Vysílení, bez jídla a bez vody
Milan Koláček se svým francouzským kolegou Pierrem Brasseurem vypluli z Bretaně 3. dubna. Do cíle závodu na karibském ostrově St. Barth už jim zbývá méně než 200 mil. Posádka jachty Fulgur-Evapco je však u konce se silami. Závod je mnohem delší, než bylo před startem odhadováno.
Závodníci si berou s sebou na palubu přesně odměřené zásoby jídla a pití, protože každé kilo se počítá. Meteorologové se však tentokrát v odhadu směru a síly větrů spletli. Závod je výrazně delší a zásoby docházejí.
24 hodin před cílem měli na palubě k dispozici poslední 2 litry vody. V tropickém vedru a při fyzicky namáhavém trimování je to extrémně málo. O mnoho lepší to není ani s jídlem – jedna plechovka tuňáka a plátek trvanlivého chleba.
Extrémně dlouhá trasa
Před startem se prognózy meteorologů shodovali v tom, že půjde o extrémně rychlý závod. Po sprintu na Kanáry (který se vyplnil) mělo celé startovní pole zamířit přímo k cíli. Dokonce se mluvilo o tom, že půjde o rekordní ročník.
První týden byl skutečně extrémně rychlý. Potom se ale situace změnila. Nevýrazné pole vyššího tlaku se posunulo níže a bezvětří vytlačilo pasát až daleko na jih. Trasa závodu se extrémně prodloužila. Dny se začaly vléct a zásoby ubývaly.
Propad na osmé místo
Co se týká pořadí, bohužel se vyplnila dlouho očekávaná predikce. Před naši Fulgur-Evapco se dostala dvojice Artemis a Bellocq Paysages, která se blížila z jihu. Naše dvojice je nyní na 8. místě. Vše je dáno směrem větru, který se pro naše závodníky vyvíjel nevýhodně.
Aktuální polohu lodí na závodě Transat AG2R je možné sledovat zde!
Přečtěte si také: Tak určitě Ondřeje NOVOTNÉHO: Poslední dobrodružství na světě!
Milan Koláček v talk show O2 Sport Tak určitě:
[fve]https://youtu.be/vhEdSk0UXDc[/fve]
Transat AG2R
Start: 3. dubna 2016 (Concarneau, jižní Bretaň)
Cíl: ostrov St. Barth, Malé Antily
Délka závodu: 3 800 námořních mil, cca 7 000 km
Foto: Pavel Nesvadba
(red, tz)