Již od roku 2008 je Nadace O2 hlavním partnerem Linky seniorů, kterou provozuje obecně prospěšná společnost Elpida. A zatímco dříve se senioři a osoby o ně pečující dovolali „pouze“ každý všední den od 08.00 do 20.00, od 1. března operátory na Lince zastihnou v ty samé hodiny i během víkendu. Jsme rádi, že i díky naší podpoře je možné pomoci dalším 50 tisícům volajícím, kteří se nacházejí v těžké životní situaci, potřebují radu nebo jen chtějí sdílet svoje pocity.
800 200 007 je samozřejmě bezplatné číslo a najdete ho například na všech telefonních automatech v Česku. Při volání na toto číslo se nemusíte ani představovat – hovor může proběhnout v naprosté anonymitě.
Profesionálové, kteří umí zachránit život
Co seniory trápí nejčastěji? Zástupci Elpidy odpovídají, že jsou to špatné či zcela nefunkční mezigenerační vztahy. Volající má pocit, že zůstal na všechno sám a bez pomoci blízkých. Právě samota je především v poslední době fenomén, který zvyšuje riziko sociální izolace seniora a v extrémních případech vede i k sebevražedným úvahám.
Celou službu zajišťuje tým odborně vzdělaných sociálních pracovníků, psychoterapeutů a psychologů. Ti vždy volajícímu poskytnou „první pomoc“ a snaží se odvrátit krizovou situaci. Stejně tak mohou poradit nebo odkázat na další instituce a odborníky, kteří pomohou lépe a kvalifikovaněji.
Za rozšířením služby i na víkendy samozřejmě nestojí pouze Nadace O2 a Elpida. Celý projekt podporuje také nadační fond Avast a další prostředky se vybraly i díky charitativnímu spotu Kájo, nevolej!