WRC na asfaltu: Německá rallye startuje na O2 TV Sport!

ADAC Rallye Deutschland se obecně charakterizuje jako kombinace tří soutěží v jedné. Ano, jede se sice pouze po asfaltových komunikacích, ale ty se v různých etapách závodu liší. Ve čtvrtek je na programu dvoukilometrová divácká speciálka namotaná v ulicích sárského města St. Wendel, kterou budete moci sledovat živě od 19 hodin.

RZ1 SSS St. Wendel

pátek čekají posádky rychlostní zkoušky ve vinicích kolem řeky Mosely. Jedna serpentina za druhou a styl jízdy brzda-plyn vyžaduje agresivní přístup a velkou porci sebevědomí. V prvním kompletním dni jezdci absolvují 6 testů o celkové délce 103 ostrých kilometrů.

V Německu musíte neustále přemýšlet nad technikou jízdy, a jak zatáčky projíždíte. Navíc každá etapa je jiná. Na rychlostních zkouškách ve vinicích můžete vydělat a vytvořit si náskok na ostatní, pokud budete naprosto důvěřovat svému vozu,“ popisuje pětinásobný mistr světa Sébastien Ogier.

V sobotu se soutěžáci poměří s největší výzvou, a tou jsou tratě ve vojenské výcvikové oblasti Baumholder. Rozbité betonové cesty jsou lemovány protitankovými zábranami, tzv. hinkelsteiny. „Musíte dávat pozor na své pneumatiky, což vyžaduje efektivní a čistou jízdu především na křižovatkách a speciálně pak na nejdelším testu Panzerplatte, kde uděláte chybu a v rallye končíte. Můžeme říct, že je to více taktická rallye, než soutěž o rychlosti,“ tvrdí Craig Breen ze Citroenu.

sobotu nabídne O2 TV Sport přímý přenos z testu Arena Panzerplatte od 15 hodin.

https://www.youtube.com/watch?v=Y22eX1knvOo

RZ12 Arena Panzerplatte II

Neděle obsahuje jen tři rychlostní zkoušky, ale ty si vyžádají maximální koncetrnaci. Dvakrát se pojede prakticky třicetikilometrový Grafschaft. Pak už bude scházet jen závěrečná power-stage s délkou 14 km a cílem nedaleko obce St. Wendel. Boje o konečné pozice v cíli a zároveň o bonusové body vám v neděli nabídneme v rámci přímého přenosu od 12 hodin.

RZ18 Bosenberg [Power Stage]

A nejsou to jen různé typy asfaltových povrchů, které budou dělat jezdcům vrásky na čele. Neustálým strašákem je při Německé rallye proměnlivé počasí.

„Když prší a vy katujete zatáčky, nanesete zpátky na trať nečistoty, šterk a hlínu, což pak dělá ta místa pro ostatní jezdce náročnější, a není tomu tak jen v rychlých místech. Špína leží i v brzdných bodech a tam se musíte mít obzvláště na pozoru. Rozdíly v přilnavosti jsou neuvěřitelně vysoké, skoro bych řekl, že se to v těch nejhorších podmínkách dá přirovnat k Monte Carlu. Loni pršelo první den tak moc, že soutěžáci zajížděli nejrychlejší časy na pneumatikách do extrémního deště. Takhle náročné to při dešti je,“ říká nejzkušenější závodník v poli Jari-Matti Latvala z Toyoty.

V okolí jezera a rekreačního střediska Bostalsee bude také pokračovat bitva o titul mezi úřadujícím šampiónem Sébastienem Ogierem z týmu M-Sport Ford a lídrem průběžného pořadí Thierrym Neuvillem ze stáje Hyundai Motorsport. Neuville si do Německa přiváží náskok 21 bodů, přičemž za vítězství se dá získat 25 a dalších 5 bodů v power-stage. Do boje o letošní korunu se díky vynikající formě v posledních závodech přidal také Ott Tänak z Toyoty.

Komu se bude dařit v Německé rallye nejvíce? Sledujte přímé přenosy na O2 TV Sport od čtvrtka do neděle!

https://www.youtube.com/watch?v=NapLVts0nHI

Foto: Profimedia

Richard Tesař Autor článku
Richard Tesař
Související článek Nejrychlejší a nejslavnější. Sledujte Finskou rallye na O2 TV Sport!
Nahoru