Jaké jsou trendy v personalistice podle projektu MOVIEJOBS?

Projekt MOVIEJOBS, jeden z vítězů letošní kampaně Dáváme milion, na svých stránkách uvádí, že přináší život do světa černobílých inzerátů. Na to, co všechno to znamená – ať už pro firmy, které hledají zaměstnance nebo pro ty, kteří hledají práci,– jsme se dnes zeptali Kateřiny Růžičkové, zakladatelky a majitelky inzertního portálu.  

Jak byste někomu, kdo o Vašem webu nic neví, popsala, co vlastně děláte?  

Když to vezmeme hodně stručně, MOVIEJOBS je portál volných pracovních pozic. Místo klasických textových inzerátů na něm najdete inzeráty v podobě videa a podcastů. Uchazeč o místo tak rovnou vidí, co přesně jeho pozice bude obnášet, v jakém prostředí bude pracovat, na co se připravit, nebo jak to vypadá ve firmě, kam se hlásí. Uchazeč sám také může zvýšit své šance, tím že firmě odpoví ve svém videoCV.  

Proč právě videa?  

Když v psaných inzerátech hledáte jakoukoliv pozici, popis bývá hodně obdobný, maximálně si personalista může hrát se slovíčky. Informace o firmě máte obecně shrnuté jen v úvodním odstavci a přitom to, pro jakou firmu budete pracovat, je to nejdůležitější. Na videu to jednoduše vidíte.  

Jaké typy pozic se u vás nejčastěji inzerují?  

Nejde říct, že se videoinzerce hodí pro některou pozici víc a pro některou míň. Ať už se jedná o práci v kanceláři nebo o práci zedníka, tak na videu to vidíte se všemi detaily. Každá firma je jiná a má svá specifika, je škoda to schovat za text.  

Inzerovat u nás můžou firmy všech velikostí a ze všech krajů České republiky bez rozdílu.  

Co všechno MovieJobs nabízí a pro jaké firmy je Vaše nabídka vhodná? 

Firmám nabízíme kompletní náborovou kampaň 21.století. Inzerce zahrnuje videoinzeráty, podcast „Šéf na pohovoru“ s majitelem nebo manažerem firmy a následně pak volná pracovní místa firem sdílíme na sociálních sítích.  

Pokud firma nemá svoje videa, tak si je od nás může nechat natočit. Natáčíme vždycky přímo v prostředí firmy, s lidmi, kteří v ní pracují, s reálnými zaměstnanci a vždycky je to skvělá zábava. Natáčecí den funguje i tak trochu jako teambuilding. Natáčeli jsme videa třeba pro O2 Arénu, hotelovou síť Vienna House nebo ostravskou společnost Heimstaden.  

Uchazečům zase nabízíme ,,Pohovor na zkoušku“ – službu, kdy si s uchazečem projdeme jeho pracovní praxi, poradíme, jak sestavit nebo upravit CV a podle něj natočit video CV. Tím se uchazeč může výrazně odlišit od ostatních zájemců, zaujmout, a práci tak získat.  

Co Vaše podnikání a technologie? Je něco, co je pro Vás klíčové? 

Pro nás jsou samozřejmě technologie základ. Bez nich bychom vůbec nebyli. Je tu klasický web – což znamená internet – ale máme i mobilní aplikaci, abychom byli ještě blíž natočení videoCV nebo mohli okamžitě informovat o nových pracovních pozicích. Bez technologií bychom nemohli natáčet ani videa ani podcasty, zkrátka bychom ani nezačali existovat.  

Změnilo se něco Vaší účastí v soutěži? 

Vyložená změna to není, ale tím, že jsme uspěli v soutěži vypsané tak velkou firmou, jako je O2, je to pro nás potvrzení, že to, co děláme, dává smysl… A nejenom nám.  

Co byste poradili těm, kdo se chtějí přihlásit příští rok?  

Aby nepsali tak dlouhé příběhy 😊. Popis toho, co děláte, je přinejmenším stejně tak důležitý jako ta činnost samotná. Zkuste si představit, jak byste svůj projekt popsali třeba své babičce…  

Plánujete nějaké novinky? 

Určitě ano, i když rok 2022 pro nás byl plný novinek. V roce 2023 bychom chtěli upevnit svou pozici na trhu a roce 2024 expandovat do sousedních zemí jako je Slovensko, nebo Polsko.  Máme ambiciozní vizi, a to být trendsetterem, přesunout celý proces náboru do formátu videa až po pohovor.  

Jaký je Váš nejoblíbenější produkt nebo služba? Případně, co Vás na Vaší činnosti baví a naplňuje nejvíc?  

Já osobně mám nejraději přímo natáčení videí ve firmách. Každá firma a každý tým jsou jiné. Je nesmírně zajímavé mít možnost daným firmám tak trochu „nakouknout pod pokličku“, dostat se tam, kam se třeba běžný klient nebo zákazník nepodívá. Na natáčení náborových videí se většinou podílí hlavně „srdcaři“, zaměstnanci, kteří chtějí své firmě pomoci získat nové kolegy a zároveň si rádi s námi povídají o tom, jak to ve firmách chodí, proč v ní rádi pracují, a co by třeba chtěli zlepšit, takže takovým vedlejším efektem jsou i tyhle informace, které můžou být hodnotné pro interní HR firem.  

Děkuji za rozhovor.  

Související článek S NIS2 se už bez analýzy rizik neobejdete. Jak identifikovat hrozby pro vaše podnikání?
Nahoru