Majitelka krejčovství: Vznik každého kusu oděvu sleduji online

V zahradě pražského Slovanského domu najdete krejčovství, které sází na kvalitu zpracování, materiálů i servisu. Ivana Škopíková je historicky první majitelkou frenčízy značky Delor v České republice. Do svého oboru se zamilovala už v dětství a ví o něm bez nadsázky vše. Když na to přijde, umí si prý dokonce sama i opravit šicí stroj.  Ani krejčovský salón se ale v 21. století neobejde bez moderních technologií.

 

Jak, kdy a proč jste se rozhodla, že budete provozovat krejčovský salón? Kde se ta myšlenka vzala?

Krejčovina je můj celoživotní koníček a vášeň. Začalo to, když jsem si v sedmé třídě ušila první kalhoty. Za totality v obchodech nic nebylo a já jsem měla touhu nosit jiné oděvy, odlišit se. Vystudovala jsem střední školu s oděvním zaměřením a pak Technickou univerzitu v Liberci, obor oděvní technologie. Před dvaceti lety jsem začínala v krejčovství, pak jsem na doporučení nastoupila k Deloru, se kterým spolupracuji 14 let. Sedm let poté jsem si otevřela vlastní frenšízovou pobočku. Jsem moc ráda, že se nám tato forma spolupráce podařila dohodnout.

https://www.youtube.com/watch?v=QYoaZrjXnf8&feature=youtu.be

 

Čím je váš salón výjimečný? Čím se odlišujete od konkurence a proč bychom měli přijít zrovna k vám?

Myslím, že zárukou kvality je má odborná znalost, dlouholetá zkušenost, tradiční řemeslo a perfektní materiály. Snažím se, aby návštěva mého salónu byla pro klienty skutečným zážitkem. Aby se tu zkrátka cítili jako doma. Ať už potřebují  jednu košili, nebo celý šatník.

S čím se na vás klienti obracejí nejčastěji?

Dámy chtějí nejčastěji šaty a kostýmky, doplněné halenkami a košilemi. U pánů je jsou to košile, saka, volnočasové i byznysové obleky, kabáty, boty a doplňky. Šijeme ale i fraky či žakety…

Čím vším si u vás zákazník projde, pokud chce ušít například košili?

Nejdřív se ho zeptám, pro jakou příležitost ji chce využít. Podle toho vybereme vhodný materiál v odpovídající cenové kategorii. Zvolíme typ límce, knoflíků, manžet i štepování. Zeptám se ho, zda chce vyndavací nebo zašité kostice, monogram… Pak si ho změřím a dám mu vyzkoušet zkušební košili, kterou našpendlím. Úpravy zaznamenám do střihu a uložím rozměry zákazníka do počítače. Za dva až tři týdny přijde na zkoušku, a když je všechno v pořádku, rovnou si košili odnese. Drobnou úpravu případně uděláme na počkání v šicí dílně, kterou máme jako součást salonu. Výhodou je, že rozměry zákazníka už mám uložené. Díky tomu si kdykoliv může objednat další, nebo dokonce „domluvit“ košili po telefonu a my mu ji doručíme.

Jaké marketingové nástroje používáte, abyste o sobě dala klientům vědět?

Nejlepší marketing je pro mě dobrá reference. To je heslo, kterým se řídím. Děláme také eventové akce na golfových turnajích. To nám  pomáhá rozšířit naši klientskou bázi, která je jinak velmi diverzifikovaná. Starám se o majitele velkých firem, top manažery, sportovce a další známé osobnosti, ale i o střední a nižší manažery. A máme také instagram, kde klientům prezentujeme naši práci.

Jak ještě jinak vám s provozem vašeho krejčovství pomáhají moderní telekomunikační technologie?

Velmi. V rámci celé sítě Delor máme perfektní objednávkový systém, kde můžeme online sledovat v jaké fázi se zrovna nachází jaký produkt. Bez kvalitního a stabilního internetového připojení bychom nemohli vykonávat svou práci perfektně. Proto je O2 našim skvělým partnerem. Kdykoliv se obrátím na zákaznickou linku, všechno se rychle vyřídí a vyřeší. Jsem opravdu spokojená. O2 pro mě znamená stabilní konektivitu a skvělou podporu za přiměřenou cenu.

 

Zrcadlí se ve vaší práci módní trendy? Reflektujete je nějak? Zajímají vás?

Módní trendy i nové technologie sleduji. Musím být neustále v obraze. Oděv se samozřejmě v čase vyvíjí. Pokud jde třeba o střih saka, před sto, padesáti nebo patnácti lety byl úplně jiný. Vyvíjí se tvar ramen, klopy, délka saka, umístění a počet knoflíků… Nicméně ráda dělám nadčasové oděvy, vyhýbám se módním výstřelkům. Můj přítel dodnes nosí saka, která jsem mu u nás nechala ušít před osmi lety. Takový oděv vám vydrží spoustu let, pokud se o něj vhodně staráte a je z kvalitního materiálu. My používáme výhradně materiály od francouzské společnosti Dormeuil, která má 178 let dlouhou tradici. Vyrábí se v Anglii a materiály jsou stoprocentně přírodní.

Co je na vaší práci to nejtěžší?

Největší výzva je práce s lidmi. Zejména najít a vyškolit kvalifikovaný personál. Momentálně jsem ale spokojená.

A co vám naopak dělá největší radost?

Spokojený zákazník, který se vrací a doporučuje nás dál. Mám radost i z toho, když náš klient je ve svém oboru úspěšný a sám vidí, že odívání může sehrát důležitou roli v získání sebevědomí a jeho úspěchu. Jsem velice potěšena, když jsou naši klienti například na televizních stanicích nebo v časopisech či na konferencích, a vidím je v našich oděvech. A že jim to sluší.

 

Kam až byste své podnikání chtěla dovést? Máte nějaký cíl nebo vzor?

Nemám, jsem spokojená s relativně malým salónem a spokojenou klientelou, o kterou se mohu starat. Moje práce mě skutečně naplňuje. Velikost pobočky mi vyhovuje. Práci mám opravdu ráda a těším se do ni každý den.

Co podle vás nesmí žádnému podnikateli chybět, aby mohl uspět?

Musí být srdcař, musí být pokorný, důvěryhodný a kompetentní. Znát dobře svůj obor, neustále na sobě pracovat a zdokonalovat se. Vážit si každého zákazníka. Být pozitivní a mít dobrou náladu, aby zvládl třeba i náročnějšího klienta.

 

Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete zde.

 

Související článek Prodejce streetwearové módy: 99 procent naší komunikace probíhá přes technologie
Nahoru