Pro LEO Express není O2 jen dodavatel IT

Vlaky LEO Expressu, české soukromé železniční a autobusové dopravní společnosti, poprvé vyjely v roce 2012. Firma dnes provozuje 24 vlakových spojů na území České republiky a Slovenska. Na vlaky navazuje celá řada autobusových linek, které cestující dopraví například do Krakova, Varšavy, Lvova, Vídně, Salcburku, Českého Krumlova či Mnichova. Cestující si mohou jízdenky zakoupit online, na palubách je k dispozici Wi-Fi připojení, denní tisk, občerstvení, dětský oddíl nebo nabídka návazných spojení.

Klíčová je komunikace s cestujícími

Kvalitní, pohodlná a příjemná komunikace s cestujícími je pro dopravce vždy klíčová. Nezbytným krokem rozvoje LEO Expressu bylo proto vybudování moderního, efektivního a rozšiřitelného call centra propojeného s rezervačním systémem, interním CRM společnosti a s možností spolupráce s dalšími informačními systémy včetně analytických. Klasické telefonní linky byly nahrazeny datovým připojením O2 VoIP Connect, které pro přenos hlasu využívá datovou síť. Původní projekt počítal se čtyřmi hlasovými linkami, v současné době se jich využívá několik desítek. Server pro obsluhu call centra a informační servery interní komunikace LEO Expressu včetně rezervačního systému byly umístěny do datového centra O2, které pro ně zajišťuje kompletní provozní prostředí, bezpečnost a konektivitu. Množství klientů LEO Expressu však neustále roste, poskytované služby se rozšiřují a systémy v datovém centru O2 se neustále modernizují a rozvíjejí. V současné době zajišťují i podporu dopravní infrastruktury a komunikaci mezi dopravními prostředky. Koncem roku 2016 proto byla navýšena jejich konektivita ze standardních 100 Mb/s na desetinásobek, tedy na 1 Gb/s.

Všechny služby pod jednou střechou

LEO Express je nadnárodní společnost. Komunikace zde probíhá v češtině, ale i v angličtině nebo v polštině. Zastoupeny jsou jednosměnné i třísměnné provozy, práce v kancelářích i v terénu. Pro pokrytí rozsáhlých požadavků na kancelářské aplikace, nástroje pro komunikaci nebo sdílení dokumentů a dat mezi zaměstnanci včetně přístupu ke službám z různých mobilních zařízení využívá LEO Express Office 365. Aby společnost minimalizovala počet dodavatelů, rozhodla se sjednotit všechny dodávky Office 365 k jedinému poskytovateli. Na základě dlouhodobých pozitivních zkušeností se jím stalo O2. V současné době O2 zajišťuje okolo stovky licencí, v blízké budoucnosti se plánuje pořízení několika desítek dalších. O2 Office 365 poskytuje kromě pěti licenčních plánů, které se liší náplní služeb a výší měsíčního poplatku, také širokou implementační podporu, asistenci při zavádění služeb a možnost provázání s širokým spektrem telekomunikačních i IT služeb O2.

Spolupráce LEO Expressu a O2 se rozvíjí již několik let. Jasně ukazuje, že O2 nechce být pouhým poskytovatelem, dodavatelem, či dokonce jen prodejcem produktů a služeb, nýbrž dlouhodobým partnerem, který se dokáže starat o IT systémy svých klientů a umožní jim zabývat se skutečně jen jejich podnikáním.

Související článek Na O2 TV Sport startuje jarní část HET ligy. Užijte si více zápasů, funkci videorozhodčí i show TIKI-TAKA v novém
Nahoru