Podminky cookies

Pět tipů, jak přežít konec léta

Kolem mě se začaly ozývat věty typu: „ Zase musím po dovče do práce, grr.“, „Proč ty prázdniny tak utekly?!“, a oblíbené: „Chápeš, že do Vánoc zbývají už jen tři měsíce?“. Ano, léto končí, ale mám pro vás pár tipů, jak to přežít a užít si babí léto s grácií.

1) Neseďte (doma)

Stále sedíte – v práci u PC, doma u TV. Je potřeba se trochu rozhýbat. Kolo – brusle – běh… Nechce se vám? Uspořádejte piknik. Sbalte si deku a pár dobrot, domluvte se s přáteli nebo rodinou a užijte si poslední dny venku. A kdy jste si naposledy pustili draka :)?

2) Dva dny na aklimatizaci

Nechuť zapojit se do pracovního procesu má po létě většina z nás. Na vině je změna denního rytmu, často znásobeného cestování letadlem (známy „jet lag“) nebo fyzickou aktivitou (túry po horách, protančené noci apod.). Doporučuje se „dojet dovolenou“ ještě v klidu doma nebo třeba na chalupě. Pomalu se přizpůsobíte běžnému rytmu a připravíte si hladší start ve škole nebo zaměstnání.

3) Zajděte na Vinobraní nebo do ZOO

Slavnosti vína jsou v plném proudu v Čechách i na Moravě. Víno vás pozitivně naladí a zažene chmury. 10 vybraných zářiových vinobraní. Nechcete popíjet? I Zoologická zahrada je zn. ideál. Příjemné počasí, zvířata jsou ráda venku. Dálky vám připomene třeba safari ve Dvoře Králové. Vyhlídkový autobus zaváží mezi stáda zeber, pakoňů a dalších zástupců africké fauny. A nově vás tam rovnou i ubytují.

4) Naplánujte si zážitky

Ano, e-maily nepočkají věčnost, ale nemá smysl počítat s tím, že během prvních dnů v práci vyřídíme všechny úkoly, které se během dovolené nahromadily. Ideální je, naplánovat si ještě před návratem aktivity, na které se budeme těšit. Prodloužený romantický víkend, výlet s kamarády, netradiční oslava narozenin. Cokoliv, co vás bude držet pozitivně naladěné.

Počítá se i zdobení bytu či domu. Brzo v něm strávíte mnohem víc času, než jste trávili v létě, věnujte mu tedy trochu péče. Pečte, zavařujte, tvořte a radujte se z toho.

5) Hýčkejte se

Užijte si pocit, když si leháte do vířivky nebo si dopřáváte saunu či masáž. Zároveň neopomíjejte „podzimní“ potraviny – jablka, hrušky, víno, ale také dýňové pochoutky, řepu, čekanku nebo zázvor, který dokáže prohřát.  Vitamíny teď potřebujete víc než jindy.

Často opomíjený je také kvalitní spánek. Je dobré chodit spát včas a před usnutím si užít něco příjemného. Třeba četbu knihy, na kterou jsme si už dlouho chtěli udělat čas.

Pro vysokoškoláky mám dalších 5 tipů, jak přežít začátek semestru. A pokud máte chuť, chyťte si jednu z našich posledních stáží.

A nezapomeňte, že čas plyne rychle, takže již brzy můžete začít plánovat další léto.

-Aneta, #o2žije –

O2 Článek napsal(a) O2 18.9.2016
Související článek Povinná horská výbava pro „smartfounisty“
Nahoru