Home office zvládnutý na jedničku: Co si pohlídat a jaké nástroje použít
Zatímco pár dní zpátky byl home office vnímaný jako příjemný benefit, dnes je pro mnoho firem nutností. Jak bez ztráty kytičky zvládnout práci na dálku a všem zaměstnancům zajistit bezpečný přístup k potřebným informacím a dokumentům? Přinášíme přehled toho, na co si dát pozor. Inspirovaný zkušenostmi našich prodejců a konzultantů z posledních dnů. Existence služebních telefonů, notebooků a příslušenství
Aktuální situace ukazuje, že mnoho zaměstnanců sice pracovní telefonní čísla má, ale jde o pevné linky, nikoli mobilní telefony. Zkontrolujte, zda
mají všichni zaměstnanci mobilní pracovní číslo, vytvořte a nasdílejte seznam s pracovními kontakty.Ověřte, zda mají všichni
funkční notebook, tablet a další příslušenství, které potřebují k práci z domova. Zkontrolujte
funkčnost mikrofonů a reproduktorů, která je zásadní pro uskutečnění videohovorů. Notebooky, smartphony i potřebné příslušenství můžete jednoduše objednat
na našich stránkách, bez nutnosti kamkoliv chodit.
Dostatek mobilních dat
Jak zajistit, aby měl
každý zaměstnanec množství dat, které zrovna ke své práci potřebuje, a
útrata za data a jejich správa zůstala 100 % pod kontrolou? V Moje O2 můžete nastavit pravidla automatické obnovy dat i jejich jednorázových dokupů, a to jak pro jednotlivá telefonní čísla i celé skupiny čísel. Více v
krátkém videu.Pomocí mobilních dat je pak možné vytvořit i
mobilní hotspot pro připojení notebooku či tabletu k internetu nebo firemní síti. Neboť i když máte doma WiFi síť, je pravděpodobně sdílená, což vede v dnešní době k jejímu častému přetěžování.
Neomezená data pro všechny tarify s min. objemem 1,5 GB. Abychom vám stávající situaci co nejvíce usnadnili, dáváme firmám neomezená data až do konce dubna 2020. Aktivovat je můžete u všech stávajících hlasových tarifů s min. objemem dat 1,5 GB prostřednictvím svého obchodního zástupce. A není to naše jediná pomoc – zjistěte, jak v O2 Pomáháme firmám. |
Aplikace pro práci z domova
Má každý váš zaměstnanec přístup k nástrojům
Microsoft Office 365 a Microsoft Teams? Pokud ano, mohou na dálku s kolegy
sdílet a upravovat textové dokumenty, tabulky nebo prezentace, nebo
chatovat či uskutečňovat videohovory, které plně nahrazují klasické porady a schůzky. Pokud máte zájem o aplikace MS Office 365 a Teams, obraťte se na svého obchodního zástupce. Pro rychlý start můžete nyní využít nabídku
plné verze Microsoft Teams na 6 měsíců zdarma.
Dostatečná kapacita připojení k vašim serverům
Firemní datové linky teď musí zvládnout mnohonásobně větší nápor. Je to tím, že datový provoz dříve probíhal často v rámci vnitrofiremní sítě, a teď je nejvíce využíváno
připojení zaměstnanců z domova do firmy přes veřejnou síť. Pokud na to nejsou firemní linky dostatečně dimenzovány, dochází k pomalému načítání dokumentů či e-mailů, dlouhé odezvě interních systémů či zamrzání videohovorů. Pro naše firemní zákazníky jsme proto připraveni
navýšit rychlost internetu ve zrychleném procesu. A také
zřídit záložní datové linky pro zajištění provozu bez expresního poplatku. Pro navýšení rychlosti nebo zřízení datové linky kontaktujte svého obchodního zástupce.
Zabezpečení vzdáleného přístupu do firmy
Hromadný přesun na home office spojený s nedotaženými procesy je rájem pro hackery a další škůdce. Proto je důležité nezapomínat na
zabezpečení firemního připojení a ochránit tak firemní data a know-how před útoky zvenčí.
Díky službě O2 Multikonto zajistíte bezpečné připojení zaměstnanců do firemní sítě přes virtuální privátní síť (VPN), a umožníte jim tak přístup k důležitým informacím a dokumentům stejně, jako kdyby byli v kanceláři. V Moje O2 pak můžete jednoduše nastavit, kdo nebo které zařízení smí do firemní VPN vstoupit. |
Lidé pracující z domova jsou prý produktivnější
Pokud máte z probíhajících změn těžké spaní, snad vás trochu potěší jedna z harvardských studií. Ta říká, že
lidé pracující z domova mají větší radost z práce, vyšší produktivitu a jejich výstupy jsou kvalitnější. Tak věřme, že to bude platit i v těchto dnech a týdnech.