Chcete mít přehledně dostupné agregované informace o segmentaci vašich zákazníků, odkud k vám přijíždí nebo zda navštěvují vaši konkurenci? S novou aplikací O2 Geodata to nebude žádný problém. Data o návštěvnosti pobočky můžete mít nejen v hodinovém detailu a s analýzou unikátních návštěv, ale nově také v online aplikaci s interaktivními grafy.
Chcete znát odpovědi na to, jaká je segmentace vašich zákazníků, odkud k vám přicházejí nebo kde například otevřít novou prodejnu? S novou O2 Geodata aplikací budete mít aktuální přehledy k dispozici. Sledování nejvytíženějších časů vám pomůže upravit otevírací dobu. Demografické údaje o věku a pohlaví vám zase přiblíží cílovou skupinu, kterou můžete oslovit reklamou. Měření počtu opakovaných návštěv vám dá informace o loajalitě, které byste jen těžko získali jinde.
„Aplikace O2 Geodata vám prozradí například to, jaká je skladba návštěvníků dané lokality, jak se mění návštěvnost v průběhu času nebo kolik času zákazníci v obchodě stráví. Je toho ale mnohem víc. V přehledných grafech pak můžete analyzovat, jak se mění návštěvnost vaší lokality, “ vysvětluje manažer O2 Media Radovan Oprendek.
Zkuste demo verzi ZDARMA
Zkuste to i vy! Na webu naleznete demo verzi zdarma, kde je možné se bezplatně přihlásit a vyzkoušet si tak sílu dat na vlastní kůži.
-> Získejte náskok před konkurencí
A jak to funguje?
Podle SIM karet připojených k jednotlivým vysílačům telefonního signálu lze určit, kolik lidí se vyskytuje v určitých oblastech. Na základě toho pak O2 agregovaně popíše, jaké je ve skupině například zastoupení příjmových skupin, pohlaví nebo věku. Informace jsou získávány výhradně z dat účastníků SIM karet, kteří k tomu udělili potřebný souhlas se zpracováním provozních údajů. Výsledek je pak přepočten na velikost populace. Díky O2 Geodata analýze budete mít přehled o všech návštěvnících.
„Data jsou agregovaná a anonymizovaná. To znamená, že interpretujeme pouze data o skupině 10 lidí a více, abychom ochránili jejich identitu. A data anonymizujeme, aby nebylo patrné, o které konkrétní zákazníky se jedná. Je také důležité, že sbíráme data pouze o zákaznících, kteří nám k tomu udělili souhlas,“ říká Zuzana Marková, business development manažerka společnosti O2.
O2 Geodata v praxi
A kde O2 Geodata nejvíc využít? Hlavně tam, kde nelze zjistit návštěvnost lokality. „Jedná se například o akce, kde se neplatí vstupné, nákupní centra, která měří pouze průchod kolem počítadla nebo třeba ulice, kde investor plánuje novou výstavbu a potřebuje zjistit vytíženost místa,“ dodává Oprendek.
„Naším cílem bylo poznat strukturu návštěvnosti Karlových Varů v době konání akcí a festivalů. Pro měření jsme zvolili akce Vary Září a City Triathlon. Ani na jedné z nich ale nevyužíváme brány s počítadly a neprodáváme vstupné, což by byly běžné cesty, jak návštěvnost zjistit. Proto pro nás byla analýza na základě dat mobilního operátora jedinou cestou, jak data získat,“ říká o zkušenosti s aplikací Josef Dlohoš, ředitel Infocentra.
O2 Geodata využili i Knihy Dobrovský. „Analýza je pro nás využitelná sama o sobě, ale plánujeme data spojit i s jinými zdroji a získat více poznatků. Data, která jsme získali od společnosti O2 Czech Republic bychom jinými cestami nezískali a určitě plánujeme ve spolupráci pokračovat,“ prozrazuje Antonín Sander, tehdejší vedoucí sekce marketingové podpory prodejen a e-shopu ke spolupráci.