Ring ONDŘEJE NOVOTNÉHO: Vyhraje Krpálek olympiádu i marketingově?

Na ty úspěšné se postupně vrhnou agentury a firmy, které je budou chtít využít pro svou propagaci a činnost a sportovci je naopak použijí k tomu, aby se měli lépe. Pokud možno výrazně lépe.

Na tomto „honu“ je často nejzajímavější sledovat to, jak kdo dokáže zazářit ve své životní chvíli, která se však netýká přímo jeho sportovního výkonu, ale výkonu reklamního. Tedy jak kdo dokáže zpeněžit svůj potenciál.

Nedávno vydaná expertíza, která srovnávala sportovce a jejich možný „reklamní výkon“ přinesla pro mnohé jistě zajímavý údaj, že například slovenský cyklista Peter Sagan je marketingově zajímavější než atletický sprinterský rekordman Usain Bolt.

peter sagan

Co se dá čekat od českých medailistů?

Čeští sportovci dostanou za individuální zlato z Ria 1,75 milionu korun, za stříbro 875 tisíc a za bronz 525 tisíc korun.

Bezpochyby největší potenciál má jediný zlatý. Judista Lukáš Krpálek má velkou výhodu i v tom, že už jej zastupuje velká agentura (Česká sportovní). On sám není žádný velký showman, ale na druhou stranu je to obrovský sympaťák, navíc s výhledem na další velké úspěchy.

Lukáš Krpálek Rio

O své smlouvy a slušné peníze by se neměl bát, ani Jaroslav Kulhavý, který potvrdil to, co se o něm ví – že je absolutní špička ve svém oboru. Kulhavý má navíc výhodu sportu, který je extrémně dostupný a populární. Na kole jezdí všichni a v bikerském světě je jméno Kulhavý fenomén a pojem.

Zajímavý by mohl být Jiří Prskavec, který je živlem, s nímž se dá pracovat a zároveň již patří k mladé modernější generaci, která chápe sílu sociálních médií a dalších hračiček.

jiří prskavec

 

Prskavec by mohl najít cestu k širší veřejnosti a dá se s ním pracovat i dlouhodobě. Chce pořád vyhrávat a jezdit na další olympiády, k čemuž má velký předpoklad.

 

Ostatní? Tenisté, lépe řečeno tenistky, jsou mimo tuto kategorii a jejich smlouvy běží v klidu dál. Pro ně je olympiáda opravdu spíše o zážitku a radosti z reprezentace a získané medaili. Že by se Petra Kvitová či kdokoliv další z tenisu měl díky bronzu výrazně lépe, není pravděpodobné.

petra kvitová

Zřejmě ani dvojnásobný medailista Josef Dostál dle mého názoru příliš z OH nevytříská a nestane se další Evou Samkovou, Alešem Valentou, či kýmkoliv jiným, kdo se na dlouho zapsal do paměti fanoušků. Bohužel i proto, že jeho sport – rychlostní kanoistika – je pro fanoušky zajímavý skutečně jen jednou za čtyři roky.

Kapitolou pro sebe je dnes již legendární oštěpařka Barbora Špotáková, u které mám zvláštní pocit absolutně nevytěženého reklamního potenciálu. Příkladná sportovkyně, kterou má každý rád. Ale vzpomenete si na nějakou zásadní reklamní kampaň, které vládla? S jakou značkou si ji spojíte? Co si kvůli ní rádi koupíte? Já nemám v hlavě nic…

Barbora Špotáková Rio bronz

Češi se neumějí prodat

Celkově se dá říct, že od olympiády uplynulo sice jen pár týdnů a jistě se dočkáme nějakých reklamních výstupů, které budou zaslouženě plnit kapsy sportovcům, kteří to potřebují.

Ovšem za těch pár týdnů se opět potvrdilo, že naši sportovci se neumí prodat a co hůř – nikdo jim s tím neumí pomoct a nikdo je to ani neučí.

Ať už se to někomu líbí, nebo ne, tak jejich život a dá se říci výkon, dnes nekončí jen tím, co předvedou na svém sportovišti. Tam to naopak teprve začíná!

Pakliže chtějí mít opravdový přesah a zažít pocit bobtnajícího konta a neutuchajícího zájmu veřejnosti, tak se podle toho musí umět chovat i mimo žíněnku, loď či atletický ovál.

Bohužel výbava mediálním tréninkem, schopností pohybovat se správně na sociálních sítích, či vstřícností k médiím je u nás zatím výrazně podceňovanou (nejen olympijskou) disciplínou!

Foto: Reuters
Ondřej Novotný Autor článku
Ondřej Novotný
Související článek Nejlepší fotbal v O2 TV! Diváci se dočkají Ligy mistrů, Bundesligy, Serie A i La Ligy
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru