Zákaznická péče bez hranic: O2 otevírá dveře digitálního světa i osobám se zdravotním hendikepem 

Zákaznickou péči staví O2 na jednu z předních příček svých zájmů. Nejen, že nabízí ty nejmodernější technologické služby, ale také aktivně pracuje na tom, aby byly dostupné pro všechny bez ohledu na hendikep. O2 provozuje například Linku pro neslyšící a nevidomé, chat v aplikaci Moje O2 pro textovou či hlasovou komunikaci, zprostředkovává státní příspěvek na mobilní služby a internet pro ZTP nebo třeba nabízí speciálně navržené telefony pro nevidomé za zvýhodněnou cenu.

Vytváření inkluzivní společnosti je aktuálně „horkým tématem“ ve všech firmách, které se starají o to, jak se cítí a jak jsou spokojeni jejich zákazníci i zaměstnanci. O2 staví zákaznickou péči na jednu z předních příček svých zájmů, a to i u přístupu k osobám s různými tipy zdravotního znevýhodnění. Začleňuje proto řadu aktivit, které usnadní komunikaci od A do Z.

Linka pro neslyšící a nevidomé 

Operátor O2 pomáhá svým zákazníkům se sluchovým a zrakovým hendikepem zůstat ve spojení se světem. Od roku 2016 provozuje pod patronací Nadace O2 Linku pro neslyšící a nevidomé. Operátoři pomohou například při komunikaci s lékařem, objednají nákup nebo vyřídí úřední požadavky. 

K využití linky je nutná registrace a prokázání držení ZTP průkazu. Podrobné informace naleznete na webu o2linkaproneslysici.cz.

ZTP příspěvek 

Osoby se zdravotním znevýhodněním a také s osoby s nízkými příjmy mohou díky státnímu příspěvku ušetřit 200 korun na telekomunikačních službách. Slevu lze čerpat na mobilní tarify včetně předplacené karty, pevné linky a od roku 2023 také na internet na doma. Tato částka pomůže v náročných finančních situacích stabilizovat rodinný či osobní rozpočet. Detailní informace k podmínkám žádosti o státní příspěvek jsou k dispozici na webových stránkách O2. Nebo vám vše konzultanti O2 důkladně vysvětlí a pomůžou se zajištěním příspěvku – kontaktovat je můžete pomocí e-mailu ztp.slevy@o2.cz nebo telefonu 800 330 061.

Online chaty 

Potřebujete vyřešit nějaký požadavek ohledně služeb a produktů O2, ale potíže se sluchem nebo zrakem vám omezují komunikaci? Dalším z nástrojů pohodlné komunikace pro zákazníky nejen se zdravotním postižením jsou online textové nebo hlasové chaty

Rychlé a soukromé vyřízení vašeho požadavku zařídí například O2 Guru v online chatu, do kterého lze vkládat i různé přílohy nebo sdílet obrazovku. Využít ale můžete několik dalších platforem podle vašich preferencí – Facebook, Facebook messenger, X.com, WhatsApp nebo také Apple Messages.  

Tyto možnosti využijí ti zákazníci, kteří se z jakýchkoliv důvodů nemohou dostat fyzicky do prodejny, ale snadno tak mohou sdělit své potřeby a otázky přes textový chat nebo hlasovou komunikaci. Je tak podstatná pro zákazníky se sluchovým, tělesným i zrakovým postižením, kteří preferují písemnou formu komunikace. 

Virtuální asistentka 

Pravou rukou při hlasové nebo psané formě komunikace vám může být také virtuální asistentka Eva, se kterou se můžete spojit v aplikaci Moje O2. Chat poháněný umělou inteligencí vás například nasměruje na správnou cestu k dohledání informací v aplikaci, pomůže během nastavování nových či přehledu stávajících služeb, provede vás procesem vyúčtování, zjistí, kolik vám ještě zbývá dat a mnoho dalšího. Můžete si s ní buď chatovat písemně nebo posílat hlasové zprávy.

Bezbariérové O2 Prodejny 

Starý dobrý osobní kontakt v prodejně ale nevychází z módy. O2 Prodejny jsou bezbariérové pro snadný přístup osobám s pohybovým omezením. Designéři poboček mimo jiné myslí na velikost a výšku nábytku tak, aby byl pohodlný pro všechny zákazníky, a to ať už jsou na vozíku nebo mají pomocné berle. Překážkou nejsou ani prodejny se schody. Jednodušší přístup zajišťují rampy, nájezdy nebo zvonečky pro přivolání pomoci. 

Speciální technologická zařízení

O2 má také v nabídce několik speciálních telefonů a zařízení pro různé úrovně postižení. Poskytuje možnost zakoupení za zvýhodněné ceny. Slouží jako kompenzační pomůcky pro sluchově, zrakově nebo tělesné postižené osoby. Usnadní jim komunikaci s okolím a pomáhají zvládat běžné denní aktivity. 

Příkladem je smartphone BlindShell Classic 2. Tento telefon vznikl s cílem poskytnout snadno ovladatelný nástroj pro nevidomé a slabozraké. Jeho design a funkce jsou pečlivě navrženy tak, aby zpřístupnily digitální svět i tem, kteří špatně vidí. Pomocníkem tak může být i pro seniory. O2 je jediným operátorem u kterého si tento smartphone můžete pořídit. S příspěvkem pro ZTP dokonce za pouhých 2 789 Kč. 

V rámci kompenzačních pomůcek pro tělesně postižené nabízí O2 i další modely telefonů. Například Telefon ClearSound CL 400 nebo Bezdrátový telefon Gigaset A540 IP. Seznam všech nabízených koncových zařízení poskytovaných dle druhu postižení včetně jejich technických specifikací je uveden na webu O2.  

O2 Autor článku
O2
Jako přední český operátor nabízíme výhodné neomezené volání, rychlý mobilní i pevný internet nebo třeba digitální televizi s širokou programovou nabídkou. Stojí za námi silná mezinárodní telekomunikační společnost a to nám umožňuje na vysoké úrovni provozovat více než sedm miliónů mobilních a pevných linek.
Související článek Technologie pro každého. Smartphone BlindShell pro nevidomé pořídíte jedině u O2
Nahoru