Pegida proti německým reprezentantům! Protiuprchlická hysterie proniká i do fotbalu

Příznivci německého protiimigračního hnutí Vlastenečtí Evropané proti islamizaci Západu (Pegida) vyvolali pobouření v německých médiích i mezi uživateli internetu svými výpady proti výrobci populárních Kinder čokolád.

Takhle vypadal původní příspěvek bádensko-württemberské odnože Pegidy s komentářem: „Nezastaví se před ničím. Opravdu se dají koupit, nebo je to jen vtip?“

https://twitter.com/charlemagne1968/status/735476144108122113

Obličeje německých reprezentantů jsou přitom součástí kampaně společnosti Ferrero před nadcházejícím Eurem a na obalech se objevují fotky 11 německých hráčů, když byli mládí. Zatímco u bělochů (například mladého Götzeho) změna žádné emoce nevyvolala, lavina kritiky se spustila při zobrazení portrétů Boatenga (jehož otec je Ghaňan) a Gündogana (který má turecké kořeny).

Následné komentáře přibývaly ve stylu kritiky změny obrázku, protežování imigrantů či bojkotu čokolády, bylo však zřejmé, že si aktuální kampaně nejsou komentující vědomi.

Výrobky pro příznivce Pegidy

Ti rozumnější Němci se proti omezenému pohledu svých spoluobčanů bouří a jeden z nich uvedl na Twitteru: „Ti fotbalisté udělali pro Německo víc, než vy uděláte za celý život!“

Další navrhoval zavedení speciálních produktů pro příznivce Pegidy s názvy „Mandlová pochoutka nacipán“ či „Nussolini“.

Jiný v nadsázce zase navrhuje zavřít hranice a zrušit export, přestože vzroste nezaměstnanost, ale vznikla by exkluzivně domácí liga!

Nebo začne Pegida snad podporovat raději prodej těchto čokolád?

https://twitter.com/WilmH/status/735442664359890944

Je až s podivem, jak kritickou reakci dokázala vzbudit jedna marketingová kampaň v zemi, která má dlouhou tradici reprezentantů různého původu – namátkou lze zmínit jména jako Özil, Gómez, Khedira, Boateng, Gündogan, Sané, Emre Can, Mustafi, Klose, Podolski, Bellarabi, Nowotny, Kurányi, Asamoah, Odonkor či Castro.

Netolerance a omezenost příznivců hnutí je skutečně nepochopitelná. Celá Evropa by snad i teď ve 21. století měla mít v živé paměti, jak to vypadalo před 80 lety, kdy v Německu nacisté také volali po jednotné a čisté rase bez cizích vlivů. Nejsou miliony mrtvých ve válce a holocaustu dostatečným varováním? Pro některé Němce zřejmě ne a tady je návrh, jak by asi mohla vypadat jimi preferovaná Kinder čokoláda:

A svou inteligenci prokázali také čeští příznivci diskriminace a rasové nenávisti:

Nejen fotbalový svět ví, že je na čase jasně říct NE RASISMU!

[fve]https://youtu.be/vjRT2HUpBW0[/fve]

Foto: Facebook kinder Schokolade
(tom)
Redakce O2 TV Sport Autor článku
Redakce O2 TV Sport
Související článek Nejlepší fotbal v O2 TV! Diváci se dočkají Ligy mistrů, Bundesligy, Serie A i La Ligy
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru