Na úzkou a technicky náročnou trať vyrazí 23 pilotů, z nichž každý má stejný cíl, uspět a v budoucnu získat sedačku v královně motorsportu, ve Formuli 1. Právě proto je zajímavé sledovat líheň nových talentů, o kterých jednou možná uslyší celý svět.
Tato slova Formule 3 pravidelně potvrzuje. Už jen za poslední dvě sezony, které jste na O2 TV Sport mohli sledovat živě, postoupil do F1 šampión z roku 2016 Lance Stroll a několik dalších se usadilo ve Formuli 2.
Ambice nejvyšší jsou prakticky povinností u Micka Schumachera. Syn legendárního sedminásobného šampióna ve F1 Michaela patří k nejznámějším jménům ve startovním poli. Uplynulou sezonu prožil Schumacher mladší jako seznamovací a upřímně, příliš neoslnil. Letos se od Mika očekává více, také díky svým zkušenostem patří k adeptům na titul.
Zkušené závodníky letos doplní velké množství nováčků, pro první podnik v Pau jich na startovní listině figuruje hned 13. Tedy více než polovina. I z tohoto důvodu nabídne úvod evropské Formule 3 atraktivní podívanou, jelikož francouzská trať není výzvou jen pro nováčky, ale zároveň pro ostřílené borce. Okruh lemují po celé délce svodidla a proto jakákoliv chyba znamená v lepším případě poškození vozu, v tom horším nepříjemnou havárii. A loni jsme jich v Pau viděli opravdu hodně. Mezi nešťastníky patřili i favorité a lídři závodu, kteří povětšinou doplatili na zničené zavěšení a místo v cíli skončili v bariéře.
Zopakovat loňskou triumfální sezonu Landa Norrise bude obrovský oříšek. Člen akademie McLarenu a v brzké době žhavý kandidát na sedačku F1 loni jako nováček doslova zářil a pro titul si dojel v naprosto suverénním stylu. Norris získal 9 vítězství, 20 pódiových umístění a 8 pole-position.
Zároveň se jedná o poslední ročník evropského šampionátu Formule 3, tak jak jej v současnosti známe. Od nadcházející sezony se seriál připojí k víkendům velkých cen po bok Formule 1 a Formule 2. Týmy obdrží nové generace monopostů s nejmodernějšími bezpečnostními standardy FIA (ano, i nepopulární systém Halo). Současné „ef-trojky“ by podle pořadatelů měly fungovat dál i v následujících letech, nicméně je jasné, že hlavní pozornost a prestiž se přesune pod křídla královny motorsportu. Pojďme si tedy společně vychutnat rozlučkovou sezonu „samostatné“ evropské F3.