Snubní prsteny, které vznikají ve šperkařské dílně firmy Kredum z Královehradeckého kraje, nosí lidé ze všech kontinentů. Její šéf Hynek Kalista je vítězem soutěže Kampaň za milion, kterou vyhlásila společnost O2. Úspěšný podnikatel uvádí, že bez trochy riskování a sledování moderních trendů v distribuci prorazit nejde.
Jakým způsobem dostáváte své výrobky k zákazníkům?
Jedním ze způsobů je osobní doporučení. Chceme, aby klienti byli spokojení a šířili tak naše dobré jméno dál. A pak je tu internet. Dáváme si záležet na tom, aby naše prsteny vypadaly na fotografiích na webu trochu jinak než u ostatních výrobců.
Jste malá firma, a přesto máte velký úspěch…
Já si myslím, že ve „velikosti“ je naopak naše konkurenční výhoda. Jsme flexibilní a schopní vyrábět na zakázku. Větší firmy, které dělají sériovou či modelovou výrobu to už nedovedou. Věnujeme každé jednotlivé zakázce maximální pozornost. Zákazníkům navíc zaručujeme doživotní servis.
Jak vám s podnikáním pomáhají komunikační technologie?
Dlouhodobým partnerem pro poskytování připojení k internetu a v telekomunikačních technologiích obecně je pro mě firma O2. Je to jistota. Nemáme žádné dlouhodobé výpadky. To je ta hlavní deviza, proto jsem u O2. Právě internet nám pomáhá dostávat naše šperky do celého světa, bez něj by to nešlo. Našimi největšími odběrateli jsou Amerika a Austrálie.
Tradiční ruční výrobu tak propojujete s těmi nejnovějšími technologickými trendy. Pomáhá vám to v období koronavirové krize?
Ve výrobě jdeme proti proudu a vše vyrábíme ručně. Díky internetu máme spokojené zákazníky po celém světě. Od začátku krize jsme mohli díky komunikačním technologiím zůstat v kontaktu se zákazníky, a v omezeném režimu i s kolegy v týmu. Administrativní zaměstnanci pracovali z domova a zákazníkům jsme nabídli možnost online schůzek. Umožnili jsme jim tak vybrat si prsteny z bezpečí domova.
Co podle vašich zkušeností nesmí podnikateli chybět, aby uspěl?
Člověk musí mít odvahu zkoušet nové věci a jít dál. Když se budete bát, že přijde krize a nebudou stačit finance, nezačnete nikdy s ničím. Bez trochy riskování podnikat nejde.
Kam byste rád svou firmu dovedl?
Pro mě je nejdůležitější spokojenost zákazníků a zaměstnanců. Netoužím po miliónových obratech ani desítkách pracovníků. To ostatně do ruční výroby ani nepatří.
Více informací o nabídkách pro podnikatele najdete zde.