Od výroby až po recyklaci: Zakončete životní cyklus telefonu a získejte ECO BONUS 500 Kč od O2 

Elektroodpad je nejrychleji rostoucím druhem odpadu na planetě a jeho množství roste až třikrát rychleji než běžný komunální odpad. Podle dat O2 obměňujeme v průměru své mobilní telefony zhruba jednou za pět let, což znamená, že ty staré a nefunkční telefony často končí na skládkách, kde mohou způsobovat značné ekologické škody. Proto operátor O2 dává ECO BONUS ve výši 500 Kč za každý telefon, který zákazníci přinesou do jeho prodejny a předá ho tak k ekologické recyklaci.

I když to možná není zřejmé na první pohled, životní cyklus mobilních telefonů hraje klíčovou roli v ochraně životního prostředí. Provedeme vás jednotlivými fázemi od výroby, přes distribuci a používání telefonů, až po jejich recyklaci. 

Životní cyklus telefonu 

  • První fází je návrh a vývoj, kde se vytváří základní koncept telefonu, včetně jeho designu a funkcí. Inženýři a designéři definují technické specifikace a vytvářejí prototypy, které se poté testují. 
  • Následuje výroba, která začíná výběrem dodavatelů komponentů, jako jsou čipy, displeje a baterie. Tyto komponenty se vyrábějí ve specializovaných továrnách. Po jejich výrobě se jednotlivé díly sestavují do finálního produktu a nainstaluje se potřebný software
  • Další fází je distribuce a prodej. Hotové telefony se zabalí spolu s příslušenstvím a distribuují k prodejcům.  
  • Po zakoupení telefonu přichází fáze používání. Uživatelé své nové zařízení aktivují, nastaví a začnou jej používat podle jejich potřeb. Během této doby je důležitá pravidelná údržba, která zahrnuje instalaci aktualizací softwaru a případné opravy. 
  • Poslední fází životního cyklu smartphonu je recyklace a likvidace. Nevyužitelné části a nebezpečné materiály se bezpečně likvidují, aby se minimalizoval dopad na životní prostředí. 

Odneste vysloužilý telefon do O2 a získejte 500 Kč 

Máte starý a nefunkční telefon, na který se vám doma akorát tak práší? Doneste ho do jakékoliv O2 Prodejny a konzultanti vám dají rovnou ECO Bonus 500 Kč na jakýkoliv nový telefon z nabídky operátora. Toto zvýhodnění je však nutno uplatnit na nový telefon rovnou na místě, výměnou za staré zařízení. Kódy ECO bonusu se nesčítají, ale můžete ho kombinovat s dalšími slevami na konkrétní modely telefonů. Tato akce není časově omezená. 

Po odevzdání starého telefonu v jakékoliv ze 165 O2 Prodejen putuje váš přístroj k firmě REMA system, která zprostředkuje ekologickou likvidaci a recyklaci elektronického odpadu. REMA zajistí, že všechny komponenty vašeho telefonu budou správně zpracovány a recyklovány, čímž se minimalizuje jejich negativní dopad na životní prostředí

Proč telefony recyklovat? 

V mobilech se nachází velké množství surovin a cenných kovů, které mají vysokou hodnotu a dají se opětovně využít. Z jednoho starého mobilu se dá podle webu chytrarecyklace.cz získat až 90 % kovů a ty se mohou znovu vrátit do oběhu třeba v podobě jiného výrobku. Konkrétně se takto dá získat až 99 % z obsažené mědi, 98 % zlata a 90 % stříbra, paladia a platiny. Navíc se většina starých mobilů skládá až ze 40 % z plastů. Právě díky recyklaci se tyto materiály dostávají zpět do oběhu a není nutná jejich neustálá těžba. Šetříme tak přírodu a její zdroje, které nejsou bezedné

Kromě cenných recyklovatelných materiálů obsahují mobilní telefony také mnoho látek nebezpečných pro životní prostředí – od rtuti, přes arzen, až po olovo. Když potom vyřazený mobil vyhodíme do směsného odpadu, skončí na skládce nebo ve spalovně komunálního odpadu. Nejenže všechny užitečné materiály tak budou navždy ztraceny, ale bude i znemožněna jejich recyklace. Nebezpečné látky se tak mohou uvolnit do půdy a při spalování znečistit ovzduší, které dýcháme. 

O2 Autor článku
O2
Jako přední český operátor nabízíme výhodné neomezené volání, rychlý mobilní i pevný internet nebo třeba digitální televizi s širokou programovou nabídkou. Stojí za námi silná mezinárodní telekomunikační společnost a to nám umožňuje na vysoké úrovni provozovat více než sedm miliónů mobilních a pevných linek.
Související článek „Matka? Ta bude pořád doma.“ O2 boří ve své kampani zažité předsudky
Nahoru