Za málo peněz hodně Wi-Fi

Panuje dojem, že zřídit si Wi-Fi síť není nic složitého. Stačí koupit nějaký Wi-Fi router, případně několik, někam je pověsit a připojit k internetu nebo, nedej bože, k firemní síti.

Jak jednoduché. Ponecháme-li stranou nerovnoměrnost pokrytí prostor a kvalitu připojení, která bude rapidně klesat s rostoucím počtem uživatelů, má podobné řešení řadu dalších nedostatků. Třeba o tom, kdo se připojuje do sítě, co na síti provozuje, k jakým webům přistupuje, co stahuje nebo naopak ukládá, proč přišel a zda chodí pravidelně, co si jako zákazník přeje nebo nepřeje, neví provozovatel takové sítě vůbec nic. Je-li navíc podobná „wifina“ připojena do firemní sítě, nebo s ní jen nějak propojena, představuje kritickou bezpečnostní hrozbu. V každém případě ale jde o vyhazování peněz. Nejen za nákup zařízení, jejich instalaci, údržbu a provoz sítě, nýbrž i z pohledu možností, které Wi-Fi síť nabízí.

Služba O2 Managed Wi-Fi nevyžaduje žádné počáteční investice, správu nebo zákaznickou instalaci, a navíc umožní řídit přístup uživatelů a jejich chování v síti, inzerovat a nabídnout jim vlastní služby, a současně o nich může poskytnout cenné informace. O2 síť navrhne, instaluje, nastaví a za měsíční poplatek jako službu i provozuje. Jediným požadavkem je internetové připojení od O2.

Součástí služby je profesionální zákaznický portál, do něhož klient může vkládat své aktuální nabídky, dotazníky či reklamu a zobrazit je na přihlašovací stránce. Za 640 Kč bez DPH, s nejnovější variantou služby Basic, může majitel nebo provozovatel kavárny, cukrárny, restaurace, ordinace, čekárny, recepce nebo třeba sportoviště návštěvníkům nabídnout kvalitní Wi-Fi připojení i něco navíc, a ještě získat užitečné informace. Při vstupu do sítě může požadovat registraci a získat třeba kontakty na zákazníky nebo jim nabídnout nejrůznější výhody. Může rovněž omezit nebo zakázat přístup na nežádoucí stránky, předepisovat pravidla pro používání sítě, maximální objemy dat nebo rychlosti připojení.

O službu O2 Managed Wi-Fi je dnes značný zájem. Ve variantách Standard a PROfi ji využívají velké obchodní a restaurační řetězce, například McDonald’s nebo CrossCafe, spolehlivě pokrývá Wi-Fi signálem i velké výrobní haly nebo rozsáhlé skladové prostory.

Související článek Obránci v digitální éře. S čím firmám pomáhají etičtí hackeři?
Nahoru