Goodie – Ohleduplnost k přírodě není něco, o čem bychom jen mluvili. My ji žijeme.

Goodie – Ohleduplnost k přírodě není něco, o čem bychom jen mluvili. My ji žijeme.

Goodie – Ohleduplnost k přírodě není něco, o čem bychom jen mluvili. My ji žijeme.

E-shopů se zdravou výživou a udržitelnou, k přírodě šetrnou kosmetikou, je na internetu spousta. Některé vznikly, když se jejich zakladatelé rozhodli následovat zajímavý trend. Jiné jsou tu proto, že lidi, kteří je vedou, eko produkty baví a věří jim. Chtějí prostě víc než jen prodávat krémy, čokoládu nebo vitamíny. Přispět k tomu, abychom si mohli dopřát zdravé výrobky, které nám zbytečně nepokazí karmu 😉 Jedním z nich je i tým Goodie z Českých Budějovic, jeden z vítězů letošního ročníku kampaně na podporu podnikatelů Dáváme milion. Na podrobnosti jsme se zeptali paní Durasové.

Vzpomenete si ještě, kde se vzal první nápad na e-shop s produkty s „dobrou karmou“?

Projekt jsme vymysleli a tvoříme ho společně s přítelem, který dal vůbec první popud k založení e-shopu. Měl už předtím zkušenosti s komoditami a nelíbilo se mu, jak se s některými věcmi (produkty) v zemědělství nakládá. Chtěl vytvořit místo, kde se bude s potravinami zacházet a obchodovat etickým způsobem. Místo, kde se budou prodávat kvalitní potraviny.

Mluvíte o obchodu s potravinami, ale nabízíte i široký sortiment kosmetiky. Jak jste došli právě k téhle kombinaci?

Začali jsme opravdu s potravinami, začali jsme vyrábět vlastní výrobky podle vlastních receptů, a zároveň už jsme řešili, co dál, co dalšího ještě nabídnout. A řekli jsme si, že vlastně s péčí o tělo (jídlo) souvisí i péče o zevnějšek. Takže kosmetika byla jasná volba. Snažili jsme se i řídit pravidlem, že pokožce bychom měli dopřát to, co bychom třeba sami snědli.

Z toho vyplývá, že jsme se samozřejmě zabývali do detailu složením produktů, takže jsme přizvali odborníky na přírodní kosmetiku a naše receptury jsme řešili i s nimi. Většina receptur je na bázi bambuckého nebo kokosového oleje. Nepoužíváme žádnou syntetiku, jen přírodní barviva a látky, esenciální oleje k ovonění.

Popudem pro používání náhražek a syntetiky bývá u výrobců kromě jiného samozřejmě i nižší cena. Pokud používáte čistě přírodní suroviny, zákazník si asi musí trochu připlatit. Jak na tohle vaši zákazníci reagují?

Vysvětlit lidem, proč je cena takového produktu o něco vyšší, nebyl žádný problém. Jednak cena není až tak vysoká, a navíc naši zákazníci vnímají, že jde o kvalitu, ať už se to týká práce odborníků, samotný vývoj produktů, ruční výroba – to všechno něco stojí. Vyrábíme navíc výhradně v Čechách a na Slovensku. A spolupracujeme i s chráněnou dílnou.

V prodeji a osvětě nám hodně pomáhají i naši ambasadoři na sociálních sítích. Vybíráme pečlivě lidi pro spolupráci, dbáme na to, aby měli k přírodě a životnímu prostředí stejný vztah jako my. I díky nim se pak jejich sledující můžou inspirovat k tomu, aby naši kosmetiku začali taky používat.

Věci, které vyrábíte a prodáváte, jsou takříkajíc „čistá příroda“. Jak souvisí přírodní produkty s rozvojem technologií? Poradili byste si i bez nich?

Klíčový je určitě prodej – prodáváme přes on-line, takže bez internetu bychom absolutně nemohli fungovat. A nejen pro samotný prodej, ale i pro komunikaci. Využíváme samozřejmě sociální sítě. Pak je tu další stránka věci, a to je skladový systém, logistika. Bez toho bychom se už neobešli. A pak logicky – šíření informací. Ta rychlost, snadnost.

Chystáte nějaké novinky?

Nově máme třeba doplňky stravy a vitamíny, z těch jsme hodně nadšení. A teď máme nově, na přání našich zákazníků (protože průběžně každých pár měsíců děláme průzkum trhu a ptáme se našich zákazníků, jak jsou spokojení s naším e-shopem i nabídkou, co jim chybí… Nedávno nám vyšla z průzkumu věc, která nás trochu překvapila, a to byl zájem o dekorativní kosmetiku. Veganskou, netestovanou na zvířatech. Původně jsme my sami tyhle ambice neměli, takže jsme zapátrali, s kým bychom mohli začít spolupracovat a vybrali jsme pár vhodných značek. U našich zákazníků sklízejí zatím velký úspěch.

Plánujeme taky rozšířit nabídku snídaní, ke granole přidáváme snídaňové kaše. Rozšíříme i kosmetiku, včetně nabídky péče o vlasy i věcí pro maminky a pro děti.

Projektů soustředěných na zdravou výživu a péči o tělo je v posledních letech veliká spousta. Jak se vám povedlo mezi takovou konkurencí uspět? V čem je Goodie jedinečné?

To je velice zajímavá otázka. Popravdě, moc nesledujeme, kolik lidí se tématem zdravé výživy zabývá. Hlavně asi proto, že jsme do toho opravdu ponoření. Pro nás není zdravý způsob života „téma“, je to náš život. Proto to možná funguje, není to něco, o čem bychom jen mluvili, my to žijeme. Zároveň je to pro nás šance skloubit práci, životní styl – všechno dohromady. Myslím si, že když určitým hodnotám věříte a dáváte jim dostatek energie, přitahujete k projektu lidi s podobným nastavením. Nám to takhle funguje nejen ve firmě a se zákazníky, ale i právě třeba s našimi ambasadory.

Navíc se tomu věnujeme s partnerem už několik let v kuse, i v tom je obrovská síla. Myslím, že každé podnikání nebo činnost potřebuje k úspěchu mužský i ženský princip. Když se tyhle dvě věci spojí dohromady, je v tom obrovská síla.

 

Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete zde.

Alex Juranková, specialista komunikace

Od business divize a kontroly textů pro mobilní Back Office k lidské a srozumitelné komunikaci v rámci týmu o2.cz. Tak by se dala shrnout dekáda jejího působení v O2. Vystudovaná knihovnice, která svou vášeň pro češtinu a psaní kombinuje s možností ukázat zákazníkům O2, že i velká firma může komunikovat jednoduše a přátelsky. Její pisatelskou stopu najdete v řadě mailingů, textací i článků napříč on-line i off-line O2 světem. A svoje zkušenosti předává na školeních i dalším kolegům.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 0 Průměrně: 0]
Související článek Naturpark 12 – Není káva jako káva
Kam pokračovat? Mohlo by vás zajímat
VŠECHNY
Nahoru