Menu Web OOO2

Nadace O2 se pustila do boje proti bodyshamingu. Kritizování vzhledu je problém

Nadace O2 se pustila do boje proti bodyshamingu. Kritizování vzhledu je problém

Dítě se na sociálních sítích může potkat nejen s hezkými a inspirativními věcmi. Může na ně číhat i spousta nástrah. Nadace O2 se proto pouští do boje s dalším strašákem online světa. Na mušku si tentokrát bere bodyshaming a kyberšikanu.

"S tímhle ksichtem se nebojíš jít mezi lidi?” nebo "To seš tu jen v plavkách, fuj?”

Takové, a někdy ještě mnohem horší zprávy mohou pípnout i na telefonu vašeho dítěte. Může klidně sedět vedle vás na gauči s telefonem v ruce a vy o situaci a pocitech, které právě prožívá, nemusíte nic tušit.

S kritizováním a hanobením vzhledu i těla, takzvaným bodyshamingem, se v různých formách setkal asi každý z nás. A především v anonymním online světě to může být problém, který může vyústit i v psychické problémy nebo poruchy příjmu potravy.

O2 společně s Univerzitou Palackého v Olomouci letos v červnu publikovalo výsledky výzkumu Děti a kult krásy v online světě, kterého se zúčastnilo téměř 10 tisíc dětí a dospívajících ve věku 10 až 17 let. Na výsledky výzkumu nyní navazuje prostřednictvím právě spuštěné kampaně Nadace O2. Ta si dala za cíl seznámit rodiče i širokou veřejnost s problémy, kterým mohou děti nejen na internetu čelit. A kam až střet s bodyshamingem může vést.

Pojďme si společně ukázat, jak společně bojovat. Vše potřebné naleznete na portále bezpecnevsiti.cz. S partnery jako je Loono a Linka bezpečí, z.s. nadace vytvořila unikátní obsah, který celou oblast zdraví v online světě pokrývá.

 

autor článku