3. a 4. vlna EET krok za krokem: Pohlídáme, abyste na nic nezapomněli

Do května sice ještě dost času zbývá, ale nechávat věci na poslední chvíli se v tomto případě opravdu nevyplácí. Připravte se na EET s předstihem a vyhněte se tak zbytečným stresům. Co je potřeba zařídit? Na koho se obrátit a jak postupovat? Elektronickou evidencí tržeb vás provedeme krok za krokem.

Nejdříve získejte autentizační údaje

Co jsou autentizační údaje? Jedná se o přihlašovací jméno a heslo do webové aplikace EET. Jak autentizační údaje získáte? Máte dvě možnosti. Můžete zvolit elektronickou cestu a vyplnit žádost o autentizační údaje. V tomto případě vám budou údaje zaslány do Datové schránky. Nebo o ně můžete zažádat osobně na územním pracovišti finančního úřadu, kde je na počkání dostanete v zapečetěné obálce.

Přihlaste svůj podnik na Finanční správě

Máte autentizační údaje? Výborně, nastal čas pro registraci na Finanční správě. Potřebujete k tomu pouze získané přihlašovací údaje, tedy autentizační údaje s jejichž pomocí se přihlásíte do aplikace.   

Vygenerujte certifikát

Právě díky EET certifikátu Finanční správa ví, že zaslané informace jsou od vás a týkají se vašich tržeb. Vše, co potřebujete o Certifikátu pro evidenci tržeb vědět, najdete přehledně na jednom místě. Celý proces získání certifikátu se odehrává na stránkách DaneElektronicky.cz a je velmi intuitivní.

 

I přesto pro vás máme upozornění: Při generování certifikátu po vás systém bude chtít heslo. Pečlivě si ho poznamenejte, budete ho potřebovat při vkládání certifikátu do registrační pokladny.

Nastává chvíle pro výběr pokladny

Tento krok vám zabere asi nejvíce času, ale pokud víte, co hledáte, je to otázkou pár minut. Pamatujte na to, že důležité je, aby registrační pokladna uměla pomocí internetu odeslat datovou zprávu o přijaté platbě. Ještě než pokladnu pořídíte, pro jistotu mrkněte, jestli se vás netýkají výjimky v EET.

Nastavte pokladnu

Teď už vás dělí od evidence elektronických tržeb pouze jeden krok! Certifikát, který jste získali, nahrajte do pokladny pomocí USB. Jestliže máte eKasu od O2, která je připojená k internetu, můžete certifikát vygenerovat rovnou v ní, a elegantně se tak vyhnout kopírování na USB.

Nyní zbývá už jen přihlásit se do webové aplikace:

      1. Nahoře v menu klikněte na odkaz PROVOZOVNY
      2. Dále klikněte na tlačítko +NOVÁ PROVOZOVNA a na zobrazené stránce vyplňte informace o vaší provozovně
      3. Po stisknutí tlačítka ZALOŽIT PROVOZOVNU vám bude vygenerováno číslo provozovny
      4. Vygenerované číslo zadejte do pokladny

Proč je nutné, zadat vygenerované číslo do pokladny? Je totiž vaší povinností uvádět číslo provozovny na účtence, ale i v datových zprávách s evidovanými tržbami.

A máte to za sebou! Nyní jste připraveni zahájit evidenci elektronických tržeb.

Stále nemáte ve všem jasno? Mrkněte na náš článek, ve kterém najdete odpovědi na všechny možné otázky týkající se 3. vlny EET.

Související článek 3. a 4. vlna EET startují v květnu 2020. Poradíme vám, jak se na EET připravit
Nahoru