Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Nahoru

TapMedia chystá díky spolupráci s akcelerátorem BOLT vylepšenou verzi aplikace Tapito

TapMedia chystá díky spolupráci s akcelerátorem BOLT vylepšenou verzi aplikace Tapito

Tapito je mobilní aplikace zdarma, která umožňuje číst zprávy z celého českého internetu pohodlně na jednom místě a zároveň umožňuje články zobrazovat přímo na zamykací obrazovce telefonu. Těsně před koncem roku se stala první investici starupového akcelerátoru BOLT. Jak projekt vzniknul? Co si jeho autoři od spolupráce s  BOLTem slibují? Na to jsme se zeptali jednoho ze  zakladatelů Tapmedia Tomáše Malíře.

Jak vznikl nápad na aplikaci?

Celý náš tým má blízko k médiím, několik let se v této oblasti pohybujeme. Na trhu nám chyběla čtečka, která by dokázala nabídnout dobře zpracovaný lokální obsah a zachovávala si uživatelskou jednoduchost. Tak na konci roku 2014 přišel nápad vytvořit přehledný agregátor obsahu z nejdůležitějších lokálních médií.

Podle čeho si vybíráte obsah, který nabízíte uživatelům?

Spolupracujeme se stovkou tvůrců obsahu. Mezi partnery máme nejen největší česká vydavatelství, ale i menší weby a blogy, které třeba nemají nejvyšší návštěvnost, ale mezi čtenáři jsou pro svůj originální obsah oblíbené. Nabízíme český obsah řazený do jednotlivých témat, která jsou ručně vybírána a editována.

prohlizejteimage

Jak víte, jaké články uživatele zajímají?

Čtenář si zvolí preferovaná témata, redaktoři následně ručně zpracují obsah a přidají fotku ve vysokém rozlišení. Výsledkem je mix obsahově zajímavých článků z nejzajímavějších českých webů s kvalitními fotkami, přičemž aplikace vzhledově vyniká na každém typu telefonu. Lidé už nemusí zdlouhavě procházet všechny své oblíbené stránky jednu po druhé.

Nyní pracujete na verzi 2.0. Jakých změn se odběratelé dočkají?

Nechci zatím moc prozrazovat, ale můžu poodhalit, že z připravovaných funkcí je nejdůležitější zejména možnost vybírat konkrétní zdroje obsahu v každé kategorii nebo přidávat vlastní. Aplikace bude také podrobně vyhodnocovat priority uživatelů a nabídne jim relevantnější obsah. Budeme schopni zobrazovat články na základě skutečného zájmu našich uživatelů podle jejich preferencí, čtenosti článků, jejich sdílení na sociálních sítích atd.

Chystáme také možnost lépe nastavovat funkcionalitu zamykací obrazovky a v neposlední řadě přidáme vlastní zabezpečení.

Změní se něco také na vizuální stránce aplikace?

Plánujeme také novou grafiku, zároveň ale chceme zachovat jednoduché, intuitivní ovládání celé aplikace.

Chystáte také verzi pro ostatní operační systémy kromě dominantního Androidu?

Ano, verzi pro iOS plánujeme spustit v polovině roku 2016.

Co si slibujete od spolupráce se startupovým akcelerátorem BOLT?

BOLT nám pomáhá s testováním aplikace, jejím pilotním nasazováním do telefonů v prodejní síti O2, testování a optimalizací na různých zařízeních. BOLT nám také zprostředkovává přístup ke všem marketingovým kanálům O2. To nám pomůže v propagaci aplikace nejen v Čechách, ale také na Slovensku, na jehož trh bychom v následujících měsících rádi vstoupili. Na konci roku 2016 bychom rádi začali spouštět další jazykové mutace a vstoupit do dalších zemí.

Další ze symbióz s O2, která se nabízí, je také využití anonymních agregovaných dat, díky kterým dokážeme lépe určit cílovou skupinu pro konkrétní sdělení a zpřesnit tak zásah.

Jak se vám s BOLTEM spolupracuje?

Spolupráce je opravdu synergická. Popravdě, nečekal jsem, že propojení bude tak efektivně fungovat. O2 je velká korporace a má určitě jiné priority, než řešení problémů vznikajícího startupu. BOLT funguje jako perfektní prostředník mezi námi a lidmi z O2 a pomáhá, aby se „věci staly“ a my efektivně mohli využít existující know how. Evidentně byl dobrý nápad BOLT rozjet a pro startupy, u kterých lze najít synergii s kompetencemi O2, může mít BOLT obrovskou přidanou hodnotu.

Prozradíte nám na závěr nějaké statistiky?                             

Za prvních šest měsíců aplikaci vyzkoušelo 26 tisíc uživatelů, kteří zobrazili více než 11,5 milionu obrazovek a přečetli přes 25.000 článků. Průměrná proklikovost se u článků publikovaných v aplikaci Tapito pohybuje na úrovni 7 %, v případě reklamních formátů jde o 6 %. Tyto hodnoty jsou vysoce nadprůměrné.

Přibližně 19 procent článků si uživatelé zařadí mezi oblíbené k pozdějšímu přečtení a zhruba deset procent článků následně uživatelé sdílí na sociálních sítích. Nejoblíbenější obsahové kategorie jsou zpravodajství, technologie a cestování.





Související články