O2 Prodejna na pražském Chodově se představila v novém kabátu. Je plná technologických novinek a vychytávek

V pražském obchodním centru Westfield Chodov se otevřela zbrusu nová O2 Prodejna, která nadchne nejen svým neotřelým designem. Přibyly moderní technologie včetně 5G privátní sítě, upravila se celá dispozice prodejny i stolů pro zákazníky a konzultanty a novinkou je i zbrusu nové vybavení prostor. Uprostřed prodejny dominují variabilní stoly s pestrou nabídkou hardwaru a na sto metrů prodejní plochy dohlíží tvář O2, naše Eva.

Vše začalo zhruba před rokem během objíždění prodejen po celé České republice a bádáním, co podle zaměstnanců a zákazníků dává ve stávajících prodejnách O2 smysl a co by rádi vylepšili. Jak říká Aleš Dvořák, manažer retail customer care team ve společnosti O2, po šesti letech bylo potřeba přijít s něčím novým, funkčním a užitečným. „S něčím, co bude více vyhovovat jak zákazníkovi, tak i našim zaměstnancům“ říká během slavnostního otevření nové prodejny.

Psal se rok 2017, kdy operátor O2 začal s revoluční přeměnou konceptu svých prodejen napříč celou republikou. Změnil se jak design, tak uspořádání a vybavení poboček. Ale jak říká Aleš Dvořák, čas šel neúprosně kupředu a s tím i potřeby z řad zákazníků a zaměstnanců. „Koncept, jak vypadají O2 Prodejny, funguje už šest let a řada věcí je nyní jinak. Například s příchodem covidu se z prodejen staly částečně i callcentra.“  A co se konkrétně změnilo v O2 Prodejně na pražském Chodově?

Podle potřeb zákazníka a personálu

Základní atributy konceptu prodejny zůstaly velmi podobné, ale spousta věcí se upravila a změnila. První velkou změnu zákazník najde hned při vstupu do prodejny – tři variabilní stoly, kde si může vyzkoušet různé produkty a jejich příslušenství. „Původní prodejna fungovala tak, že telefony a veškeré příslušenství bylo vystavené na stěnách prodejny. Obecně to mělo reprezentovat ideu „všechno je všech“ a zákazník spolu s konzultantem mohl volně procházet po prodejně. Ale ono to takhle úplně nefungovalo, a proto jsme přišli s novým konceptem,“ vysvětluje Aleš Dvořák.

Funkčnější, chytřejší, praktičtější

A co zpětná vazba od zákazníků a zaměstnanců přinesla? Pro zákazníka prodejna nově nabízí větší komfort a jednoduchost. „Prodejna dává zákazníkovi víc svobody a prostoru. Hned u vchodu se mohou podívat na mobilní telefony, nadechnout se a v případě potřeby se posadit do čekací zóny. Zákazníci dost často chodí ve dvou, takže u obslužného stolku jsou nově dvě židle,“ ukazuje Aleš Dvořák novinky, které zákazník uvidí při vstupu do nové prodejny.

To, co velmi usnadní práci a přináší zásadní flexibilitu úsporu času a peněz je jednoduchá manipulace s výstavními i prodejními stoly. „Dřív jsme vedli všechny kabely k elektronice umístěné na stolcích v podlaze a ve stěnách. Přemístění stolů se tak většinou stávalo projektem zhruba na dva měsíce i se zásahem do podlahy. Tomu jsme se chtěli vyvarovat,“ upřesňuje Aleš Dvořák. „Kabely k vystaveným telefonům a příslušenství vedou ze stropu a volně splývají s osvětlením. Kabel ke stolku jsem tak schopný sám jednoduše odpojit a stolek si vyměnit za jakýkoliv jiný, a to bez zásahu do podlahy,“ upřesňuje Aleš Dvořák.

A to není vše. „Téměř vše v prodejně spotřebovává datové připojení. Namísto kilometrů kabelů jsme zvolili Wi-Fi a náš 5G bezdrátový kampus, na který jsou napojená čidla pomáhající udržovat prodejnu v automatizovaném režimu,“ vysvětluje Aleš Dvořák. Světla se například sama rozsvěcují a zhasínají dle nastavené potřeby. To stejné s klimatizací, která se také sama reguluje nebo s mírou vlhkosti a CO2. „Díky tomu šetříme nejen peníze, ale i čas zaměstnanců,“ podtrhuje Aleš Dvořák.

Prostor pro zákazníka a zaměstnance

Jedna z největších revolucí je prodejní stůl pro zákazníka a zaměstnance. „Stůl je nyní o sto procent větší a má i jiný design. Většinu času tráví konzultant se zákazníkem právě u stolu, a proto je potřeba dostatek prostoru,“ upozorňuje Aleš Dvořák. Novinkou jsou nejen ergonomické židle pro zaměstnance, ale také digitální víceúčelová obrazovka pro zákazníka, na které může konzultant zrcadlit svoji počítačovou plochu. „Zrušila se podpisová podložka a nahradil ji multifunkční displej, kde zákazník může různě s konzultantem interagovat. Konzultant tak nemusí neustále otáčet monitor na zákazníka. Pracovní plocha se zefektivnila, ale zároveň je stále čistá a uklizená. Výhodou je také to, že stůl může využít kdokoliv ze zaměstnanců,“ uvádí Aleš Dvořák. A kromě jednoduché a funkční pracovní plochy jsou na stěnách zvuk pohlcující lamely.

Jeden z feedbacků od zákazníků bylo to, že se prodejnou častokrát nesla ne příliš příjemná ozvěna. Barevné lamely pohltí zvuk a dodají více soukromí a pocit útulna. Stěna u zákazníka je navíc doplněna o rostliny, které dodávají prostoru svěžest a pohodovou atmosféru. Na útulnosti dodává i osvětlení, které na stropu prodejny najdete ve tvaru čipsu. Toto unikátní osvětlení bylo vyvinuté přímo pro O2 a nikde jinde jej nenajdete. Není to sice hlavní osvětlení, ale slouží k podtrhnutí příjemné atmosféry prodejny,“ upřesňuje další podrobnosti Aleš Dvořák.

Výsledky proměny

A co na změnu prodejny říkají zaměstnanci? „Největším benefitem nového prostoru vnímám organizovanost prodejny. Je to i jedna z věcí, kterou jsem dostal od zaměstnanců jako zpětnou vazbu k celé proměně prodejny,“ říká regionální manažer pro Prahu Východ Václav Zahradník.

Nové prostředí si pochvaluje i Štěpán Štěpánek, manažer nové pražské prodejny O2. „Zlepšilo se prostředí pro práci konzultanta oproti původní prodejně. Jde zejména o to, že veškeré potřebné věci jsou neustále při ruce. Předtím bylo potřeba neustále z místa odbíhat,“ vysvětluje Štěpánek.

 „Je důležité se z realizace poučit a na základě toho se dál přizpůsobovat. Vždy se budeme snažit dělat každou další prodejnu lepší jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance,“ říká závěrem Aleš Dvořák.

O2 Autor článku
O2
Jako přední český operátor nabízíme výhodné neomezené volání, rychlý mobilní i pevný internet nebo třeba digitální televizi s širokou programovou nabídkou. Stojí za námi silná mezinárodní telekomunikační společnost a to nám umožňuje na vysoké úrovni provozovat více než sedm miliónů mobilních a pevných linek.
Související článek Léto je tady a s ním i odměny pro zákazníky O2! Dvojitá nadílka Dat naplno, novinka O2 beam a O2 tag
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru