Big data. Jedna z nejskloňovanějších slov poslední doby. Velké objemy dat umožní (například) lépe poznat chování zákazníků a jejich pohyb v času i v prostoru. Státní správa může tyto informace využít třeba při tvorbě územních plánů nebo při plánování dopravy. Mobility jsou nejnovějším produktem O2, aktuálně ve fázi finálního spouštění. Jaký přinesou užitek běžným lidem? Bankám, pojišťovnám nebo retailovým řetězcům dodají informace o nejvhodnější poloze nové provozovny. Nikdo nechodí rád do bankomatu nebo na nákup dva kilometry zkratkou přes les. Stejně tak je možné lépe plánovat například vybudování autobusové zastávky nebo přechodu přes silnici. [caption id="attachment_2655" align="alignright" width="300"] Díky podobným grafům je možné určit místa s nejvyšší hustotou vašich zákazníků.[/caption] Nespornou výhodou je unikátnost informací, které Mobility nabízí a jejich obrovský záběr. O2 totiž stejně jako další operátoři pracuje s obrovským množstvím osobních a provozních dat. Ta se důkladně anonymizují, aby nebylo možné určit konkrétní osoby, a dají se využít dále. Například pro analýzu, která ukáže, v jakém čase je v určitém místě jaká hustota lidí nebo provoz automobilů. Takové informace pomohou například reklamním agenturám efektivněji plánovat své aktivity, nebo při realizacích sociologických výzkumů. Data pouze anonymně V České republice i ve světě je běžné, že operátoři s anonymizovanými balíky dat operují a poskytují je ke komerčnímu nebo vědeckému využití. Vždy se však jedná o data, ze kterých není možné rozpoznat chování konkrétního zákazníka. V případě Mobilit půjde vždy o poskytnutí informací, které si zákazník nebo úřad poptá. Nikdy neobdrží taková data, aby z nich bylo možné zjistit chování jednotlivých osob nebo dokonce určit jejich telefonní číslo. Právě bezpečnost a ochrana osobních údajů jsou vždy na prvním místě. A právě proto jsou veškerá data výhradně v agregované podobě, anonymní a šifrovaná.