ADAC Rallye Deutschland se obecně charakterizuje jako kombinace tří soutěží v jedné. Ano, jede se sice pouze po asfaltových komunikacích, ale ty se v různých etapách závodu liší. Ve čtvrtek je na programu dvoukilometrová divácká speciálka namotaná v ulicích sárského města St. Wendel, kterou budete moci sledovat živě od 19 hodin.
V pátek čekají posádky rychlostní zkoušky ve vinicích kolem řeky Mosely. Jedna serpentina za druhou a styl jízdy brzda-plyn vyžaduje agresivní přístup a velkou porci sebevědomí. V prvním kompletním dni jezdci absolvují 6 testů o celkové délce 103 ostrých kilometrů.
„V Německu musíte neustále přemýšlet nad technikou jízdy, a jak zatáčky projíždíte. Navíc každá etapa je jiná. Na rychlostních zkouškách ve vinicích můžete vydělat a vytvořit si náskok na ostatní, pokud budete naprosto důvěřovat svému vozu,“ popisuje pětinásobný mistr světa Sébastien Ogier.
V sobotu se soutěžáci poměří s největší výzvou, a tou jsou tratě ve vojenské výcvikové oblasti Baumholder. Rozbité betonové cesty jsou lemovány protitankovými zábranami, tzv. hinkelsteiny. „Musíte dávat pozor na své pneumatiky, což vyžaduje efektivní a čistou jízdu především na křižovatkách a speciálně pak na nejdelším testu Panzerplatte, kde uděláte chybu a v rallye končíte. Můžeme říct, že je to více taktická rallye, než soutěž o rychlosti,“ tvrdí Craig Breen ze Citroenu.
V sobotu nabídne O2 TV Sport přímý přenos z testu Arena Panzerplatte od 15 hodin.
https://www.youtube.com/watch?v=Y22eX1knvOo
Neděle obsahuje jen tři rychlostní zkoušky, ale ty si vyžádají maximální koncetrnaci. Dvakrát se pojede prakticky třicetikilometrový Grafschaft. Pak už bude scházet jen závěrečná power-stage s délkou 14 km a cílem nedaleko obce St. Wendel. Boje o konečné pozice v cíli a zároveň o bonusové body vám v neděli nabídneme v rámci přímého přenosu od 12 hodin.
A nejsou to jen různé typy asfaltových povrchů, které budou dělat jezdcům vrásky na čele. Neustálým strašákem je při Německé rallye proměnlivé počasí.
„Když prší a vy katujete zatáčky, nanesete zpátky na trať nečistoty, šterk a hlínu, což pak dělá ta místa pro ostatní jezdce náročnější, a není tomu tak jen v rychlých místech. Špína leží i v brzdných bodech a tam se musíte mít obzvláště na pozoru. Rozdíly v přilnavosti jsou neuvěřitelně vysoké, skoro bych řekl, že se to v těch nejhorších podmínkách dá přirovnat k Monte Carlu. Loni pršelo první den tak moc, že soutěžáci zajížděli nejrychlejší časy na pneumatikách do extrémního deště. Takhle náročné to při dešti je,“ říká nejzkušenější závodník v poli Jari-Matti Latvala z Toyoty.
V okolí jezera a rekreačního střediska Bostalsee bude také pokračovat bitva o titul mezi úřadujícím šampiónem Sébastienem Ogierem z týmu M-Sport Ford a lídrem průběžného pořadí Thierrym Neuvillem ze stáje Hyundai Motorsport. Neuville si do Německa přiváží náskok 21 bodů, přičemž za vítězství se dá získat 25 a dalších 5 bodů v power-stage. Do boje o letošní korunu se díky vynikající formě v posledních závodech přidal také Ott Tänak z Toyoty.
Komu se bude dařit v Německé rallye nejvíce? Sledujte přímé přenosy na O2 TV Sport od čtvrtka do neděle!
https://www.youtube.com/watch?v=NapLVts0nHI
Foto: Profimedia