„Helenka nebo Václav?“ Přesně takový vzkaz můžete vidět v telefonní budce na Karlově náměstí v Kolíně. Aleš Holub ho sem nechal umístit a už se moc těší, až na místo zavede svou manželku. Čekají totiž prvního potomka. Zda to bude holka nebo chlapeček, pro ně bude vánočním překvapením. Aleš tajně doufá, že jeho žena přistoupí na jména, která pro obě pohlaví vybral.
Podobné vzkazy v prosinci zaplavily celou Českou republiku a vydrží až do konce roku. Každý měl totiž možnost adoptovat za pětistovku telefonní budku a umístit na ni vlastní text. Lidé si vybírali z osmi set automatů a umisťovali sem svá přání, osobní pozdravy, milostná vyznání, dopisy Ježíškovi či poděkování. Pozadu nezůstaly ani známé osobnosti. Například hudební skupina Mandrage má svou budku na Václaváku a vzkázala svým fanouškům: „Ještě, že jsme každej jinej…“
Některé budky plní motivační funkci. „Neříkáme, že to nejde, víme, že to dokážeme!“ – to je týmové motto zaměstnanců call centra O2, kteří kolem budky dennodenně chodí. Když Nadace O2 vyhlásila adopci, neváhali a hned přispěli. „Před časem jsme mravně vzdělávali mladé výtržníky, kteří si dokazovali svou fyzickou sílu a jako siloměr zvolili boční stěnu naší budky. Tehdy ještě nebyla naše, ale už jsme ji chránili,“ vzpomíná Miroslava Rošková. Telefonní budku zaměstnanci ihned přijali a dokonce ji plánují i pokřtít.
Najdou se i tací, pro které budou vzkazy poděkováním. Veronika Bendová nechala v Praze nedaleko Ortenova náměstí na jednu budku umístit text: „Hezké svátky celé MŠ U Studánky! A nejraději máme Marcelku!“ „Chtěla jsem takto poděkovat za lásku, péči a vědomosti, které předávají učitelky našim dětem. Moc si toho vážím,“ říká Veronika Bendová.
Veškeré vybrané peníze budou připsány na konto Linky bezpečí, jediné celostátní krizové lince, která pomáhá dětem řešit jejich problémy. Děti velmi často využívají k volání na Linku bezpečí právě veřejné telefonní automaty. Za dvacet let fungování Linka bezpečí přijala více než deset milionů hovorů. Operátoři mohou poskytovat dětem pomoc díky podpoře individuálních a firemních dárců.