Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Nahoru

Sledovanosti O2 TV kraluje Nova, o třetinu níže je ČT1

Sledovanosti O2 TV kraluje Nova, o třetinu níže je ČT1

Dne 16.4.2014

Počet zákazníků O2 TV překročil v březnu hranici 160 tisíc. Na novou platformu, díky které se podařilo zvýšit tempo růstu v počtu abonentů, již byli převedeni všichni zákazníci. Za rostoucím zájmem o digitální televizi stojí především její unikátní funkce Zpětné zhlédnutí, Nahrávání nebo O2 Videotéka.

„Když jsme se v lednu našich zákazníků ptali, jakou funkci na své O2 TV využívají nejčastěji, více než 80 procent z nich odpovědělo, že zpětné zhlédnutí. Kvůli této funkci k nám také přišla více než polovina nových zákazníků,“ říká David Duroň, marketingový ředitel pro segment domácností.

Z průzkumu, který realizovala výzkumná agentura STEM/MARK, dále vyplynulo, že více než osm tisíc nových zákazníků přešlo k O2 TV od konkurence. Jako hlavní impuls pro změnu poskytovatele uváděli nejčastěji právě funkci Zpětné zhlédnutí nebo výhodný cenový balíček.

Březnové sledovanosti v O2 TV kralovala Nova
Digitální televize dokáží velice přesně měřit sledovanost jednotlivých kanálů. V počtu hodin, které strávili diváci O2 TV v březnu před televizními obrazovkami, tak s celkovým počtem 6,2 milionu hodin jasně kralovala Nova. O třetinu nižší sledovanost vykázala ČT1 a o téměř polovinu níže se umístila Prima. Čtvrtou příčku potom obsadila Prima COOL. Nemalý zájem mezi diváky budí i dokumentární kanály (Prima ZOOM, National Geographic, Discovery), které se na celkové březnové sledovanosti O2 TV podílí téměř osmi procenty.

graf_1

Seriály ovládly i O2 TV
Nejvíce televizních diváků lákají tradičně zpravodajské relace a seriály. Na O2 TV patří k nejsledovanějším nezpravodajským pořadům Ordinace v růžové zahradě 2, která vládne úterním a čtvrtečním večerům. V březnu si oblíbený seriál nenechalo utéct v průměru 32 procent diváků O2 TV.

K obrazovkám ale přivedly diváky i jiné seriály. Zajímavostí zůstává, že top 5 nejsledovanějších pořadů na O2 TV se liší od žebříčku, který vydává ve svých pravidelných průzkumech ATO-Mediaresearch.

TOP 5 (O2 TV) TOP 5 (ATO – Mediaresearch)
1. Ordinace v růžové zahradě 2 (Nova) 1. Ordinace v růžové zahradě 2 (Nova)
2. Ulice (Nova) 2. Doktoři z Počátků (Nova)
3. Případy 1. oddělení (ČT1) 3. Případy 1. oddělení (ČT1)
4. První republika (ČT1) 4. Ulice (Nova)
5. Prásk (Nova) 5. První republika (ČT1)

 

Diváci také sledovali…
Analytici O2 TV dokážou také velice přesně popsat, jaké silné jsou vazby mezi jednotlivými pořady a s jakou pravděpodobností budou diváci, kteří sledovali určitou relaci, sledovat také relaci jinou (čím silnější vazba, tím tmavší barva). Tato informace může být zajímavá zejména pro programová oddělení jednotlivých televizí nebo zadavatele reklamy.

Graf 2: Diváci Ordinace v růžové zahradě II (476. díl) také sledovali uvedené pořady

Graf 2: Diváci Ordinace v růžové zahradě II (476. díl) také sledovali uvedené pořady

Diváci O2 TV přepínají. A hodně!
Každý den přepne průměrný divák mezi kanály přibližně 39krát. O víkendech se počet zvedne dokonce na 50 přepnutí za den. Za přepnutí na jiný kanál je přitom považována pouze taková aktivita, při které divák na novém kanálu zůstane alespoň pět minut.

Zajímá vás, odkud a kam přepínají diváci O2 TV nejčastěji? Následující tři grafy ukazují průměrné chování diváků ČT1, Novy a Primy. Jako referenční čas bylo zvoleno období mezi 20.00 a 20.30, tedy půlhodina v primetime, během které končí zpravodajské relace, běží reklamy nebo selfpromo jednotlivých kanálů a startuje hlavní večerní program.

channel switching Nova cti

Graf 3: Přepínání ze stanice Nova v čase 20.00 – 20.30 hod.

Graf 4: Přepínání ze stanice ČT1  v čase 20.00 - 20.30 hod.

Graf 4: Přepínání ze stanice ČT1 v čase 20.00 – 20.30 hod.

Graf 5: Přepínání ze stanice Prima v čase 20.00 - 20.30 hod.

Graf 5: Přepínání ze stanice Prima v čase 20.00 – 20.30 hod.

 

O O2 TV
Digitální televizí O2 TV disponuje v současné době více než 160 tisíc českých domácností. Téměř dvě třetiny majitelů jsou ve věku od 20 do 50 let. Zhruba 32 procent z nich žije v Praze nebo Středočeském kraji, zbylé dvě třetiny přípojek O2 TV jsou poměrně zastoupeny v ostatních krajích České republiky

O2 TV lze získat už za 151 Kč měsíčně. K O2 TV Flexi se 43 televizními programy dostanou zákazníci navíc tematické programy (sport, seriály, dokumenty, filmy, hudba, děti) dle vlastního výběru. Výhodou O2 TV je celá řada dalších unikátních funkcí. Jednou z nejoblíbenějších je zpětné zhlédnutí, které umožní přehrát libovolný pořad až 30 hodin po jeho skutečném odvysílání.





Související články