Ručně vyráběné kabelky, batohy a pásky prodáváme i přes internet

Jakub Jarolím – vítěz krajské soutěže Kampaň za milion – provozuje na pražském Žižkově brašnářství Eggobag. Najdete tu také malý showroom, kde si můžete ručně vyráběné kožené kabelky, tašky, batohy, opasky či peněženky prohlédnout i pořídit. Během koronakrize se mu naplno „rozjel“ i online prodej. Bez kvalitního internetového připojení od O2 a mobilního tarifu by se neobešel.

Jak jste se dostal k tomuto specifickému podnikání?

Původně pro mě byla výroba koženého zboží jen koníčkem. Profesionálně se řemeslu věnuji deset let. Za tu dobu vznikly v naší dílně desetitisíce kousků od těch nejdrobnějších klíčenek až po aktovky a batohy.

Jak o sobě dáváte zákazníkům vědět?

Používáme standardní komunikační kanály, nejrůznější prodejní platformy. Základem je samozřejmě internet. Máme e-shop a se zákazníky komunikujeme i na sociálních sítích. Právě díky internetu od O2 jsme mohli své výrobky prodávat i během „jarní“ koronavirové krize. Velmi důležitý je pro nás samozřejmě i kamenný obchod s dílnou, kam za námi zákazníci chodí a my se s nimi moc rádi setkáváme. Jedno je ale jisté, bez spolehlivého internetu a mobilního tarifu bych se neobešel.

Jak vypadala práce ve vaší dílně během koronakrize?

Velice flexibilní komunikace nám pomohla nejen zůstat v chodu ale i pomoci ostatním, kteří to potřebovali. Z výroby prémiových kožených doplňků jsme doslova ze dne na den přešli na ochranné štíty a roušky a těch jsme rozdali celé tisíce na více než osmdesát pracovišť. Naše improvizované prostředky dostali nejen zdravotníci ale i senioři, sociální pracovníci, prodavači a celá řada dalších profesí. Jsme moc rádi, že jsme v nejistém období mohli pomoci.

Dokážete popsat vašeho typického zákazníka?

Portfolio našich produktů je široké, takže bych nerad generalizoval. Z velké části jsou jím ženy, které si chtějí koupit kvalitní kabelku. Zjistí ale, že máme celou řadu výrobků i pro muže a vyberou třeba nějakou koženou aktovku, opasek či peněženku pro manžela. Věnujeme se i zakázkové výrobě a rádi našim zákazníkům plníme jejich přání. Myslím, že i proto se k nám rádi vrací.

Co je na podnikání ve vašem oboru nejtěžší?

Nejsložitější je podle mě v současné době udržet vysoký standard servisu a komunikace a přitáhnout si zákazníka. Kromě toho, že klademe extrémně vysoký důraz na kvalitu a trvanlivost našich produktů, soustředíme se také na co nejpružnější komunikaci. Snažíme se být zákazníkům maximálně k dispozici. Jsme neustále na telefonu i online. To je pro nás zásadní.

Máte nějaký podnikatelský sen?

Snažím se si klást spíše krátkodobější cíle a nemířit příliš vysoko. Nicméně takový sen, který bych si jednou rád splnil, je náš vlastní prostor s perfektně profesionálně vybavenou dílnou a k tomu nějaká síť prodejen. Nejen v Praze, ale i v dalších větších městech České republiky či Evropy.

Jaký je váš oblíbený výrobek, srdcovka?

Mám rád brašny Harris a Benedict, které vyrábíme už deset let. A u zákazníků „fungují“.

 Kde berete inspiraci pro názvy vašich výrobků?

Všechny jsou pojmenované po antropolozích. To je takový můj soukromý fórek. Antropologie je obor, který jsem vystudoval. Díky tomu mám téměř nevyčerpatelnou zásobu jmen pro nové produkty.

Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete zde.

 

Související článek Díky internetu dostáváme naše šperky do celého světa
Nahoru