Antonín Říha vám ve foodturcku připřaví vysněný burger

 

Couple´s Foodtruck je rychlé občerstvení pro náročné. Jak už napovídá jeho jméno, jde o podnikání partnerské. Kuchař Antonín Říha z Kampaně za milion vám v něm připraví burger vašich snů, Šárka Škrhánková se stará o všechno, co zrovna nesouvisí s vařením. „Vždycky jsme chtěli společně něco budovat, jsme parťáci, ale on je šéf,“ směje se Šárka. Jaký je jejich podnikatelský sen?  

 

Kdy, proč a jak jste se rozhodli, že budete vařit ve foodtrucku 

AŘ: Foodtruck jsme pořídili před dvěma lety v zuboženém stavu a postupně ho sami předělali k obrazu našemu. Podnikat jsme začali vbřeznu letošního roku a jak všichni víme, museli jsme zavřít ještě předtím, než jsme vlastně otevřeli. No ale teď jsme tu, jedeme a fungujeme. O2 nám pomohlo s propagací a vymysleli jsme i další věci na podporu našeho podnikání.  

 

A jak vás to vůbec napadlo, pořídit si foodtruck? 

AŘ: Já jsem vystudovaný kuchař a vaření mě neskutečně baví už od malička. Rád bych se mu věnoval celý život. Po skončení školy jsem si s kamarádem otevřel restauraci, jenže to bohužel nedopadlo úplně dobře. Neměli jsme žádné zkušenosti a na tom jsme pohořeli. Pak Šárka sehnala tohle auto za opravdu symbolické peníze. Tak jsme si řekli, že do toho jdeme. Dva roky tomu věnujeme veškerý svůj čas i peníze.  

Jaký je tedy ten největší rozdíl mezi vámi a standardním stánkem s rychlým občerstvením? Když nepočítám mobilitu, která je evidentní. 

AŘ: My jsme rozhodně chtěli být jiní. Žádné langoše, ani smažený sýr v bulce. Chtěli jsme něco kvalitního, čerstvého, co dobře chutná i vypadá. To je asi ten největší rozdíl. Naše produkty jsou denně čerstvé. A proto taky trochu dražší než ve standardním stánku.  

 

S jakým se potkáváte ohlasem? Co říkají lidi?  

AŘ: V zásadě jde o dvě skupiny lidí. Někteří přijdou a řeknou, že párek vrohlíku za tyhle peníze je nesmysl. A už jim nevysvětlíte, že to není párek v rohlíku, ale kvalitní hot dog. Někteří zase chodí a říkají, že na to, jakou máme kvalitu, nabízíme i super ceny. Člověk od člověka.  

ŠŠ: I z tržeb je vidět, že už o nás lidi vědí víc. Že už jsme trochu pronikli do povědomí.  

Co bych si u vás určitě měla dát? 

ŠŠ: Určitě bych vám doporučila Bacon Burger, což je kombinace slaniny a karamelizované cibule. To je takové nebe v puse.  

Kde všude vás můžeme potkat? Máte nějakou pravidelnou trasu? 

AŘ: Teď mimo sezónu nás najdete každý den tady, v Brně v Líšni, na ulici Sedláčkova poblíž obchodního centra Billa a můžete si u nás objednat i rozvoz. V sezóně jezdíme o víkendech na nejrůznější akce. Hody, festivaly, spíš menší akce, kvůli kvalitě. Radši toho uděláme míň a v lepší kvalitě. Na festivalu o dvou tisících lidech to kvalitně dělat moc nejde.  

Jak vypadá váš marketing? Jak se snažíte přiblížit zákazníkovi?  

AŘ: Marketing je záludná věc, to je jasné. My se snažíme hlavně fungovat na sociálních sítích, které jsou dneska gró. Každý má Instagram a Facebook. V tom nám pomáhá i O2. Nemůžeme si dovolit reklamu třeba v rádiu, v televizi už vůbec ne. Vidíte sama, že jde to auto na čtyřech kolech a my si na něj vydělali vlastníma rukama. Snažíme se tedy přes sociální sítě, aby to nějak fungovalo. Myslím si, že O2 je super partner pro podnikání.  

 

A máte nějakou představu o tom, jak moc vám to na sociálních sítích funguje? 

AŘ: Ta energie, kterou do toho dáváme, se určitě vrací. Lidi chodí a říkají, že nás viděli na internetu, a tak přišli ochutnat. Hodně lidí ale chodí taky třeba na doporučení kamarádů. Šíří nás mezi sebou. Burgeraři jsou taková komunita. Teď, když nefungují ani restaurace, tak se o nás mluví ještě o to víc. Odhaduju, že procentuálně chodí ze sociálních sítí třeba 40 % zákazníků.  

Co je na vašem podnikání to úplně nejtěžší? 

AŘ: Určitě získat přízeň zákazníků, protože fungujeme jen krátkou dobu. Musíme se opravdu snažit, aby se nám lidé vraceli. 

Jak vám s tím vším pomáhají telekomunikační technologie? A umíte si představit, že byste podnikali i bez nich?  

AŘ: Určitě bychom to dělali i bez nich. Pro nás je to spíš o tom srdci. Chceme projet všechna města v České republice a nakrmit lidi dobrým jídlem. Nemusíme být slavní. Ale když už tady ty technologie jsou, tak určitě pomáhají.  

ŠŠ: Náš největší sen je být každý den v jiném městě. Pak možná mít víc takových aut a možná i franšízu. A když se řekne Couple´s Foodtruck, aby každý věděl, o čem je řeč.  

Co vám naopak dělá radost? 

AŘ: Když někdo přijde a řekne: Lepší burger jsem v životě neměl. Nebo ještě lepší věta je: Já normálně hamburgery nejím, ale ten váš je tak super, že určitě přijdu znova. To si myslím, že je ta největší pochvala, co může vůbec být.  

 

Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete ZDE.

 

 

 

 

 

 

 

Související článek Kampaň za milion: Jak jdou dohromady kaktusy a moderní technologie?
Nahoru