V předchozím díle Kariérního rádce jsme vás informovali o důvodech, proč je přínosné si vytvořit profil na LinkedInu. Nyní je tu druhá část s konkrétním návodem, jak na to. Řekneme vám zajímavé tipy a triky, jak LinkedIn ovládnout ve svůj prospěch.
Předtím než si začnete svůj profil šperkovat, bylo by dobré si ho pro začátek nejprve založit :-) V prvním kroku po vás LinkedIn nebude chtít nic jiného než jméno, příjmení a váš e-mail. Pokud jste registrovaní na Facebooku, nemusíte vyjmenované položky ani vyplňovat, a jednoduše se přihlásit přes tuto sociální síť.
Po založení profilu vás LinkedIn intuitivně provede jednotlivými kroky, kde vás vyzve k nahrání fotografie a postupně se vás zeptá na vzdělání, pracovní zkušenosti, dovednosti, certifikáty atd. Na tomto místě lze snad poskytnout jedinou, o to však důležitější radu: uvádějte pravdivé údaje. Dříve či později by vaše lež byla stejně odhalena, tak proč si to komplikovat hned na začátku?
Zaměřte se na klíčová slova
Jedním z důležitých tipů je vyplňování klíčových slov. Náboroví specialisté totiž vyhledávají potenciální uchazeče právě prostřednictvím „keywords.“ Pokud do vašich pracovních zkušeností uvedete pouze název pracovní pozice a nevložíte pod něj klíčová slova, která shrnou, co jste ve svém předchozím zaměstnání dělali, nemá náborář šanci vás vyhledat a tím pádem ani možnost vás oslovit. Klíčová slova formulujte tak, aby bylo co nejsnadnější vás pro danou pozici dohledat, např.: produktový marketing, projektový management, online komunikace, public relations, copywriting, apod.
Souhrn jako motivační dopis
LinkedIn vám nabízí i možnost uvést a popsat svou osobu v rámci záložky souhrn, která se může zobrazovat hned pod vašimi základními údaji či na konci profilu. Neváhejte tuto možnost využít. Souhrn představuje motivační dopis, kde můžete uvést, jakou práci hledáte a v jakém oboru byste se chtěli uplatnit. Zde je příležitost hlavně pro studenty, kteří nemají tolik pracovních zkušeností. S délkou textu to však nepřežeňte. V rámci souhrnu můžete přidat i prezentaci či odkaz (např. na vlastní webové stránky).
Buďte aktivní!
LinkedIn (stejně jako Facebook) nabízí možnost přidat se do různých profesních skupin nebo sledovat společnosti. Buďte "followerem" vašeho vysněného zaměstnavatele a ukažte tak svůj zájem o dění ve firmě. Zároveň budete neustále v obraze a při výběrovém pohovoru vás otázky o chodu společnosti nemohou zaskočit.
Jak poznáte, že je váš profil perfektní?
Na vašem profilu se snadno dozvíte, zda je slabý, průměrný či jste jedničkou na trhu práce. Po pravé straně vám totiž LinkedIn ukáže, jak moc je váš profil dobrý. Pokud zde uvidíte obrázek „All-Star,“ máte vyhráno. Výhodou je, že profily All-Star se náborářům objeví na prvních místech a vaše šance na získání zaměstnání tak výrazně stoupne.
Teď už jen zbývá navazovat spojení a vytvořit si vlastní síť kontaktů. Vzhledem k tomu, že na této síti nesdílíte své soukromí, nemusíte se bát požádat o spojení svého šéfa, kolegy, spolužáky, náborové specialisty, se kterými jste komunikovali na pracovních veletrzích apod. Při posílání žádostí o spojení však nezapomeňte personalizovat přednastavený text, viz obrázek.
Nenašli jste v tomto článku odpověď, kterou jste hledali? Neváhejte se s námi spojit na Facebooku „Kariéra v O2“ a právě tam se nás zeptejte na cokoliv, co vás ohledně profilu na LinkedInu zajímá.
Kariéra v O2