Menu Web O₂

Varování: podvodná stránka z SMS se vydává za Moje O2 a láká na zaplacení „nedoplatku“

Varování: podvodná stránka z SMS se vydává za Moje O2 a láká na zaplacení „nedoplatku“

Na základě nahlášení od zákazníků bezpečnostní experti v O2 zablokovali nebezpečnou webovou stránku, která se vydává za oficiální web aplikace Moje O2. Cílem této falešné stránky je vylákat z nic netušících zákazníků přihlašovací údaje, jednorázové ověřovací kódy a následně citlivé informace o platební kartě. Jedná se tak o phishingový útok, jehož šíření se podařilo zastavit. 

Pozor hackeři útočí. Rozeslali na zákazníky O2 falešné SMS s různými variantami textu, uvádíme pár příkladů: 

 „Vase predplatne O2 konci zítra. Vcas si zkontrolujte a aktualizujte sve udaje na webu O2 zde: [:https://mojeO2-cz[.]cfd/K8IjL9/1M3k/4927] 

„Dobrý den, bohužel vám zablokujeme účet, pokud si myslíte, že se jedná o chybu. Přejděte na www.mojeo2[.]online. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, O2.” 

„Dobry den, zaznamenali jsme mnoho pokusu o prihlaseni k vasemu cislu! Zabezpecte si prosim sve cislo na www.mojeo2[.]site Dekujeme za pochopeni. S pozdravem, O2” 

Tyto SMS zprávy jsou však podvržené a odkazy jsou nebezpečné. Vyzývají zákazníky k okamžitému uhrazení nedoplatku a hrozí zablokováním účtu za dvě hodiny. Takto si nasbírají kompletní údaje o platební kartě a problém je na světe - podvodníkům už nic nebrání peníze z účtu použít.

Proto doporučujeme: 

  • Nikdy neklikejte na podezřelé odkazy v SMS ani e-mailech. 
  • Vždy si pečlivě ověřte adresu stránky, na kterou se přihlašujete. Buď v internetové samoobsluze Moje O2 nebo přímo ve stažené mobilní aplikaci. 
  • Pokud máte pochybnosti, kontaktujte naši zákaznickou linku nebo následujte oficiální kanály O2. Podvodnou SMS můžete případně rovnou přeposlat na tel. 720 002 002 nebo 7726. 

Pamatujte: Vaše přihlašovací údaje a platební informace jsou cenné. Podvodníci budou stále hledat nové způsoby, jak je získat – nenechte se nachytat. Jediná správná forma platby a vyúčtování od O2 přichází z emailové adresy mojeo2@o2.cz. Stav svého vyúčtování si můžete bezpečně ověřit na webu www.moje.o2.cz, v mobilní aplikaci Moje O2, v O2 Prodejně nebo na infolince 800 02 02 02.

O2 nikdy nepožaduje přístupová hesla, PINy ani jednorázové kódy prostřednictvím e-mailu, SMS nebo telefonátu pro konkrétní přístup do aplikací O2, které má uživatel k dispozici. 

S O2 Security jste v bezpečí 

Pokud máte aktivovanou službu O2 Security, nemáte se v tuto chvíli už čeho bát. Přístup na podvodnou stránku byl zablokován. Na displeji svého telefonu uvidíte upozornění. Službu O2 Security mají automaticky všichni zákazníci pevného internetu nebo mobilního tarifu od O2. 

Dejte si však pozor, pokud nejste připojeni na O2 síti, třeba v zahraničí na dovolené. V tom případě se držte doporučených pravidel.


autor článku