Podminky cookies
3. a 4. vlna EET startují v květnu 2020. Poradíme vám, jak se na EET připravit

3. a 4. vlna EET startují v květnu 2020. Poradíme vám, jak se na EET připravit

3. a 4. vlna EET startují v květnu 2020. Poradíme vám, jak se na EET připravit

V září loňského roku zákonodárci definitivně schválili 3. a 4. vlnu EET. A elektronická evidenci tržeb se bude týkat téměř všech podnikatelů. Připravili jsme pro vás přehled toho nejdůležitějšího: Koho se EET nově týká, co je to offline režim, jakou zvolit registrační pokladnu i postup, jak se přihlásit k EET.

Co je to vlastně EET?

Elektronická evidence tržeb (EET) je způsob evidence tržeb, kdy se údaje o každé transakci obchodníka online posílají na státní správu. Všechny platby se evidují do centrálního úložiště Finanční správy. Cílem zavedení elektronické evidence tržeb je zamezit daňovým únikům.

3. a 4. vlna EET: Co nás čeká a koho se to týká?

1. května 2020 vstoupí v platnost 3. a 4. vlna zavedení EET. Povinnost se bude týkat skoro 800 profesí. Jsou mezi nimi například advokáti, taxikáři, poskytovatelé zdravotní péče, truhláři, elektrikáři, ale i zemědělci, lesníci či mechanici a další profese. Dokonce i chovatelé velbloudů nebo pěstitelé a výrobci koření. EET povinnosti tedy opravdu neuteče téměř nikdo.

Zda do další vlny EET spadá i vaše živnost nebo podnikání, můžete poznat podle skupin CZ NACE, tedy mezinárodní klasifikace, kterou v Česku obstarává Český statistický úřad:

  • 3. fáze květen 2020 1–12, 18–20.3, 21, 24, 26–30, 34–42, 45.2, 45.4, 48–94, 97–99
  • 4. fáze květen 2020 13–17, 20.4, 22, 23, 25, 31–33, 43, 95, 96

Konkrétně jde o následující povolání:

  • řemeslníci,
  • kadeřnice, kosmetičky, maséři,
  • výrobci, zemědělci,
  • právníci, účetní, konzultanti, lékaři, veterináři,
  • stánkoví prodejci občerstvení,
  • dopravci, cestovní kanceláře,
  • autoservisy,
  • lektoři, organizátoři kulturních akcí,
  • a všechna povolání, která nejsou v předchozích vlnách.

Pozitivní zpráva: Daňové zvýhodnění pro podnikatele

Zavedení EET terminálů znamená pro živnostníky a podnikatele další náklady. Z tohoto důvodu můžete čerpat jednorázovou slevu na dani z příjmů fyzických osob ve výši 5 000 Kč. Ta je jakousi jednorázovou náhradou za výdaje spojené s EET. Uplatnit ji můžete v roce, kdy zavádíte elektronickou evidenci, a to bez ohledu na to, jak vysoké výdaje jste reálně měli.

Takzvaný offline režim pro opravdu malé živnostníky

Při ročním příjmu v hotovosti do 600 000 Kč můžete využít takzvaného offline režimu, v rámci kterého můžete vystavovat účtenky z bloku. Tyto účtenky si stačí vyzvednout na finančním úřadě. A po pracovní době se „jen“ zaevidují údaje o počtu vydaných a stornovaných účtenek a výši tržby.

Formulář se pak na konci každého čtvrtletí odevzdá na příslušný finanční úřad. Pro možnost využití tzv. offline režimu ovšem musíte splnit řadu dalších podmínek. O tom, jestli malým živnostníkům opravdu usnadní život, bychom se mohli přít.

Jak se co nejlépe připravit na další vlnu EET?

Určitě není dobrý nápad nechat vše na poslední chvíli. Byť statistiky z předchozích vln říkají, že tomu tak u velké části lidí bude. Nejlepší je začít co nejdříve a vyzkoušet si řešení, které vám bude vyhovovat. Registrační pokladny O2 eKasa jsou na EET perfektně připravené a nabízí hned několik variant podle typu podnikání a potřeb uživatele.

Vybrat si můžete z následujících řešení:

  • O2 eKasa Kompakt – lehké a mobilní řešení včetně zabudované tiskárny, platebního terminálu a připojení k internetu. Ideální řešení pro všechny, kteří jsou neustále na cestách a potřebují mít s sebou lehké a kompaktní řešení.
  • O2 eKasa – kompletní řešení pro elektronickou evidenci tržeb včetně pokladní tiskárny, platebního terminálu a připojení k internetu. Ideální pro stálé provozovny a pracoviště.

Jak na EET: Nezapomeňte si zařídit přístup do webové aplikace a certifikát

Pořízením vhodného řešení pro EET to ale nekončí. Na závěr musíte požádat Finanční správu o autentizační údaje, přes které se přihlásíte do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Po přihlášení zaregistrujete svoji provozovnu a vygenerujete unikátní certifikát. Ten následně nainstalujete do své pokladny. Od té chvíle máte hotovo a můžete dál v klidu podnikat.

Zjistěte víc o O2 eKase! Na webu O2 jsme pro vás připravili podrobné informace, jak zvládnout start EET rychle, v klidu a v pohodě.

Související článek EET vs. Stánkový prodej: Udělejte si jasno, jaké (ne)máte povinnosti
Nahoru