Nejméně času stráví Pražáci i Brňáci ve frontě o víkendu

140721-Big_Data-nakupni_centra-Olympia-2Kdy vyrazit na nákupy, abyste se nemuseli prodírat davy lidí? Bude fronta na vážení ovoce a zeleniny kratší ráno, odpoledne nebo až navečer? Najdete nákupní košík hned u vchodu spíš v pondělí, ve středu, nebo v pátek? Anebo je lepší nechat nákupy až na víkend? To vše lze jednoduše zjistit analýzou tzv. Big Dat, tedy anonymizovaných a agregovaných dat získaných z pohybu mobilních telefonů.

140721-Big_Data-nakupni_centra-CCM140721-Big_Data-nakupni_centra-Chodov

 

 

 

 

 

„O2 stejně jako další operátoři pracuje s řadou dat, která nám mimo jiné umožňují lépe poznat chování našich zákazníků. Analýza těchto údajů může usnadnit život běžným lidem. Data se důkladně anonymizují, nikdy tak není možné rozpoznat chování konkrétního zákazníka. Právě bezpečnost a ochrana osobních údajů je pro nás na prvním místě,“ říká Stanislav Kůra, ředitel pro Media a Data Management ve společnosti O2 Czech Republic.

počty návštěvníků podle hodin: Centrum Černý most

počty návštěvníků podle hodin: Centrum Černý Most

počty návštěvníků podle hodin: Chodov

počty návštěvníků podle hodin: Chodov

počty návštěvníků podle hodin: Olympia Brno

počty návštěvníků podle hodin: Olympia Brno

Naše čísla nasbíraná během června 2014 ve třech velkých obchodních centrech ukazují, že ačkoli se to podle volných parkovacích míst občas nemusí zdát, o víkendech je v nákupních centrech volněji.

Například v pražském Centru Chodov klesá počet návštěvníků oproti průměru pracovních dní téměř na polovinu – o 45 procent. To Centrum Černý Most (CČM) má návštěvu vyváženější, byť i zde o víkendu počet návštěvníků klesá, avšak pouze zhruba o čtvrtinu.

V Brně je rozdíl mezi víkendem a pracovními dny nejmenší, i tak se ale počet nakupujících snižuje během volných dnů o více než 21 procent.

Nákupní horečka páteční noci
„Návštěvnost obchodních center se mění i v průběhu týdne. Zatímco v pondělí bývá zpravidla nejnižší, během týdne se postupně zvyšuje. V pátek pak na nákupy zamíří o celou pětinu více lidí než je celotýdenní průměr. Výjimku tvoří Centrum Chodov, kam lidé během týdne míří mnohem častěji než o víkendu,“ popisuje Stanislav Kůra.

Zatímco v pracovních dnech se největší počet návštěvníků ve všech sledovaných nákupních centrech soustředí mezi 15. a 19. hodinu, o víkendech se nákupní zvyklosti mění. V sobotu nakupujeme spíše dopoledne, v neděli necháváme nákupy až na odpoledne. V obou případech je ale návštěvnost podstatně nižší, než v průběhu pracovního týdne, takže o žádné nákupní špičce nemůže být řeč.

O2 Autor článku
O2
Jako přední český operátor nabízíme výhodné neomezené volání, rychlý mobilní i pevný internet nebo třeba digitální televizi s širokou programovou nabídkou. Stojí za námi silná mezinárodní telekomunikační společnost a to nám umožňuje na vysoké úrovni provozovat více než sedm miliónů mobilních a pevných linek.
Související článek Internet na velkých akcích je jako oblek šitý na míru 
Nahoru