ENRO: Je potřeba sám chtít a pro výsledek něco udělat

Jak se žije podnikatelům, kteří mají ve firmě služby od O2? V jakém oboru podnikají, v čem jim naše služby pomáhají jejich byznys posunout kupředu, ale i něco málo z jejich životní i podnikatelské filozofie, ale i o plánech do budoucna, jsme se tentokrát mluvili s manželi Janou a Richardem Nechutných z plzeňské firmy ENRO. A taky o tom, jaké to je „zamknout pivovar“ a jak funguje firma, která dle slov majitelů „mění svět klíčů“…

Jak dlouho jste na trhu a v jakém oboru?

Zjednodušeně řečeno – vyrábíme klíče a poskytujeme servis s tím související. Na trhu působíme dvanáct let, ale s oborem máme delší zkušenost.

Co na tom bylo nejtěžší?

Asi sebrat odvahu začít podnikat. Každý vám říká, že je to dobrý nápad, ale… No, a pak sehnat finance do začátku. Nakonec jsme naštěstí od banky dostali spotřebitelský úvěr. Náš obor je hodně náročný na kvalitní vybavení, abychom byli konkurenceschopní.  To asi stálo do začátku nejvíc. Nelze zkrátka začít úplně bez zázemí jako v některých jiných oborech. Dobré stroje i materiál něco stojí.

A ještě něco.… kdyby to bylo jednoduché, tak to přece dělá každý 😉

Co všechno nabízíte?

Máme například v západních Čechách jediný stroj na specializovaný typ bezpečnostních klíčů.  Klíče obecně jsou hodně široký pojem. Těsně po revoluci většina lidí používala FABky, dneska je nabídka mnohem širší. Snažíme se mít takové zázemí, abychom dokázali uspokojit požadavek každého zákazníka. Ale samozřejmě nikdy nevíte, s čím kdo přijde 😉.

Chystáte nějakou novinku?

Do budoucna plánujeme e-shop, který by byl atraktivní pro obyčejné zákazníky, kteří se v oboru nepohybují, nemají jak studovat jednotlivé detaily, a potřebují třeba klíče pro svůj dům nebo byt. Tak aby si toho dokázali pořešit co nejvíc on-line.

Stalo se Vám, že někdo přijde se zakázkou, kterou nebylo možné udělat?

Spíš se to týká značek, které exkluzivně servisuje konkurence, než technických parametrů dané zakázky. Když je to běžná věc, snažíme se zákazníkovi vyhovět. Naší velkou výhodou je umění improvizace. Zkrátka „uděláme maximum pro to, abychom to udělali…“.

Hodně dbáme i na skutečné potřeby našich zákazníků. Na prvním místě je jejich spokojenost a funkčnost nabízeného řešení. Příklad: nebudeme nutit zákazníkovi složitý zámek za x tisíc, když víme, že chce třeba jen zamknout branku na zahradu. Navíc – nabízíme jen produkty, kterým sami věříme.

Nutno říct, že vy opravdu zdaleka neděláte jen ty „obyčejné klíče na zahradní branku“. Co dalšího nabízíte?

Samozřejmě jsou to už zmiňované klíče a k nim logicky patří tzv. vložky (to je to, čemu většina zákazníků říká „zámek“). Pak všechno, co souvisí s provozem dveří. Máme zákazníky z běžných domácností, ale i firmy včetně bytových domů. To znamená vchodové dveře, čipové systémy. Celkově spolupracujeme přibližně s třetinou plzeňských firem.

Pak je tu specifická skupina, a to jsou autoklíče. Nicméně klíče jsou pro nás opravdu něco jako pro hypermarket rohlíky. Kdybychom prodávali jenom rohlíky (klíče), asi bychom se neuživili. My chceme mít pro své zákazníky komplexnější nabídku včetně dalších služeb. Děláme například sjednocení zámků, systém generálního zámku. To znamená, že zákazníkovi do rodinného domu nabídneme místo svazku x klíčů systém jediného klíče.

Systém generálního klíče ale samozřejmě hodně využívají i velké firmy. V praxi to znamená, že ve firmě mají přístupy a klíče jednotliví lidé podle kompetencí. Jinak na tom bude pan ředitel, jinak třeba slečna v účtárně.

Mluvili jsme o čipech. Tím už se dostáváme na pole technologií.

Technologie nás baví, pořád zkoušíme něco nového. Testovali jsme například chytrý náramek, se kterým se dají odemknout dveře díky integrovaným čipům. Další je třeba „chytrá klika“ a „chytrý zámek“ s odemykáním pomocí otisku prstu, mobilu, čipu na dálku, pomocí aplikace.

Co se technologií týká, máte co do klíčů nějakou firemní specialitu?

Technologie jsou skvělé, ale tím, že s nimi hodně pracujeme, vnímáme i jejich určité nevýhody. Pro zákazníky může být přínosem, že jsme byli od začátku zaměření i na mechaniku špičkové kvality. V souvislosti s rozvojem technologií totiž lidé čím dál tím víc ztrácejí schopnost si některé věci samostatně namontovat, takže když se jim něco pokazí, z hlediska technologií by to třeba zvládli, ale už si neporadí s tou mechanickou stránkou. A v tom pro ně můžeme být užiteční, že jsme dokázali obě tyhle specializace skvěle propojit a nechat je, aby se doplňovaly.

Dokázali jsme propojit technologie a mechaniku tak, aby se skvěle doplňovaly.

Jako jedni z mála v ČR nabízíme Mul-T-Lock CLIQ, unikátní certifikovaný mechatronický systém generálního klíče. Máme tady jejich stroj dovezený přímo z Izraele, jediný v západních Čechách. K výrobě náhradního klíče stačí projet kartu klíče příslušnou čtečkou. A stroj Vám ten klíč vyrobí právě podle dat uložených na kartě.

A pak taková praktická vychytávka – zákazníkům, kteří potřebují vyrobit nový autoklíč, nabízíme možnost přijít na objednání. Protože tahle záležitost většinou přece jen chvíli trvá, snažíme se šetřit jejich čas. Stačí si on-line vybrat termín.

Je něco, co si třeba zákazníci většinou v souvislosti s technologiemi neuvědomují?

Napadá mě jedna věc: v nové budově (například když se staví dům nebo třeba výrobní hala od samého začátku) nebývá problém ani v osazení zabezpečením, všechno tam skvěle funguje, dá se to dobře propojit atd. Pokud ale máte starší dveře nebo budovu, narážíte na celou řadu výzev a problémů. A ne vždycky všechno jde. Ale snažíme se vyhovět pokud možno všem.

Jak dlouho máte služby od O2? V čem Vám nejvíc pomáhají?

Tři roky určitě, migrace probíhala postupně. A v čem nám pomáhají? Jednak máme skvělého obchodního manažera, což je pro nás vedle kvality služeb zásadní. (Podobně „vztahoví“ jsme i v jednání s dodavateli, zákazníky, stejně se chováme i k zaměstnancům a zároveň vedeme i je, aby tak přistupovali k zákazníkům.) Co se služeb týká, líbí se nám u O2 jejich široká nabídka. Vždycky se v kombinaci služeb „někam dostaneme“, to, co potřebujeme, jde většinou nějak zařídit a přizpůsobit. 

Obchodní manažer doplňuje: V ENRO potřebovali například hodně dat, takže jsme vybrali jeden z nových FREE tarifů, který měl na tu dobu obrovskou porci GB, a to ještě za zajímavou částku. Navíc bylo možné další služby přidávat podle potřeby. Ať už to byl „záložní“ pevný internet, Office balíček nebo další služby podle toho, jak se firma rozrůstá a mění se její zaměření.

R. & J. N.: Nejlepším důkazem, že to všechno funguje, jak má, je, že zákazník vlastně vůbec nemusí nic řešit 😉.

Zmínili jste se, že firma se rozrůstá. Kolik Vás teď je?

Osm je nás tady, dva na další pobočce, pak máme dva montéry, kolegyně by se měla vracet po mateřské – celkem třináct lidí.

Co je pro nás důležité je, aby každý, kdo funguje v prodejně, perfektně znal všechny typy klíčů a produktů, které nabízíme. Všichni v týmu proto umíme řezat klíče a známe sortiment, což je důležité, abychom se mohli zastupovat.

Kromě toho, že jste se stěhovali, jste nedávno prošli i rebrandingem. Ve hře bylo víc možností, včetně slovních hříček spojených s Vaším hodně výrazným příjmením „Nechutný“.

Zkoušeli jsme opravdu vymyslet něco, co by se dobře pamatovalo a zároveň to nějak souviselo s oborem našeho podnikání. Nakonec jsme se ale rozhodli pro ENRO – což je přesmyčka pro Rodina Nechutných. To, že jsme rodinná firma (dokonce certifikovaná rodinná firma), že jsme jeden tým, je pro nás jedna z klíčových věcí. Víme, že se na sebe navzájem můžeme vždycky spolehnout, a že táhneme za jeden provaz.

Chceme, aby k nám zákazníci chodili s chutí, abychom byli první, ke komu přijdou.

Další věc je to, že chceme celý svůj obor trochu „povznést“. Aby klíče pro zákazníky byly něco víc než jen věc, kterou si vyzvednou někde u neosobního okýnka v hypermarketu. Aby ENRO bylo záruka kvality, partner (nejen) pro klíče. Proto třeba i školíme své zaměstnance jednak v tom, aby znali celý sortiment, ale i v péči o zákazníky. Natáčíme si k tomu i vlastní vzdělávací videa. 

Obchodní manažer: skvělé je vidět, že Jana s Ríšou se vždycky snaží najít pro zákazníka řešení, kde dostane něco navíc. A to nejen technologicky, ale celkově. A vedou k tomu i svoje zaměstnance,

Výhoda je v tom, že se nebojí marketingu. Vstřebávají informace, zkoušejí, jak to funguje v praxi a podle toho jdou dál. 

Co byste poradili někomu, kdo se teprve chystá začít podnikat?

Těch rad je hodně… zásadní je asi samostatné rozhodování, nečekat, že za Vás někdo něco udělá. Je potřeba sám chtít a pro ten výsledek něco obětovat.

Obchodní manažer: Myslím, že u ENRO je skvělé, že se drží vize, se kterou do podnikání šli, a hlavně se nebojí inovací. Co zatím nezaznělo, a co je myslím v rámci lokality unikátní – dělají i 3D tisk.

R. & J. N.: To je pravda, díky tomu můžeme k základní objednávce i věci navíc přímo na míru, ať už jsou to originální štítky ke klíčům pro celou firmu, nebo třeba speciální kryt ve tvaru domečku chránící venkovní visací zámek před počasím a spousta dalších věcí.

V souvislosti s vizemi si vzpomínáme, jak jsme na úplném začátku jezdili po Plzni, a plánovali jsme, jaké to bude, až jednou například „zamkneme pivovar“. To se nám podařilo, ale je ještě spousta dalších firem a zákazníků, se kterými můžeme spolupracovat. 

Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete zde:

Alex Juranková, specialista komunikace
Od business divize a kontroly textů pro mobilní Back Office k lidské a srozumitelné komunikaci v rámci týmu o2.cz. Tak by se dala shrnout dekáda jejího působení v O2. Vystudovaná knihovnice, která svou vášeň pro češtinu a psaní kombinuje s možností ukázat zákazníkům O2, že i velká firma může komunikovat jednoduše a přátelsky. Její pisatelskou stopu najdete v řadě mailingů, textací i článků napříč on-line i off-line O2 světem. A svoje zkušenosti předává na školeních i dalším kolegům.

Související článek Obránci v digitální éře. S čím firmám pomáhají etičtí hackeři?
Nahoru