Jak budou e-tržby vlastně fungovat

Plánovaný systém elektronické evidence tržeb (e-tržby) má být pro všechny dotčené podnikatele v podstatě shodný. A to nezávisle na tom, zda mají kamennou prodejnu nebo mobilní provozovnu. Konečné řešení v podstatě nehraje roli, podnikatel  bude moci jeho podobu přizpůsobit svým potřebám.

Předně, elektronická evidence tržeb nevyžaduje po podnikateli pořízení takzvané registrační pokladny. E-tržby budou naopak vsázet na široké spektrum možných technických řešení, dán bude v podstatě jen způsob komunikace podnikatele a Finanční správy (FS).

Ta bude podnikatelům poskytovat certifikáty, které budou pro elektronickou komunikaci nezbytné. Každý podnikatel bude mít svůj certifikát a jedinečné identifikační znaky, kterými se bude jeho pokladní systém hlásit úřadům. Pro zjednodušení je pro zákazníka i obchodníka systém nastaven asi následovně: prodejce v pokladním zařízení namarkuje zboží a zjistí celkovou sumu – informace o ní společně s dalšími povinnými údaji poputuje na servery FS, ty pro transakci vygenerují identifikační kód, který odešlou zpět do pokladního zařízení obchodníka. Následně pokladní zařízení vystaví zákazníkovi účtenku, která bude krom jiných povinných údajů obsahovat právě vygenerovaný identifikační kód. Ten by mohl být využit například při zamýšlené účtenkové loterii, pokud by byla realizována.

Komunikace pokladního systému a FS bude probíhat přes klasické internetové připojení, které bude pro běžné fungování EET nezbytné. Ti podnikatelé, kterých se e-tržby týkají a zatím připojení nemají, si jej budou muset pořídit. Získat jej ovšem budou moci v rámci balíčků, které budou nabízeny jako ucelené řešení pro elektronickou evidenci. V O2 budeme v případě takových řešení dbát na maximální bezpečnost, snadnou instalaci a jednoduché použití a samozřejmě spolehlivé připojení. Podnikatelé navíc budou moci využít naši 24hodinovou technickou podporu.

Zákon pamatuje i na případy, kdy by mohlo dojít k výpadku internetového připojení. Účtenka v tom případě bude vystavena i bez potvrzovacího kódu, obchodník následně bude muset údaje úřadům odeslat dodatečně do 48 hodin. To by mělo pokrýt většinu případných výpadků. V určitých případech bude možné předávat data FS i off-line.

Krom internetového připojení bude EET vyžadovat vhodný hardware a software. Oním hardwarem může být jak klasická pokladna v provozovně či počítač (s nainstalovaným pokladním softwarem), tak například tablet či mobilní telefon a mobilní tiskárna účtenek s tímto zařízením propojená. Z toho vyplývá, že se e-tržby nebudou omezovat pouze na pevné nebo mobilní připojení, technicky je systém z tohoto hlediska nezávislý. Elektronickou evidenci tak budou moci vést podnikatelé s kamennými prodejnami stejně tak, jako třeba trhovci.

V O2 vám budeme schopni poskytnout vše, co bude zákon pro e-tržby vyžadovat. Vybavíme vás tedy jak patřičnou aplikací, tak hardwarem (počítačem, tabletem nebo pokladnou) a samozřejmě spolehlivým připojením.

S námi vám žádná důležitá informace o e-tržbách neuteče

Informace o plánovaném systému elektronické evidence tržeb (e-tržeb) najdete na Modrém blogu na jednom místě. Pokud o žádnou důležitou informaci nechcete přijít,nechte nám na sebe e-mail a my Vám o všech důležitých novinkách dáme vědět.

Související článek EET: eKasa od O2 má nejvíc zákazníků!
Nahoru