V ústeckém call centru se o děti našich zaměstnanců starají chůvy

V call centru O2 v Ústí nad Labem nenajdete jen operátory, supervizory či trenéry. Možná vás to překvapí, ale pravidelně tam dochází i početná skupina dětí. Mnoho našich severočeských zaměstnanců – rodičů –  totiž řešilo problémy s kvalitou, nedostatkem míst a vzdáleností školky od svého bydliště. V Ústí prosby vyslyšeli a od července letošního roku mohou zájemci využít takzvanou Dětskou skupinu.

Nápad se zrodil v hlavě Moniky Mejzlíkové, která téměř tři roky ústecké call centrum vedla. „Když jsem do Ústí přišla, snažila jsem se řešit i problémy spojené s fluktuací a náborem zaměstnanců. Vyšlo mi z toho, že bych se měla zaměřit mimo jiné i na maminky malých dětí, které často kvůli nedostatku času žádaly o zkrácený úvazek,“ podotýká Monika Mejzlíková, která nyní v pražské centrále O2 zastává pozici manažerky kvality v Top Corporate segmentu.

Monika Mejzlíková připomíná, že cesta k Dětské skupině nebyla zrovna jednoduchá. První jednání začala už v roce 2017. Největší výzvou bylo sehnat finance, prostory a vybavení. Práce jsme zahájili v červnu 2018 a už vloni v červenci si děti vyzkoušely „pilotní“ prázdninový provoz. Následně vybrané prostory čekala kvůli splnění veškerých vyhlášek a nařízení kompletní rekonstrukce. Od letošního července byl spuštěn ostrý provoz.

Do dětské skupiny je možné najednou umístit až 12 dětí. Průměrně do ní denně dochází 9 ratolestí. Rodiče si na ní mimo jiné chválí to, že zajišťuje péči již o jednoleté děti. Dále oceňují, že ji mohou využívat během celého roku včetně letních prázdnin. Děti má samozřejmě na starosti kvalifikovaný personál. Holky a kluci jsou rozděleni do skupinek – každou z nich má na starosti jedna chůva. Děti navíc do zařízení nemusí chodit celý týden, vše se řeší individuálně. „Výhodou také je, že pokud mají rodiče pro své potomky zaplacenou školku, ale z nějakého důvodu potřebují v určitých dnech výjimečně umístit dítě u nás, není to problém. Rádi jim pomůžeme,“ podotýká Dana Deusová z Komerční divize O2, která si vzala na starost realizaci zmiňovaného projektu.

Ústeckou Dětskou skupinu si chválí i konzultantka Oldřiška Kylerová. „Dojíždím do zaměstnání z větší vzdálenosti a nestíhám provozní dobu školky v místě bydliště. Navíc jsem v poslední době se stávající školkou velmi nespokojená. Loni během prázdninového zkušebního provozu byly děti z hlídání nadšené a moc se jim tam líbilo,“ uvádí Oldřiška Kylerová s tím, že na Dětské skupině nejvíce oceňuje malý počet dětí, což umožňuje individuální přístup chův. „Oceňuji i to, že se na děti mohu přijít kdykoliv podívat,“ chválí si ústecká zaměstnankyně.

Ústecké call centrum je s 500 pracovníky významným zaměstnavatelem regionu. Naši kolegové obsluhují rezidentní i firemní zákazníky. Mají na starosti odchozí i příchozí hovory, funguje zde i poradní Guru linka a najdete tu i operátory starající se o anglicky mluvící zákazníky.

 

 

Související článek Tomáš Křešťák: Bojovat a vítězit, ale čestně
Nahoru