„Pošli to dál“ a dej s O2 starým věcem nový život

V O2 jsme se v rámci interní envirokampaně, ve které klademe důraz na životní prostředí, zaměřili i na minimalismus. Tímto slovem je totiž kromě uměleckého směru označován i celosvětové rozšířený a populární životní styl. V naší pražské centrále jsme letos na toto téma pro zaměstnance uspořádali řadu přednášek, akcí a worshopů. A pořád pokračujeme.

Jste doma zavaleni věcmi? Na chvíli se zastavte a uvědomte si, kolik z nich opravdu k životu potřebujete. Možná jste se nyní trochu zamračili. Tak jinak – každý máme nějaké koníčky, zájmy, záliby, díky kterým je náš život bohatší. Takže pokud máte rádi auta, motorky nebo třeba plastikové modelářství, nikdo vás nenutí to jít všechno prodat nebo darovat někomu jinému.  Mluvíme zde spíše o věcech denní potřeby.

Co třeba digitální minimalismus? Zkuste se ponořit do rozhovoru bez stálého kontrolování telefonu. Kdy jste si například poslechli na Spotify celé album oblíbené skupiny bez jakékoliv jiné činnosti? Zkuste si s přáteli u drinku povídat bez toho věčného dokumentování. Nemusíte mít strach, že vám něco uteče. Právě naopak.

Další kapitolou je například trend uvědomělé spotřeby tzv. zero waste nebo debata o tom, jak zavést minimalismus do svým osobních financí. A skutečně doma potřebujete mít tolik nábytku a dekorací? A tak bychom mohli pokračovat donekonečna.

Asi jste se to tak trochu očekávali: teď přijde řada na šatník. Opravdu potřebujete mít tolik párů bot, to množství triček či šatů? Móda je pro spoustu lidí koníčkem, takže po vás určitě nechceme, abyste chodili v nesladěném outfitu. Spíše je to o uvědomění si toho, kolik z těch věcí opravdu pravidelně nosíte, a které vám jen smutně visí ve skříni. Věřte, že až 80 procent vašeho šatníku je vám úplně k ničemu.

 

Mnoho nákupů děláme na základě emocí

Ale co s těmi všemi nepotřebnými věcmi udělat? Rozhodně je nevyhazujme. Právě o tom je naše kampaň „Pošli to dál“. V O2 HUBu v pražské centrále jsme 24. června uspořádali akci, kdy bylo možné své vytříděné a nepotřebné věci donést a darovat je neziskovým organizacím, které zde měli své stánky. Tyto organizace jim následně zajistí nový život. Věnovat bylo možné oblečení, textil, hračky, nádoby, elektrospotřebiče, hudební či sportovní náčiní, nábytek, knihy, květiny i jiné nepotřebné, ale stále funkční věci.

„V pořádání akcí v rámci zmiňované kampaně jsme zhruba v polovině. Velmi zajímavé byly mimo jiné inspirativní přednášky lektora Alvina Korčáka z Institutu cirkulární ekonomiky. Musím říct, že minimalismus opravdu funguje. Přináší dlouhodobý pocit uspokojení, což se například o nakupování říct nedá. Většinu nákupů totiž děláme na základě emocí a radost z nich trvá opravdu jen krátce. Dejte starým věcem nový život, budete se cítit o mnoho lépe,“ říká organizátorka celého projektu Marie Froulíková z týmu CSR a sponzoringu v O2.

 

 

Tereza Kabešová Autor článku
Tereza Kabešová
Je jedním z O2 Ambasadorů. Radí zaměstnancům i zákazníkům s nastavením služeb. Patří mezi O2 Guru specialisty přes telefony, technologie O2, modemy, set top boxy, O2 Smart Box. V poslední době si velmi užívá i natáčení O2 Guru videí. Ve společnosti už pracuje přes pět let.
Související článek V O2 pomáháme životnímu prostředí. Na střeše centrály chováme čmeláky
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru