Čerstvá kampaň „Data naplno“ rozvíjí nový komunikační koncept a ukazuje svět s neomezenými daty kdykoliv po ruce

Operátor O2 spouští kampaň k neomezeným Datům naplno, která přidal do vylepšených tarifů NEO+. Kampaň pokračuje v nově nastaveném komunikačním směru a opět dává do popředí reálné situace i zákazníky.   

Začátkem dubna představilo O2 nový komunikační koncept, kterým chce dále podpořit svůj technologický positioning, ale především budovat vztah se svými zákazníky. Pozornost se od samotného produktu a jeho vlastností přesunula k reálným situacím, kdy technologie zlepšují zákazníkům život.  

Jak si nový komunikační koncept vede 

Úspěšnost nového komunikačního stylu si O2 nezávisle ověřilo testováním hned u dvou výzkumných agentur. David Daneš ředitel marketingové komunikace O2 k tomu dodává: „Protože jsme se s předchozí kampaní vydali novým směrem, poctivě jsme nové reklamy podrobili testování a ladili podle zjištění. Od prvních storyboardů, až po finální exekuce. A z výsledků máme velkou radost – potvrdilo se nám totiž, že se zákazníkům nové reklamy líbí, skvěle je chápou a pomáhají nejen plnění krátkodobých cílů, ale především posilují smysluplnost značky.“ 

Kromě analýzy reklamy se O2 obrátilo na zákazníky už při hledání insightu pro samotný produkt. „Práce na reklamě je pro nás až samotnou třešničkou na dortu. Se zákazníky jsme vyvíjeli už funkci Data naplno, když jsme hledali, co by jim v tarifech přišlo opravdu užitečné“ dodává Daneš.  

Co jsou Data naplno 

Jednoduše neomezená data, které si zákazník může zapnout, kdykoliv je potřebuje, a datovat plnou rychlostí 5G na celých 24 hodin. U většiny tarifů to může udělat každý měsíc pětkrát, u „menších“ tarifů třikrát. Tato data se neodečítají z datového objemu tarifu. 

Kdybyste měli po ruce neomezená data, kde byste je nejvíc užili? 

Výzkumy ale tradičně předcházely i přípravě komunikace. Odpověď na otázku „Kdybyste měli neomezená data, kde byste je užili nejvíc?“ přinesla potvrzení původních domněnek. Neomezená data totiž zákazníci nejvíc ocení při dlouhé cestě autem nebo vlakem, když široko daleko není žádná Wi-Fi, nebo když potřebují zabavit děti. A kdy jindy budou zákazníci více na cestách a místech se špatnou Wi-Fi než v období dovolených? Tomu odpovídá i termín časování kampaně. 

Další kampaň se skutečnými zákazníky  

Nová kampaň tedy pokračuje v úspěšně odstartovaném posunu komunikace, staví na produktu designovaném se zákazníky a ukazuje ho v reálných situacích. Ve třicetivteřinové reklamě se tak objeví tři zástupci zákazníků a tři zmíněné momenty, kdy se jim neomezená data budou hodit nejvíc. Hlavní „třicítku“ doplňují dva taktické 15“ spoty, rozvíjející dva hlavní usecasy. 

Velká 360 kampaň zahrnuje televizi, outdoor (kromě sítě billboardů i vybraná CLV či plochy na benzinových pumpách), prodejny, print, interní kampaň, on-line, chystají se i aktivace na letních festivalech. Na sociálních sítích budou koncept Dat naplno rozvíjet například influencerka Naomi Adachi a po delší době i bývalý youtuber a zakladatel agentury Social Park, Jiří Král. Z dalších „známých tváří“ se v kampani opět objeví i ambasador projektu pro mladé O2 YOU Ben Cristovao s kapelou.  

Data Naplno. Hudba Naplno. Fesťák Naplno. 

Nejen mladí ocení výhody Dat naplno během nadcházejících hudebních festivalů, jako je blížící se Rock for People, Štěrkovna Open Music nebo letní festivalová série Hrady CZ, kterých je O2 hrdým partnerem. S neomezenými daty „na klik“ budou moci všichni zákazníci O2 okamžitě sdílet své hudební zážitky na sociálních sítích, streamovat koncerty svých oblíbených kapel v reálném čase, aniž by se museli starat o datové limity. Data naplno přitom vystačí i na vícedenní festivaly. To jim umožní naplno si vychutnat festivalovou atmosféru a podělit se o ni. 

Pohled ze zákulisí 

Stejně jako u předchozí kampaně, dostaly při tvorbě spotu hlavní slovo nejmodernější technologie – náhlavní kamera pro „first person view“ záběry, o dramatické kamerové průlety a otočky se pak postaralo robotické rameno, které se používá při natáčení hollywoodských akčních filmů. Už samozřejmostí je vizuální magie slovenského 3D studia Alien, které vytvořilo drtivou většinu obrazu v počítači. Jediné „skutečné prostředí“ je Benův koncert, všechny ostatní scény se natáčely na greenscreenu a dodělávaly postprodukčně. 

Making of: Teď můžete cokoliv

· Kreativní agentura: Free Andy Agency  

· Klientský servis: Dagmara Mikšíková, Žofia Drugdová  

· Account team: Žofia Drugdová  

. Kreativní team: Ondřej Křišťan, Zoltán Matuška  

· Produkce: Hitchhiker Films  

· Režisér: Maxmilián Turek  

· Filmová produkce: Hitchhiker Films  

· Postprodukce: Alien Studio SK 

O2 cz Autor článku
O2 cz
Související článek Víte, co znamenají zkratky, které umí váš smartphone?
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru