Fungují marketingové SMS? Ano! A dokonce lépe, než byste čekali

Krátká, výstižná a v porovnání s jinými formáty až neuvěřitelně efektivní. Tradiční SMSka! V době sofistikovaných marketingových nástrojů by se mohla zdát už překonaná, ale nenechte se mýlit. Průzkum nezávislé společnosti Data Collect z letošního jara říká, že si reklamní SMS přečte 75 % příjemců. A další výzkum od společnosti Gartner pak tvrdí, že si textovou zprávu lidé otevřou průměrně 90 vteřin od doručení.

Mobil mnoho z nás během dne nedá z ruky. Ostatně, tušíte, jak často ho kontrolujete? Desetkrát, dvacetkrát? V knize Snězte tu žábu se dopracovali k 85 kontrolám denně. A pokud si myslíte, že vás se tahle statistika netýká: Vězte, že další průzkum uvádí, že mobil kontrolujeme ve skutečnosti 2krát častěji, než si myslíme.

Do karet hraje SMS marketingu i jeho jednoduchá realizace. Nepotřebujete grafika, kodéra, developera. Reklamní zprávu si při trošce umu zvládnete napsat sami, a pokud nechcete trávit čas ručním rozesíláním, pomůžou moderní aplikace. V nich jednu zprávu rozešlete na stovky kontaktů, naplánujete odeslání na konkrétní čas, anebo si připravíte šablony, abyste pravidelně rozesílané sdělení nemuseli psát znovu a znovu…

SMS versus e-mailing

Kromě jednoduché realizace má SMS marketing ještě jednu výhodu. A tou je vysoký podíl těch, kteří si ji skutečně přečtou. Už jsme zmiňovali, že je to 75 % všech příjemců. Pro porovnání: Průměrná míra otevření reklamního mailu je zhruba 20 %. Pokud ho tedy mailový klient rovnou nevyhodnotí jako spam a „nezaparkuje“ do příslušné složky, kde už ho čtenář téměř nemá šanci najít.

O2 nabízí v oblasti SMS marketingu jak jednoduchá řešení pro podnikatele a menší firmy, které potřebují zákazníky oslovit jen občas – dát jim vědět o slevových akcích, nové otevírací době nebo zajímavé nabídce – tak i robustní řešení pro podniky, které komunikují na tisíce zákazníků a rozesílku potřebují v maximální možné míře automatizovat díky napojení na interní firemní systémy.

O2 SMS Brána – nejrychlejší a nejjednodušší cesta k oslovení vlastních zákazníků

Konečně znovu otevíráte pobočky nebo chcete dát svým zákazníkům vědět, že pro ně na příští týden chystáte příjemnou slevovou akci? Napište jim to. A klidně hned. Do SMS brány se snadno přihlásíte přes internet, nemusíte nic instalovat, ověřovat, neplatíte měsíční paušál, ale jen odeslané SMS zprávy.

Ty můžete odesílat hromadně – a to buď na všechny kontakty, nebo jen na vybrané skupiny, které máte uložené v adresáři. Rozesílku si také můžete naplánovat na konkrétní čas, a pokud by vám některý ze zákazníků odpověděl, jeho zprávu uvidíte v rozhraní aplikace.

O2 SMS Brána pomáhá nejen s marketingem

Jednoduché a velmi rychlé hromadné informování vybrané skupiny lidí nevyužívají jen obchodníci, ale třeba i:

  • Firmy, které takto informují zaměstnance například o změnách v pracovní době nebo nových bezpečnostních opatřeních.
  • Drobní podnikatelé jako kadeřnice, masérky, kosmetičky… pro informace o novinkách nebo připomenutí se neaktivním zákazníkům.
  • Lékaři, kteří prostřednictvím SMS zpráv informují o možnostech prevence a očkování.
  • Školy při komunikaci k rodičům. Posílají takto pozvánky na třídní schůzky a v poslední době informují o aktuální situaci v souvislosti s pandemií.
  • Obce, které formou SMS informují občany třeba o umístění velkoobjemových kontejnerů a zvou je na obecní akce.

Z pohledu marketingu pak firmy SMS zprávy nejčastěji využívají k informování o akčních nabídkách a slevách nebo aktuálně o změnách otevírací doby. Velmi efektivní je také zasílání slevových kódů – ať už za věrnost, nebo třeba jako poděkování za nákup a pobídnutí k další útratě.

O2 SMS Connector – ideální pro automatizovanou hromadnou rozesílku

Pokročilejším řešením je potom aplikace O2 SMS Connector, který můžete přes API napojit na firemní systémy a SMS rozesílat nejen hromadně, ale i automatizovaně – v návaznosti na události a změny dat a informací o vašich zákaznících ve vlastních firemních systémech.

Co to znamená v praxi? Že zákazníkovi po připsané platbě přijde automaticky poděkování za návštěvu a provedený nákup, po změně v interním CRM se odešle zpráva o vyskladnění a odeslání zboží, nastavit si můžete i odesílání unikátních slevových kódů přesně v den narozenin… Možnosti jsou nepřeberné – a my vám s jejich realizací rádi pomůžeme.

O2 SMS Connector nabízí i další pokročilé funkce: K nejčastěji používaným patří například zobrazení přezdívky namísto anonymního telefonního čísla. Uvést můžete například název značky, obchodu nebo firmy. Použitím přezdívky zvyšujete důvěryhodnost a tím i množství provedených akcí – prokliků na web, návštěv pobočky nebo využití slevového kódu.

SMS posílejte ve všední den a pozor na jejich podobu

Efektivní, pozitivně vnímaná a po právní stránce naprosto v pořádku. Tak by měla vypadat ideální reklamní SMS. Jak na ni?

  • Posílejte ji ve všední den mezi 9. a 18. hodinou.
  • Napište ji jednoduše, bez zkratek, složitých výrazů a vzletných přívlastků.
  • Zřetelně ji označte jako obchodní sdělení. Postačí zkratka OS na začátku zprávy.
  • Uveďte totožnost odesílatele, ať příjemce ví, na koho se obrátit.
  • Vložte i způsob, jak se příjemce může odhlásit z odebírání zpráv od vás. Nejjednodušší je na konec vložit URL. To jednoduše uděláte pomocí funkce, která je dostupná i v O2 SMS Bráně.
  • Pošlete ji na ty kontakty, od kterých máte marketingový souhlas.

O2 Media – když své zákazníky teprve hledáte

I když si databázi zákazníků teprve budujete, nebo chcete oslovit ty, kteří vašimi zákazníky (zatím) nejsou, můžete využít SMS marketing. S trochou nadsázky a s použitím moderních technologií vlastně jen stačí vybrat si cílovku. A se zbytkem vám v O2 Media pomůžeme.

Jste restaurace, která by ráda oslovila lidi z firem v okolí s nabídkou výhodného menu? Díky geolokačním SMS můžete oslovit všechny, kteří se ve všední dny zdržují v jejím okolí. A poslat jim ve zprávě nejen denní nabídku, ale i slevu na první objednávku.

V O2 Media dokážeme příjemce zprávy zvolit na základě mnoha proměnných. Patří mezi ně „běžné“ sociodemografické ukazatele, jako jsou třeba věk nebo pohlaví, ale dokážeme zacílit i podle krátkodobých zájmů („Ti, co aktuálně řeší novou kuchyň“), dlouhodobých zálib („Ti, co aktivně sportují“) nebo třeba podle typu zařízení („Milovníci Apple produktů“).

Hrdému majiteli nového bytu pošleme pozvánku do kuchyňského studia, kolem kterého denně chodí, pravidelnému běžci informace o akční nabídce běžeckých bot a mladému absolventovi technického oboru klidně váš inzerát, ve kterém hledáte kvalifikované zaměstnance. Reklamní SMS se totiž dají využít i v náboru. A úspěšně. Důkazem budiž naše vlastní zkušenost, kdy počet uchazečů o práci v O2 prodejnách narostl o 160 %.

Zatímco tedy SMS Brána a SMS Connector slouží k oslovení vlastních kontaktů, O2 Media využijete, když chcete svou nabídku poslat lidem, kteří o vás prozatím nevím. 

Zajímají vás SMS a mobilní marketing víc? Mrkněte na O2 SMS Bránu – a klidně už za pár desítek minut rozesílejte první zprávy. Prozkoumejte možnosti O2 SMS Connectoru a O2 Media nebo se inspirujte dalšími možnostmi, jak efektivně využít data a moderní technologie k rozvoji firmy:

 

Magdaléna Janečková, Business Development Manager pro SMS služby

Magdaléna se SMSkám a mobilnímu marketingu věnuje v O2 už od roku 2013. Začínala v O2 Media, kde se věnovala obchodu a návrhu řešení pro klienty. Podílela se na spuštění samoobslužných marketingových nástrojů pro B2B, mezi které patřil například Lokální podnikatel. V roce 2019 si na 2 roky odskočila do B2C segmentu. V něm načerpala nové zkušenosti z pohledu customer value managementu a životního cyklu zákazníka. Aktuálně se věnuje SMS službám pro B2B a jejich obchodnímu i technologickému rozvoji. Miluje, když se povede najít řešení, které práci marketérů zjednoduší, zautomatizuje procesy, zefektivní komunikaci a zvýší prodeje.

Související článek Obránci v digitální éře. S čím firmám pomáhají etičtí hackeři?
Nahoru