O2 Geodata ukazují anonymní údaje o pohybu lidí

Kolegové z týmu Big Data nedávno spustili nový analytický nástroj nazvaný O2 Geodata. Ten je založený především na agregovaných a anonymizovaných signalizačních datech z mobilní sítě O2 přepočítaných na celkovou populaci. Poskytuje statistiky a demografické informace o návštěvnosti konkrétního místa v daném období.

Výstupy jsou vhodné třeba pro plánování dopravy, analýzy cestovního ruchu, nebo pro majitele obchodů. Zjistí totiž počet návštěvníků jejich obchodu nebo obchodního centra a také to, odkud návštěvníci přicházejí, jak dlouho se v prodejně zdržují, jak často lokalitu navštěvují a mnoho dalšího o stráveném čase v daném místě.

O2 Geodata umí změřit také návštěvnost jednorázových akcí – například to, odkud na ni návštěvníci přijeli, zda mezi nimi byli cizinci. Nedávno jsme zpracovávali třeba analýzu návštěvnosti Festivalu svobody, který se konal v listopadu v Praze. Podle ní se akce zúčastnily desítky tisíc návštěvníků. „Zatímco v běžný volný den se podle našich analýz na Václavském náměstí pohybuje zhruba třicet tisíc českých návštěvníků, v pátek 17. listopadu jich bylo přes 62 tisíc. V okolí Národní třídy se pak pohybovalo 47 tisíc lidí, což je o 26 tisíc více v porovnání s běžným volným dnem,“ popisuje Michal Girgle, manažer pro Big Data v O2, a dodává: „Z dat je také vidět, že v pátek se na zmíněných místech pohybovala také řada lidí z míst po celé republice, nejen z Prahy. Zatímco na Albertov nejvíc lidí dorazilo polem poledne, na Národní třídě byla nejvyšší návštěvnost kolem 16. hodiny a na Václavském náměstí po šesté hodině večer.“

Související článek Specialisté z O2 Big Data týmu uspěli na Hackathonu
Nahoru