, od zabezpečení až po ovládání topení. Vzhledem k jeho zkušenostem se na něj často ostatní kolegové obrací o radu, a to jak trenéři, tak i třeba call centra. Jirka vždy rád pomůže a poradí, protože šířit dobré jméno O2 Guru a pomáhat ostatním ho prostě baví.
Související článek O2 patří mezi nejlepší tuzemské zaměstnavatele, rozhodli studenti
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru