Šperkařka Lenka Aranyosiová: Moje šperky by bez online světa „neexistovaly“

Obor, ve kterém podniká energická Lenka Aranyosiová – výherkyně Kampaně za milion z Přerova – je sice velmi tradiční. Nicméně Lenka ví, že i kvalitně zpracované drahé kameny a šperky potřebují marketing. Ze své kanceláře nad malým kamenným obchodem v centru města dokáže oslovit zákazníky z celé republiky a každému nabídnout přesně to, po čem jeho srdce touží. I když to třeba zatím ještě ani neexistuje. Jak to?

 

Jak jste se stala podnikatelkou v oblasti výroby a prodeje šperků?

Už jako malé holce se mi šperky moc líbily, hrála jsem si s maminčinými i tetinými a moc mě to bavilo. Vydrželo mi to až do studia vysoké školy. Vystudovala jsem tedy úplně jiný obor, ale tehdy v roce 2012 jsem se rozhodla založit firmu a splnit si tak sen. Před pěti lety jsme ke kamenné prodejně přidali e-shop.

 

Jak vám s podnikáním pomáhají moderní telekomunikační technologie?

Velmi. Vůbec si nedokážu představit, že bychom fungovali bez nich. V osobním ani pracovním životě. Na kamenné prodejně používáme terminál na bezhotovostní platby, které jsou čím dál tím častější. Pak máme internetový obchod, který by nemohl fungovat bez našeho informačního systému, na který jsme migrovali zhruba před dvěma lety. To je pro nás obrovský pomocník a v době celostátní karantény byl doslova alfou i omegou našeho podnikání. Nedílnou součástí našeho marketingu a reklamy jsou také sociální sítě. Využíváme je denně, prakticky každou hodinu, protože naše zboží se přes ně dostane okamžitě ke koncovým zákazníkům.

Právě O2 mi umožňuje být nonstop v kontaktu se zákazníky, což je pro mě priorita číslo jedna. Zakládáme si na osobním přístupu ke každému klientovi a na veškerou poptávku i dotazy reagujeme okamžitě. Díky moderním technologiím máme odběratele z celé republiky. Některé dokonce i ze zahraničí. Proto je pro nás O2 skvělým partnerem.

Odkud vlastně nejčastěji přicházejí vaši zákazníci?

Primárně přicházejí z online prostředí, kam cílíme nejrůznější reklamy. My si velmi zakládáme na tom, aby byl zákazník spokojený, protože potom nás i rád doporučí. To je také častým důvodem, proč nás zákazníci vyhledávají.

 

E-shopů se šperky je ale na internetu nepočítaně. Čím se zrovna ten váš liší od konkurence?

Za e-shopem Aranys stojí od samého začátku skuteční lidé, žádní roboti. Sami si pořizujeme veškeré fotografie i popisky, nepoužíváme žádné fotobanky, žádné počítačově upravené fotky. Všechno, co vidíte, jsou reálné produkty. Šperky samozřejmě podléhají módě a my máme svoje vlastní kolekce, ve kterých reagujeme na aktuální trendy i přání zákazníků. Nabízíme i zakázkovou výrobu, která je pro nás velmi zajímavá, protože tak často vzniknou velmi zajímavé designy.

Co je u vás momentálně největším hitem?

Protože se specializujeme na zajímavé kameny, drahokamy a polodrahokamy, je teď u nás velkým hitem larimar, který si vozíme z Dominikánské republiky. Dokážeme ho nabídnout ve velmi vysoké kvalitě za příznivou cenu a v krásných designech.

Co je na vašem podnikání to nejtěžší?

Asi časová náročnost, protože si skoro všechno děláme sami. Konkurence je velká a my se musíme každý den snažit, abychom s ní udrželi krok. A to nejen pokud jde o marketing.

 

A co vám naopak dělá největší radost?

Když je zákazník spokojený a dá nám o tom zpětnou vazbu. Skvělé je, když nám zákazníci volají, aby nám řekli, jak jsou spokojení a chtějí udělat další objednávku.

Kam až byste svoje podnikání chtěla dovést? Máte nějaký podnikatelský cíl?

Můj cíl je jasný. Jdu za tím, abychom měli pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku. Aby každého, kdo si bude chtít koupit nějaký šperk, hned napadla firma Aranys. Aby nebrouzdal po internetu s heslem náušnice, ale šel rovnou k nám, protože bude vědět, že u nás najde super zboží za super ceny a se super přístupem.

Co podle vašich zkušeností nesmí rozhodně podnikateli chybět, pokud chce uspět?

Pracovitost, vytrvalost a tah na branku. Musí umět pro svou věc strhnout celý kolektiv a stále držet krok. To jsou za mě základní předpoklady úspěšného podnikání.

 

Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete ZDE.

 

Související článek Kampaň za milion: Jak jdou dohromady kaktusy a moderní technologie?
Nahoru