V historickém centru Českých Budějovic najdete pitoreskní květinářství Rozálie. Je to radost dvojnásobné maminky Hany Hejné, vítězky soutěže Kampaň za milion v Jihočeském kraji. Jejím cílem je vrátit českým květinám zapomenutou slávu. Když si v Rozálii něco po telefonu nebo online objednáte, nejspíš vám to majitelka přiveze osobně.
Proč jste si otevřela zrovna květinářství?
Vystudovala jsem zahradnickou školu a květiny jsou mojí vášní už od mala. Před šesti a půl lety, když jsem čekala svou první dceru, se tak trochu nečekaně a náhodou zrodil tenhle nápad, jak spojit koníčka a podnikání. Květinářství jsme pojmenovali po ní.
Specializujete se na nějakou konkrétní kategorii, nebo se snažíte pokrýt vše, co lze od květinářství čekat?
Snažíme se obsáhnout co nejširší spektrum. Květiny dodáváme na nejrůznější společenské akce, oslavy, svatby i pohřby. Nejčastěji vážeme dárkové kytice nebo velmi oblíbené flowerboxy a speciální boxy s donuty a makronkami nebo ručně vyráběnými pralinkami. V tom všem nám velmi pomáhají služby od O2. Objednávky přijímáme telefonicky, prostřednictvím e-mailu i online na našem webu. Bez kvalitního připojení, které nám zajišťuje O2, se neobejdeme. Díky jejich službám mohu být v každodenním kontaktu s našimi zákazníky i mimo prodejnu.
To vám muselo pomoct i v rámci koronavirové krize…
Díky internetu a našemu e-shopu nás naši zákazníci mohli stále sledovat. Byli jsme tak na očích a naše květiny mohly dělat radost. I když samozřejmě byly chvíle, kdy nebylo do smíchu.
Slyšel jsem, že objednávky v rámci Českých Budějovic doručujete zdarma…
Je to tak, květiny navíc většinou rozvážím osobně, protože mi na perfektním servisu mimořádně záleží. Samozřejmě ne vždycky všechno stíhám, pak využívám kurýrní službu.
Co kromě bezchybné dovážky považujete při provozu vašeho květinářství za nejdůležitější?
Je to jednoduché. Když jsme začínali, řekla jsem si, že svou práci budu dělat tak, jak nejlépe umím. Mým hlavním cílem je, aby zákazníci odcházeli maximálně spokojeni a rádi se vraceli. Protože každý úsměv, který dokážeme vykouzlit, je pro nás odměnou a dává nám pocit, že to, co děláme, má smysl. A ne nadarmo jsme si osvojili motto: Květiny, co dělají radost…
Čím se lišíte od konkurence?
Snažíme se odlišit osobním přístupem ke každému zákazníkovi. Nejsme schopni konkurovat cenou květinám ze supermarketů. Doháníme to ale kvalitním zákaznickým servisem a našimi produkty.
Jak vám s tím pomáhají telekomunikační technologie?
Díky technologiím jsme schopni zaujmout širší spektrum našich zákazníků. Především mám na mysli sociální sítě. Vedu květinářství účty na sociálních sítích, kde se snažím zveřejňovat inspirativní příspěvky a novinky z obchodu.
Existuje něco jako módní kytka?
Globálně je trendem nahlížet víc na ekologii a udržitelnost. I my nabízíme lokální květiny. Já sama se už druhým rokem snažím pěstovat některé druhy sama. Mým cílem je, abychom byli více soběstační a dokázali, že i české květiny stojí za pozornost. Za poslední 3 až 4 roky se v Čechách objevila spousta malých farem a já jim samozřejmě moc držím palce. I s nimi se snažíme spolupracovat.
Jaké květiny jsou u vašich zákazníků nejoblíbenější?
Zákazníci si oblíbily květiny lučního typu. Stále populárnější jsou i ty sušené, a také trávy. Nesmím zapomenout na další výrazný trend: kytice jednobarevné, tón v tónu a zelené kytice, kdy se zeleň stává dominantní součástí a není jen doplňkem. Pokud jde o pokojovky, vrací se zašlá sláva velkolistým kráskám jako jsou monstery, ale i tchýnin jazyk a sukulenty se hřejí na výsluní.
Jaké květiny pěstujete?
Začala jsem s tulipány, pivoňkami, růžemi a letničkami. A na příští sezonu se chystám zaměřit na pryskyřníky, sasanky a více trvalek. Ráda bych docílila toho, že budu schopná pokrýt větší část sezony.
Co je na vašem podnikání nejtěžší?
Asi skloubit podnikání s rodičovstvím. Podnikat, a přitom být dobrou mámou. Spousty restů doháním po večerech a nocích, když děti spí.
A co podle vašich zkušeností nesmí podnikateli chybět, aby mohl úspěšně podnikat?
Především to chce odvahu začít, mít pořádný zápal pro věc, trpělivost a pokoru.
Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete zde.