Majitelka e-shopu s dětským oblečením: Devět z deseti zákazníků přijde přes online

Maminka tří malých dětí je původním povoláním učitelka v mateřské školce. Jenže vzhledem k tomu, že si takovou malou školku pořídila k sobě domů, rozhodla se profesně věnovat raději svému hobby. Dětské zboží s motivy z pohádek a animáků z jejího zlínského obchodu U Holoubka dělá radost dětem po celé republice. Jak výherkyně Kampaně za milion zvládá období pandemie, kdy musela zavřít svůj kamenný obchod?

 

Jak jste přišla na nápad prodávat dětské zboží s motivy z pohádek, filmů a her?

Před osmi a půl lety, když jsem byla poprvé těhotná s nejstarším synem Maxíkem, jsem se doma nudila na neschopence. Přemýšlela jsem, čím se zabavit a zároveň přispět do rodinného rozpočtu. Tak jsem začala prodávat nějaké bazárkové věci, oblečení apod. A zjistila jsem, že mě to baví a zákazníci jsou spokojení. Že mi to prostě jde. Tak jsem se toho chytila a spojila to s mou vášní, což jsou pohádky a animované filmy. Začala jsem hledat, jaké zboží lze v rámci Evropské unie dovážet, a ze začátku jsem ho prodávala z domu. Pak vznikl e-shop a po pár letech jsme se rozhodli otevřít si kamennou prodejnu.

 

Jakou roli ve vašem podnikání hrají moderní telekomunikační technologie?

Zcela klíčovou. Spoléhat se v dnešní době pouze na kamennou prodejnu je naprosto passé. Zákazníci přicházejí především přes e-shop, sociální sítě a reklamní odkazy. Kdybych to měla vyčíslit, bylo by to tak 90 ku 10 zákazníkům ve prospěch virtuálních komunikačních kanálů. My máme kamenný obchod uprostřed sídliště kudy nechodí moc lidí, a tudíž nejsme tak vidět. Někteří zákazníci, kteří se o nás dozvědí třeba díky Facebooku, bydlí kousek odsud, ale vůbec o nás předtím nevěděli. Takhle máme zákazníky z celé republiky, dokonce vím i o jedné mamince, která bydlí v Anglii a nakupuje u nás.

Online kontakt se zákazníky se vám musel vyplatit nyní během koronakrize…

Ano, přesně tak. Museli jsme zavřít naši kamennou prodejnu a nebylo to jednoduché. E-shop teď jede naplno. O2 nám poskytuje nejen mobilní spojení, ale především internet, bez kterého by naše podnikání nefungovalo. Nyní jsme se dozvěděli i o dalších možnostech, jak můžeme s pomocí O2 propagovat náš obchod. O některých z nich jsem vůbec nevěděla. Překvapilo mě, že si můžu například objednat reklamu formou SMS zpráv cílených na konkrétní skupiny uživatelů. Těším se, že je vyzkoušíme. O2 je naším skutečným podnikatelským partnerem.

Jak vypadá váš marketing?

Marketing si dělám sama a nejvíc používám skupinu na Facebooku, ve které mám už několik tisíc členů. Před tím, než jsme založili e-shop jsme fungovali pouze tam. To je naše „gró“. Já se starám o Facebook a e-shop má na starosti manžel, který je šikovnější na IT. Naše tři děti fungují jako modelové na fotky, abych maminkám ukázala, jak produkty vypadají v reálu.

 

Čím se váš e-shop liší od konkurence?

Troufnu si říct, že jsme jedineční. Je spousty obchodů, které nabízejí dětské zboží a sem tam nějaké tričko s Minnie nebo postavou z Marvelovky. My jsme oproti tomu schopni obléknout například holčičku, která má ráda Minnie od hlavy až k patě. Zajistit komplet tematickou výzdobu na dětskou narozeninovou oslavu, celou výbavu do školy, hračky, puzzle, tvoření… Pak máme něco, co bych nazvala rodinným přístupem. Sama jsem maminka tří dětí a díky tomu, že vedu skupinu na Facebooku, jsem s našimi zákaznicemi na stejné notě, ve velmi blízké komunikaci. Z některých zákazníků se stali naši přátelé. Rozumíme si. Pak bych vypíchla ještě dvě výhody, které v jiných e-shopech moc nenajdete.

A to jsou jaké?

Zákaznicím a zákazníkům nabízíme možnost dobít si kredit. To znamená, že si u nás odloží peníze do virtuální peněženky a když se blíží třeba Vánoce a s nimi větší výdaje, mohou ten kredit využít a nakoupit, co potřebují. Tou druhou službou je kumulace objednávek. Na Facebooku se ptám maminek, jestli by měly zájem o to a to konkrétní zboží, které mám možnost objednat. Pokud zákaznice projeví zájem, tak zboží objednám a všechno ostatní, co si u v našem e-shopu koupí do doby, než objednávka dorazí, zatím třeba na dva týdny odkládám. Pak to všechno zabalím do jednoho balíčku a tím pádem zákaznice ušetří na poštovném.

Jaké zboží je u vás momentálně nejvíc populární?

My máme velmi široký záběr. Nenabízíme jen oblečení a hračky pro děti, ale máme i doplňky a oděvy pro dospělé až do velikosti XXXL a myslím si, že něco si u nás vybere každý. Nemůžu tedy vypíchnout jednu věc. Věřím, že každý fanoušek, filmů, pohádek nebo her si u nás najde svůj soukromý hit.

Co byste řekla, že je na vašem podnikání to nejtěžší?

Nejtěžší je oddělit čas na práci od zbytku života. Já odsud nejdu po osmi hodinách domů a nevypustím práci na zbytek dne z hlavy. I doma často řeším nějaké objednávky, reklamu. Zákazníci volají i v neděli a vy je nemůžete a nechcete odbýt. Život podnikatelky se třemi dětmi je hektický. Ale děti často a rády pomáhají, fotí, vybalují zboží. Celá naše rodina žije podnikáním.

 

A co vám naopak dělá největší radost?

Určitě jiskřičky v dětských očích všech našich zákazníků. Zpětná vazba prostřednictvím dopisů a fotek, zpráv o tom, jak se povedla oslava. To mě skutečně naplňuje. Někdy, když už si myslím, že to nezvládnu a vzdám, stačí jedna fotka od spokojeného zákazníka a zase mě to postaví na nohy. Tuhle skvělou zpětnou vazbu ve formě recenzí a fotek máme taky díky komunikačním technologiím.

Kam až byste to se svým podnikáním dotáhnout?

Můj prvořadý cíl je, aby podnikání uživilo naši rodinu. Do budoucna by se mi líbilo, kdyby moje děti, pokud tedy budou mít zájem, mohli podnik převzít. A byla bych ráda, kdyby s tím měly méně starostí, než mám já teď. A aby jim práce přinášela radost.

Čím podle vašich zkušeností musí disponovat dobrý podnikatel?

Myslím si, že každý, kdo chce podnikat, musí mít celý soubor vlastností. Já si zakládám na komunikaci se zákazníky, takže si myslím, že nesmí být mrzout, který si svou špatnou náladu vybíjí na zákaznících. A protože začátek je těžký, tak by mu neměla chybět vytrvalost. Každému, kdo chce s čímkoliv začít bych vzkázala: Vydržte.

 

Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete zde.

 

Související článek Prodejce streetwearové módy: 99 procent naší komunikace probíhá přes technologie
Nahoru