Zaměstnanci O2 absolvovali školení první pomoci

Minulý týden se třicet zaměstnanců O2 z pražské centrály i z regionů zúčastnilo v našem tréninkovém centru školení první pomoci a obsluhy automatického defibrilátoru vedeného profesionálním zdravotnickým záchranářem Petrem Tomášem. Že nevíte, co si pod pojmem defibrilátor představit? Hned vám všechno vysvětlíme.

Už v létě jsme vás informovali o rozšíření aplikace O2 SOS, která automaticky oslovuje proškolené dobrovolníky v okolí pacienta se srdeční zástavou a pomáhá mu zajistit první pomoc dříve, než je k němu schopna dojet nejbližší sanitka nebo doletět vrtulník. Průměrná doba dojezdu sanitky je totiž v tuzemsku devět minut. A to je v případě zástavy oběhu pro zachování plnohodnotného života pacienta často pozdě. Proto hraje důležitou roli první pomoc od lidí v okolí postiženého.

Užitečnou pomůckou je v tomto případě již zmiňovaný automatický defibrilátor. Při jeho použití se totiž u pacienta zvyšuje šance na přežití o padesát až sedmdesát procent. Právě proto jsme se v rámci projektu O2 SOS rozhodli jeden pořídit na recepci naší centrály na pražské Brumlovce. O jeho umístění informujeme i pražskou záchrannou službu, která ho zaeviduje do své databáze, díky čemuž o ní budou vědět volající na tísňovou linku, nacházející se v okolí naší budovy.

Zdravotníci v České republice vyjeli v loňském roce zhruba k devíti tisícům případů srdeční zástavy. Díky fungujícímu systému počet zachráněných pacientů stále roste. Proto záchranář Petr Tomáš školení zakončil slovy: „Nebudu vám přát, abyste se do situace, kdy budete muset poskytnout první pomoc, nikdy nedostali. Naopak vám přeju, abyste měli možnost někomu odborně pomoct a zažít ten pocit, když dáte člověku šanci přežít.“

 

 

 

Jiří Řezáč Autor článku
Jiří Řezáč
Společně s O2 Guru Ambasadory realizuje všechny O2 eventy a roadshow po celé republice. Nejčastěji na akce táhne za svým autem O2 Guru karavan, se kterým již za ty roky najezdil tisíce kilometrů – a to bez nehod. Jirka je ve firmě již od začátku Eurotelu a zažil zrod všech technologií, produktů a řešení. Baví ho všechny technologické novinky, wearables i chytrá domácnost. Vždyť na O2 Smart Boxu a jeho řešení chytré domácnosti má zařízený celý dům, od zabezpečení až po ovládání topení. Vzhledem k jeho zkušenostem se na něj často ostatní kolegové obrací o radu, a to jak trenéři, tak i třeba call centra. Jirka vždy rád pomůže a poradí, protože šířit dobré jméno O2 Guru a pomáhat ostatním ho prostě baví.
Související článek Na vlastní náklady rozšiřujeme do dalších krajů aplikaci O2 SOS, která pomáhá zachraňovat lidské životy
Nahoru