Společnost O2 se dlouhodobě řadí mezi nejatraktivnější zaměstnavatele na českém trhu, a to také díky svým inovativním přístupům a strategickým náborovým kampaním. O2 investuje do mladých talentů a studentů, připravuje je na pracovní trh a poskytuje jim nástroje a dovednosti potřebné pro budoucnost. Během tří let O2 proškolilo stovky studentů z Ústí nad Labem a Ostravy. Tento projekt nejenže oslovuje potenciální zaměstnance, ale také výrazně snižuje fluktuaci a posiluje image operátora.
O2 podporuje studenty středních škol v přípravě na kariéru. Zaměřuje se zejména na mladé talenty v Ústí nad Labem a Ostravě. Kromě školení nabízí i pracovní příležitosti v kontaktních centrech pro zákazníky, kde mohou získat cenné zkušenosti a odstartovat svou profesní dráhu.
Jak nepřijít na pohovor v mikině „fuck off“
„Rozhodli jsme se naši pozornost zaměřit na studenty středních škol a zvažovali, jak je nejlépe oslovit. Využili jsme naše zkušenosti z pohovorů, příběhů z praxe a interních kurzů k vytvoření atraktivního obsahu pro studenty. Připravili jsme inspirativní kurzy, které jim pomáhají zazářit na pohovoru, udělat dobrý první dojem, vylepšit jejich komunikační dovednosti a sebevědomě tak vstoupit na pracovní trh,” říká Valér Dzvonik, specialista vzdělávání v O2. Tyto kurzy se konají buď v prostorách O2 nebo přímo ve škole, a to zcela zdarma.
Během tří let proškolilo O2 stovky studentů z 23 škol. „Přestože vidíme, že se nám tito studenti po absolvování kurzu hlásí na pohovory, vnímáme v tomto projektu spíše společenský přínos než snahu o výsledky v podobě nových uchazečů,” komentuje specialistka náboru z O2 Denisa Pacandová, která se významně na projektu podílí A dodává: „Je to investice do budování dlouhodobé značky O2 jako atraktivního zaměstnavatele. Pokud se s jediným účastníkem workshopu setkáme později u nás na pohovoru, bereme to jako příjemný bonus.“
Důkazem úspěšnosti dalších realizovaných projektů může být také skutečnost, že zatímco v roce 2021 dosahovala fluktuace na těchto pozicích 49 %, o pět let později se snížila na 22 %. To znamená, že nyní přijímáme kvalitnější zaměstnance, kteří u nás chtějí zůstat déle. Navíc se díky změnám podařilo zmodernizovat pracoviště a lépe ho přizpůsobit cílové skupině.
Start kariéry v O2
Náborový projekt pomohl například Barboře Kučové, která po absolvování workshopu od O2 na SŠ Služeb a Podnikání v Ostravě nastoupila na pozici konzultantky do ostravského Future Contact Centra, kde už rok pomáhá zákazníkům s jejich dotazy a požadavky. „Byla jsem příjemně překvapená, když O2 přijelo přímo k nám do školy. Do té doby jsem tuto firmu znala jen z billboardů a reklam. Na workshopu nás učili, jak se chovat na pohovoru nebo třeba jak správně napsat životopis. Zjistila jsem také, že v O2 je přátelské a týmové prostředí, a rozhodla jsem se, že právě tam chci začít svou kariéru.“
„Bez tohoto workshopu a skvělých lektorů z O2 bych dnes neměla práci, která mě tak baví,“ doplňuje Barbora Kučová, konzultantka na zákaznickém centru O2.
Jak se poučit z chyb a vytvořit úspěšný projekt
Ke kořenům tohoto náborového projektu se dostal Valér Dzvonik z O2 na jedné z největších konferencí tohoto typu PROJECT, AGILE & LEADERSHIP CONFERENCE. Jeho přednáška se věnovala tomu, jak se ponaučit z drobných chyb a vytvořit nový úspěšný projekt se strategií, která nejen přitahuje nové zájemce, ale hlavně jim poskytuje zážitky a cenné zkušenosti.